Krumeline Skrevet 8. april 2003 #1 Skrevet 8. april 2003 Jeg har termin 18. april og må innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig. Gleder meg sånn til å se det lille nurket i magen. Har hatt et flott svangerskap uten store plager og har jobbet fram til jeg "måtte" gå ut i permisjon. Nå er alt klart, og jeg går bare og venter. Har en datter fra før som ble født dagen før termin. Hun var 3830g, men denne babyen er nok litt større. Er (som mange andre) livredd for å måtte gå over tiden... Er det noen som har noen gode (kjerring-) råd for hvordan man kan få i gang fødselen? Takk for svar! :D Krumeline
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #3 Skrevet 8. april 2003 Vask ned huset du Det satte i gang min mors fødsel begge ganger.
Arnie Skrevet 8. april 2003 #5 Skrevet 8. april 2003 Sex. Det er visstnok både sammentrekningene ved en orgasme og dessuten et stoff i sæden som, når den havner ved livmorhalsen, skal bidra til å sette igang ting.
Midnattsol Skrevet 8. april 2003 #6 Skrevet 8. april 2003 Sitt på med en som kjører motorsykkel. ...og ha sex..
jordbær Skrevet 8. april 2003 #7 Skrevet 8. april 2003 Sitt på med en som kjører motorsykkel. ...og ha sex.. Samtidlig?
Midnattsol Skrevet 8. april 2003 #9 Skrevet 8. april 2003 Samtidlig? DET hadde vel gjort susen, tror du ikke?
jordbær Skrevet 8. april 2003 #10 Skrevet 8. april 2003 Det var det jeg også lurte på... I såfall tror jeg det kan sette i gang fødsel hos alle og en hver
Gjest sexysadie Skrevet 8. april 2003 #11 Skrevet 8. april 2003 På hester bruker vi å sette ei sprøyte med oxytocin visst de går for lenge over terminen sin!! Vet ikke om samme sak kan brukes på mennesker.
Klips Skrevet 8. april 2003 #12 Skrevet 8. april 2003 Hehe, jo man setter oxytocin på mennesker også. Men bare hvis man har grunn til å sette igang selvfølgelig. Samme hormon frigjøres ved orgasme og overstadig pilling på brystvortene, og hormonet fremmer livmorsammentrekninger. Sæden inneholder prostaglandiner er det vel som modner livmormunnen. Dette kan man også få av legen (om enn i annen form enn sæd), men da også med god grunn. Ellers har jeg hørt det verserer en oppskrift på en såkalt fødepizza som skal gjøre jobben, prøv på snartmamma sidene, der er det nok noen som har den. Skjønner jo at man er utålmodig, men livredd for å gå over termin, er det vanlig??? Er fem dager over i dag, jeg, og sannelig glad jeg ikke frykter for livet av den grunn :o Det fine med sex er at om det ikke setter i gang fødselen, så hjelper det i hvert fall på humøret til mor
Gjest Zalomine Skrevet 8. april 2003 #13 Skrevet 8. april 2003 Ville satset på sterkt krydret mat, husvask, trappegåing og ikke minst SEX ja. Normalt settes ikke fødslen igang før man har gått 2 uker over tiden, fra legenes hold, men det er jo en del man kan gjøre selv. Lykke til. Babyen kommer nok, og da vil du kanskje synes det er rart at den ikke er i magen din mere, og i alt "stresset" kanskje ønske at den hadde holdt seg der litt til? Det går nok fint, babyen kommer helt sikkert ut, i alle fall
Krumeline Skrevet 8. april 2003 Forfatter #14 Skrevet 8. april 2003 Takk for mange gode tips! Har nok hørt de fleste før, men tipset om "fødepizzaen" var nytt..og sterkt krydret mat, ja vel.. Kjøre moped og ha sex samtidig tror jeg blir litt vanskelig å gjennomføre... Sex (alene) funket sist gang, men har ikke hjulpet til nå. Venter noen dager og prøver igjen Noen som har erfaring med "lakser-olje" (eller hva det nå heter)? Ei venninne nevnte det, men jeg er litt skeptisk.. :-? Mer positiv til å gå i trapper, da. Klips: Tok kanskje litt vel i da jeg sa at jeg er "livredd" for å gå over tiden. Saken er at det er flere kvinner i familien som har født "svært" store barn og babyen jeg har i magen ser ut til å være ganske stor, ihvertfall større enn det forrige barnet jeg fødte. Vil jo helst unngå at babyen blir for stor, og den blir jo ikke akkurat mindre hvis den blir der inne "over tiden" (selv om mange hevder at babyen faktisk ikke vokser så mye i magen etter termin). Her bekymrer jeg meg uansett sikkert helt unødig. Babyen kommer nok når den vil komme, og er sikkert akkurat passe stor :blunke: Håper likevel på flere tips og råd. Krumeline
Jinx Skrevet 8. april 2003 #15 Skrevet 8. april 2003 Babyen kommer når den er ferdig Å når den er ferdig, kan fødselen hjelpes igang ved f.eks å spise en blodig biff, drikke et glass rødvin, sex, gå trapper, vaske viduer eller gå en tur
Gjest Zalomine Skrevet 8. april 2003 #16 Skrevet 8. april 2003 Fødepizza og sterkt krydret mat er to sider av akkurat samme sak. En "fødepizza" er nemlig stort sett en pizza med alt det sterke du liker på. Taco gjør også susen, og vær ikke forsiktig med det sterke Forøvrig er det ikke alltid samsvar mellom størrelsen på magen og størrelsen på ungen, så den trenger ikke bli så mye større enn den forrige, selv om magen er det...
Gjest Zalomine Skrevet 8. april 2003 #17 Skrevet 8. april 2003 Og, ja, Jinx, babyen kommer når den selv vil, det er sant, men som du sier er det visse ting man kan gjøre for å hjelpe den når den nå likevel egentlig er klar
viblie Skrevet 8. april 2003 #18 Skrevet 8. april 2003 Fødepizzaen finner du på denne siden http://www.krakle.com/ventenett/igangsetting.html Der er det også noen andre tips. Hvis du vil eksprimentere litt, så skal også zoneterapi og akupunktur hjelpe på å sette igang veene/fødselen.
Gjest Mayamor Skrevet 8. april 2003 #19 Skrevet 8. april 2003 Ha - den kommer når den kommer... Vi prøvde "alt" - men gutten kom 16 dager på overtid anyway... Tenk på at du har "gratis barnevakt" noen dager til... Klem fra Maya30
Gjest Zalomine Skrevet 8. april 2003 #20 Skrevet 8. april 2003 Ja, jeg trur nok litt på det der, den kommer når den kommer, men det skader da ikke å prøve å hjelpe den? Vel, skal ikke si stort mer, jeg prøver jo ikke å få en baby INN engang, langt mindre å få den UT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå