miow Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Om noen dager skal jeg være med som markør (skal leke reporter) på en skadestedsøvelse i regi av sivilforsvaret. Dette er som et ledd i utdanning og ikke frivillig. Jeg vet ingenting om hva slags ulykke som skal arrangeres, men mest sannsynlig en bilulykke som involverer "skadede", "døde" og ikke minst "blod"... Jeg er IKKE spesielt glad i blod og sånt, og er redd jeg kommer til å miste fokus pga det, evt rett og slett ikke klare å være med på dette. Jeg VIL klare det, og håper på at jeg klarer å beholde roen fordi jeg innerst inne vet at det er bare skuespill. Men det kommer til å bli intenst og sikkert virke ekte, så jeg trenger rett og slett råd som kan få meg til å fokusere og huske at dette bare er på liksom. Har ikke noe spesielt sterkt ønske om å besvime under seansen..
Gjest Pax Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hva slags reporter? En journalist? Det er ganske enkelt. Ekkel journalist fra Se&Hør: Ta masse bilder - gjerne med masse blod og guffe, stopp folk for kommentar, mas og vær generelt innpåsliten , intens og ubehagelig. Gå din vei etter 5 min, og ta kaffepause resten av dagen. Snill journalist: Spør folk, men ikke mas, stå i bakgrunnen og ta masse notater. Ta "snille" bilder, f.eks blodflekk på bakken. Unsett kan du "gjemme" deg bak en notatblokk. Endret 23. oktober 2007 av Pax
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Ekkel journalist fra Se&Hør: Ta masse bilder - gjerne med masse blod og guffe, stopp folk for kommentar, mas og vær generelt innpåsliten , intens og ubehagelig. Gå din vei etter 5 min, og ta kaffepause resten av dagen.
Gjest Heloise Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Mener ikke å løpe hel av temaet her, men du har tidenes avatar Miow! Favorittfigurene mine fra en film noensinne ^^ *løper fort vekk igjen...*
Gjest Gjest__tulla__* Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg tror at dersom øvelsen er laget forholdsvis realistisk, så vil nok adrenalinet ditt pumpe litt ekstra rett før øvelsen starter. Dersom du er usikker på din rolle i øvelsen, så kan/bør du ta en prat med en av de som er ansvarlige for markørene. Disse folkene har oversikt over øvelsen, og vet jo hva slags rolle de ønsker at du skal fylle. Når det gjelder blodet du vil se, så tenk på at de som er skadet bare er sminket sånn. Det kan se veldig realistisk ut, men det hele er jo bare et skuespill. Jeg ønsker deg lykke til! Ta med varme klær, og ha det gøy
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Det er stor forskjell på en øvelse og en virkelig ulykke. Men noe av hensikten er jo at du skal forestille deg at dette er en virkelig ulykke. Bare positivt hvis adrenalinet pumper litt. Da blir det mer realistisk.
Gjest Skya Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Mitt tips for å unngå å bli dårlig er at du lever deg inn i rollen din og virkelig jobber for å være en ivrig reporter. Da får du fokuset på noe annet enn alt blodet. Uansett så går det antageligvis an å legge det opp slik at du ikke havner midt oppi den verste gørra og man må ikke glane på det verste, se f.eks over ulykka. Men om du føler at du begynner å bli dårlig må du ikke være redd for å vise det. Det er mye bedre at du trekker deg unna enn at du besvimer på "skadestedet". Folk reagerer på forskjellige ting og å bli uvel av blodige scener er ikke unormalt. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå