Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 jeg var til frisøren i forrige uke og skulle bare stusse håret litt, samt ta noen lyse striper for å friske opp fargen samt ta etterveksten. Jeg presiserte også dette til frisøren, og sa at jeg ville ha litt striper i en naturlig farge(ikke for lys) og kun STUSSE håret(ca en cm). Hun virket veldig stressa og begynte rett på. Allerede da begynte jeg å få kalde føtter, for hun ville vaske håret mitt først. Jeg sa etterpå at det var best å vente til håret var blitt litt tørrere før hun begynte å klippe, fordi jeg har hår med masse fall og litt krøller. Men nei, hun bare satte i gang, fordi dette kunne hun.. jeg er så sjenert at jeg torde ikke protestere. Jeg så da etterpå at hun hadde tatt MYE mer enn jeg ønsket(2-3 cm). og enda jeg hadde ikke så veldig slitte tupper! Irriterende altså! Jeg har veldig tykt hår bak i nakken, men tynnere ut mot ansiktet, og jeg ba om å få tynnet det litt ut bak i nakken for å gjøre det litt lettere. Da begynte hun pinadø å ta tak i det forreste håret( ved ansiktet) og skulle begynne å tynne det ut der!!! DA sa jeg ifra om at det var tynt nok fra før der, da det er veldig klippet opp fra før. Men hun bare tok saksa og klipte mens hun sa at det var nødvendig ellers ville det se "rart" ut. Jeg spurte da; hvordan da rart? Det svarte hun ikke på, men fortsatte å tynne ut framme. Jeg var sprutrød for jeg var så sint og frustrert, men tenkte at hun forhåpentligvis visste hva hun gjorde. Men nå sitter jeg altså her da, og er kjempefortvilet for håret ved ansiktet er blitt så tynt og tjafsete, mens håret bak og i nakken stadig er like langt...! :gråte: Jeg har tatt mot til meg da, og bestilt time til henne igjen, da skal hun iallfall få tynnet ut mer i bakhodet. Men det som er foran og altfor tynt er jo ikke noe å gjøre med n¨å da, og jeg er så utrolig frustrert!! hvorfor skal slike ting skje?? jeg føler meg så utrolig overkjørt at det ikke er mulig... Bør jeg kreve noe mer enn at hun bare tynner ut mer bak?? Det er jo ikke noe å gjøre med det som allerede er gjort, og det er jo det verste... men kan jeg kreve å få pengene tilbake?? eller extensions for å tykke ut håret foran litt? forresten så ble jeg langt ifra fornøyd med fargen heller. Det endte med at frisøren glemte meg av i stolen selv om det pep flere ganger fra varmeapparatet. Etter fem minutter måtte jeg derfor spørre en annen som vasket det ut for meg. Frisøren min var nemlig i full gang med en annen kunde....
Linda644 Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Jeg skjønner deg så utrolig godt!!! frisørene bør virkelig begynne å høre på kunden!!!! har vært misfornøyd mange ganger, men har aldri egentlig sagt i fra. Feks. de klipper mer enn de får beskjed om.. har to eksempler fra mine opplevelser... En gang skulle jeg farge håret brunt med blonde striper og det ble rødt hår med blonde striper!!! jeg så ikke ut og betalte masse for det. En annen gang skulle jeg klippe tupper, og hun klippet kun det øverste hårlaget (jeg har oppklipt hår) jeg skjønner ikke hva jeg tenkte på der jeg satt, fordi jeg glemte å si at jeg skulle ta tuppene også.. men jeg hadde jo sagt det før hun gikk igang... dette betalte jeg over 300 for.. hvis du er tøff så prater du med hun og sier at du ikke er fornøyd med klippen og fargen, tørre å si fra med engang og ikke være sånn som meg som ikke sa i fra. Endret 23. oktober 2007 av Linda644
Mini_me Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Folk burde egentlig si mer ifra til frisørene som at de ikke er fornøyde... Jeg er veldig lite flink til det selv. Men hva oppnår en egentlig med det? Skal en nekte å betale? Kan en det? Du kjøper jo en vare( tjeneste) og da burde en jo være fornøyd.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 det er alfa-omega hvor man går for å ordne håret, jeg har heldigvis en veninne jeg klipper og farger håret hos, hun vet hva jeg liker.... hvor har dere vært å ordnet håret? hvilke salong tenker jeg på....
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 En frisørsalong jeg var hos fortalte om en kunde som reagerte veldig sterkt etter at frisøren hadde klippet for mye, og de ble nødt til å sette på extensions, men tror det er sjelden at dette skjer... Men en gylden regel er å ikke reise seg fra frisørstolen før du er fornøyd, det legger mer press på frisøren til å gjøre jobben ordentlig. Det er mye lettere å snakke en misfornøyd kunde ut døren dersom de allerede har betalt og er ved disken. Vil anbefale alle til å stole på seg selv og si tydelig i fra, kjenner flere frisører som klager over kunder som kommer inn med hår som er så oppklippet at lengden ikke kan beholdes lenger, eller er klippet for mye/spesielt at det tar lang tid før de kan få en ordentlig frisyre eller gå med håret løst.
Carebear1 Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Sjekk ut linken under - der får du en viss pekepinn med tanke på hva du kan kreve. Rettigheter hos frisøren
Akja Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg synes det er riktig av deg å si i fra. Du kjøper en vare eller en tjeneste, du kjenner håret ditt best - frisøren burde ha hørt på deg. Det er trist at alt skal gå så fort - det er viktig å bruke litt tid på å tale igjennom hva det er du ønsker - før frisøren klipper. Så du bør gå tilbake - slik at de kan forbedre seg, og de bør gi deg noe for dette overgrep. Håper du møter velvilje.
Gjest *Mim* Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Støtter deg i at du skal si fra om du er misfornøyd etter frisørbesøket - vi er ikke flinke nok til det. Men er det så uvanlig å bli klippet 2 - 3 cm når man ber om få det stusset?
Karmosin Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har klagd én gang, og fikk tilbake halvparten av det klippen kostet. Jeg måtte riktignok krangle skikkelig, siden frisøren mente at hun visste bedre enn meg hvordan håret mitt så ut før hun skamklipte meg... Vrange frisører som begynner å bitche allerede mens de klipper må sikkert tas hardt når man klager. Minimum man bør forvente når man er skikkelig misfornøyd er hele eller deler av beløpet tilbake, og omklipp/omfarging gratis. Jeg valgte imidlertid å betale for ny klipp selv, hos en ANNEN frisør, da jeg ikke tør å slippe den dama løs i nærheten av håret mitt med ei saks igjen. Kanskje jeg kunne mast meg til at den salongen skulle betalt reparasjonsklippen hos den andre frisøren? Jeg har forståelse for at det kan være vanskelig for en frisør å finne ut hva det er kunden egentlig vil ha, men da må man spørre til man skjønner. I mitt tilfelle burde det vært bortimot umulig å misforstå "samme frisyren, bare stuss det et par centimeter over det hele", men frisøren klarte likevel å skamfere håret mitt. Sukk.
Grønt blad Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 Støtter deg i at du skal si fra om du er misfornøyd etter frisørbesøket - vi er ikke flinke nok til det. Men er det så uvanlig å bli klippet 2 - 3 cm når man ber om få det stusset? Jeg forstår det som TS ønsket å stusse håret 2-3 cm, og at frisøren tok mye mer. Jeg tror nok det er normalt å stusse 2-3 cm. Når jeg er hos frisøren og ber om å få klippet bort det som er slitt, så forsvinner fort 3-5 cm. Jeg så da etterpå at hun hadde tatt MYE mer enn jeg ønsket(2-3 cm). og enda jeg hadde ikke så veldig slitte tupper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå