Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Fra en annen tråd så jeg dette: Nå skal hun ha tilbake for alt hun har gitt meg eller betalt da vi var sammen. Selv om også jeg har betalt og lagt ut for diverse. Hva synes dere? Hva faen er det med sånne folk? Sjønner at det er litt surt å bli dumpa når man nettopp har spandert på og kjøpt dyre ting til kjæresten. Men å ville ha det tilbake?? Hvis kjæresten min nettopp hadde kjøpt en ring til meg for 2000kr og jeg hadde dumpa han, ville jeg ikke hatt ringen. Så da ville jeg gitt den tilbake. Men at en som spanderer øl, middag, kino, gir blomster, betaler hele beløpet for ukeshandelen av matvarer, gir smykker, ringer og skal være "gentleman" krever pengene tilbake er forkastelig. Spesielt hvis den som blir spandert på vil betale selv, og nesten krangler med den som vil gi, om hvem som skal betale... Og det skjer ofte. Jeg tok meg av valutavekslingen når jeg og kjæresten skulle på tur for lenge siden. Han ga mindre norske enn jeg ga tilbake i annen valuta. Han fikk vel 1000kr ekstra, men ikke søren om jeg noensinne ville kreve det tilbake, hvis jeg syntes det var greit der og da. Men han har spandert på meg før og etter dette, så vi ligger sånn ca likt hele tiden...
Lana_86 Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Xn min er det gjerrigste mennekse jeg har vært borti, og det var utrolig slitsomt. Han husket på krona hvor mye penger han hadde brukt på meg. Jeg brukte også mye penger på han, men gikk aldri å telte på det. Jeg vet at jeg brukte mer penger på han enn det han gjorde på meg, men brukte det aldri mot han. Jeg kunne kjøpe bensin, mat og kontantkort til han en dag og dagen etter kunne han komme på at jeg hadde lånt 30 kr av han en gang som han måtte ha tilbake. Det var også en gang jeg hadde lånt 56 kr av han og jeg kom og leverte han en 50-lapp, da ble han sint på meg å lurte på hvor de siste 6 kr var. Jeg lurte på om han hadde blitt gal, men svaret jeg fikk da var at han ikke var intressert i tape pengene han jobbet for. Det samme var det hvis jeg hadde bommet 2 røyk av han, da skulle han ha tilbake de 2 røykene. Var også en episode da jeg hadde tatt 25 kr av han til bussen fra sparrebørsen hans(han sa det var greit), og jeg sa jeg skulle legge pengene tilbake. Jeg glemte selvfølgelig å legge pengene tilbake, men det burde igrunn ikke hatt noen betydning med tanke på hvor mye jeg hadde spandert på han. Flere mnd senere telte han over pengene sine og så at det manglet 25 kr. Han ringer meg opp(jeg er på jobb) og skjeller meg ut for å ikke ha levert tilbake pengene og at jeg hadde stjelt fra han.. Jeg forsvarte meg og sa at jeg hadde glemt det,men jeg ikke følte han hadde rett til å bli sint på meg for en så liten bagatell, da slang han på røret.. Tror jeg har gitt tilbake alt han noen gang har spandert så og si, men har aldri krevd noe tilbake fra han. Glad jeg er ferdig med han! Endret 24. oktober 2007 av Lana_86
caso Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Wohoo Lana.. den var drøy !! Han ender sikkert opp med en hyggelig konto som 80-åring, uten arvinger
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Må le litt! Det er nordmenn i et nøtteskall. Kan bruke tusenvis av kr på dyre ting, men 50 øre for plastposen skal de jammen ha seg frabedt.
Lana_86 Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Wohoo Lana.. den var drøy !! Han ender sikkert opp med en hyggelig konto som 80-åring, uten arvinger Og dette var kun en liten brøkdel, kunne fortsatt i all evighet med historier. Men har en morsom en til. Det var helt i begynnelsen da vi begynte å bli kjent med hverandre. Jeg var med han til sverige for å handle. Han skulle kjøpe en kartong med røyk og lurte på om ikke jeg skulle ha også. Jeg sa jeg ikke hadde råd, men at det ikke var noe problem siden jeg hadde en halv kartong hjemme. Jeg så han kjøpte med en ekstra kartong med det merket jeg røykte, men følte ikke at jeg kunne si noe siden jeg ikke viste om den var ment til meg. Da vi kom hjem ga han meg kartongen og sa "værsågod". Jeg takket pent og sa han ikke hadde trengt å gjøre det. Et par uker senere, da vi hadde blitt sammen kom han å sa at jeg skyldte han penger for den kartongen. Og det som liksom skulle være en gave Kanskje jeg skal begynne å kreve tilbake penger for julagavene jeg har gitt de siste årene. Er vel normalt det?
Snuselille Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Oh my LORD, Lana!! Er det mulig da?...
odd007 Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 er du virkelig seriøs lana? hadde ikke taklet å ha en slik kjæreste. meg og kjæresten min betaler forskjellige ting, og eg prøver å betale mer enn henne til tider da hun er student og eg har fast jobb, men det skjer jo at noen kvelder betaler hun og andre kvelder betaler eg. uten at vi holder regnskap. til og med jeg og bestekompisen min har jo friere og mer felles økonomi enn dere.. ja, seriøst!! er dere sammen enda? isåfall, all ære til deg for din tålmodighet! stå på!!
Gjest j24 Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 jeg har en kjæreste som ikkje spanderer selv om han har mye mer penger enn meg.. det er nok et prinsipp men jeg hadde blitt glad og følt at jeg var vits å investere littt i om han gjorde det... er nemli fattig student...
Gjest j24 Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 er det normalt at en person med full jobb ikke betaler litt mer enn kjæresten som er student?? hva synest dere?
Gjest Indo Skrevet 31. oktober 2007 #12 Skrevet 31. oktober 2007 gudbedre! er det mulig? Kjenner forøvrig også en slik person, men ikke så ille som xen din lana..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. oktober 2007 #13 Skrevet 31. oktober 2007 er du virkelig seriøs lana? hadde ikke taklet å ha en slik kjæreste. meg og kjæresten min betaler forskjellige ting, og eg prøver å betale mer enn henne til tider da hun er student og eg har fast jobb, men det skjer jo at noen kvelder betaler hun og andre kvelder betaler eg. uten at vi holder regnskap. hei du! hvor mye betaler du ekstra for kjæresten din? hva tenker du om at hun spanderer? føler ikke du at hun bruker av penger hun ikke har da? å bli litt spandert på når en er student og partner i fast jobb handler på ingen måte om penger, men om å føle seg verdsatt (at den andre tenker at det ikke er så nøye, har lyst å være raus, og i tillegg vil at hun skal slippe å bekymre seg for penger) er det lettere å spandere når forholdet er mer fast?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #14 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg lurer nesten på om det er samme mann vi har vært sammen med Lana. I ettertid ser jeg det komiske i det, men da jeg var sammen med han var det langt fra morsomt. Jeg bodde mer sentralt enn han, det vil si noen mil nærmere hans jobb. Så etterhvert oppholdt han seg kun i min leilighet. Han beholdt sin billige leilighet på landet. Jeg regnet med at etter en stund skulle han tilby seg å betale for seg, men den gang ei. Han betalte mat noen ganger. Da ha skulle skrive selvangivelsen var han storfornøyd fordi han kunne trekke fra kjøring til leiligheten sin på landet, mens han faktisk hadde bodd hos meg. Ren fortjeneste i hans lomme. Jeg satt på han til jobb, og han ymtet faktis frempå om at jeg burde betale for det. Jeg sparte jo penger til busskort. Han hjalp til med å pusse opp litt i leiligheten, og det klarte han å minne meg på til stadighet. Det var like før jeg fikk regning for jobben. At jeg gjorde alt husarbeidet telte ikke. Han bodde der nesten som en gjest. Heller ikke at han fikk middagen servert hver dag. Da vi skulle kjøre på ferie sammen førte han regnskap for hver minste ting som vi brukte penger på. Det var ofte tilfeldig hvem som betalte, men da vi kom hjem summerte han og delte på to. Ikke særlig romantisk, og jeg er så glad for at jeg er kvitt han. Synes bare synd på henne som han er sammen med nå.
caso Skrevet 31. oktober 2007 #15 Skrevet 31. oktober 2007 Du må ikke regne med sånt går av seg selv, du må si fra. Han gjorde det andre veien i alle fall ser jeg..
Gjest ja? Skrevet 31. oktober 2007 #16 Skrevet 31. oktober 2007 er det normalt at en person med full jobb ikke betaler litt mer enn kjæresten som er student?? hva synest dere?
caso Skrevet 31. oktober 2007 #17 Skrevet 31. oktober 2007 er det normalt at en person med full jobb ikke betaler litt mer enn kjæresten som er student?? hva synest dere? Er vel det som er mest vanlig, vel. I alle fall når man bor sammen. Men det er jo alltid et godt råd å aldri gjøre seg økonomisk avhengig av noen andre, etter man har flyttet hjemmefra.
Gjest okay.. Skrevet 31. oktober 2007 #18 Skrevet 31. oktober 2007 Om man ikke bor sammen mener jeg, men har vært sammen i 8-9 mnd... Enig med det med økonomisk avhengighet, men jeg mener absolutt ikke at den som tjener skal betale alt, bare være litt raus med studentkjæresten. ihvertfall hvis det er et seriøst forhold som ser ut til å vare... kjæresten min betaler svært sjelden noe for meg når vi er ute, mens venninnene mine med jobbende kjærester som oftest blir spandert på. ¨på den måten har de litt mindre bekymring for økonomien... hvordan tenker gutter i et forhold?? er det mer sannsynlig at de spanderer jo lengre en har vært sammen/ jo mer seriøst det er?
caso Skrevet 31. oktober 2007 #19 Skrevet 31. oktober 2007 Ingen menn som tenker helt likt her vil jeg tro. Det er blant annet noen få som er medfødt griske av natur, og ikke ser sånt. Hvor spandabel han er, kommer ann på hvilke utgifter og lønn han har også selvsagt. Har han kjøpt egen leilighet og kanskje en bil, så har han vel dårlige råd enn de fleste studenter likevel etter alle lån er betalt.. Ellers syns jeg det bare er rart at han ikke spanderer på studiekjæresten sin jeg, men..
Gjest ok.. Skrevet 31. oktober 2007 #20 Skrevet 31. oktober 2007 [mann eller kvinne... er det et seriøst forhold synes jeg det er natulig at den som tjener penger spytter i litt ekstra... egentlig usjarmerende med til og med et snev av gjerrighet, spør du meg... er som sagt ikkje pengene det står på, men holdningen... i alle fall når typen driver og heviser til sparekontoen som studinnen har.... for å si det sånn: hun har ikkje sparekonto for å spandere kino på ham! og nå er sparekontoen borte vekk.... så da blir det kanskje ikke like mange kinoturer..... his loss, dessverre... synes at menn bør se sånt,ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå