Gå til innhold

Venner ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva kan man idag definere som nærme venner ? På grunn av jobb, reising, ulike aktiviteter og ulik geografisk spredning blir det fort lite kontakt. Men nå har jeg invitert det jeg mener er mine gode venner. De jeg føler meg vel med, stoler på og har det gøy sammen med. Hva definerer dere som nærme venner? Jeg har venner jeg er glad i som jeg kanskje snakker med to-tre ganger i året og møter annen hvert år. Men når vi da møtes er det som i the-good-old days.

Glad for tilbakemeldinger. Er det bare meg som stusser litt over en "fjern" vennekrets ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, Jeg har litt av det samme "problemet". Har flere venninner som jeg ikke ser så veldig ofte, men som jeg har veldig god kontakt med når vi først møtes.

I tillegg har jeg det problemet at noen av disse som har samboere som jeg aldri har møtt. Hvis vi skal invitere disse venninnene må vi jo også invitere samboere. Jeg syns det føles litt merkelig å ha mennesker i vårt bryllup som ikke en gang vi kjenner!?

beklager. Ikke så mye hjelp fra meg. Jeg bare kjente meg så godt igjen!

Ikke lett dette her......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hei!

Jeg har utrolig mange venner spredd rundt omkring i landet. De fleste bor i nærheten men i og med at det er forskjellige vennegjenger har jeg ikke mulighet til å møte alle like ofte. De vennene mine som bor langt unna snakker jeg med maks en gang im nd. Litt avhengig av om det skjer noe spesielt eller om de er hjemme på ferie. Likevel er dette venner jeg setter utrolig stror pris på og føler jeg har det samme nære forholdet til. For jeg kan jo snakke med de på samme måte som jeg gjorde før!

Jeg ville invitert alle de jeg føler jeg har et nært forhold til. De man tenker på først hvis man vil fortelle noe spesielt osv.. Og ikke minst: hvems sine bryllup "regner" du med å bli bedt i?

Jeg ville også invitert samboere/forloveder/ektefolk/kjærester til disse. Har du liten plass kan du f.eks invitere de til kaffen. Det er iallefall slik min venninne gjør det. Jeg har akkyart fått meg kjærste (i påsken) og ingen av den vennegjengen har møtt han, men hun sa at hvis vi er sammen når hun gifter seg må han gjerne bli med i bryllupet. Det synes jeg er kjempekoslog selv om det er umulig å bestemme noe slikt enda...

Men inviter de du har lyst til å ha rundt deg du!! Jeg tror ikke at noen blir sure hvis du velger å ikke be dem med følge! Dette er noe de fleste burde forstå!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mange av mine venner er spredt for alle vinder, men uansett jeg har invitert de vennene som jeg omgås mest med til daglig - som har støttet meg opp når jeg har hatt det trasig osv osv. Vi har mange venner, men det er begrenset for hvor mange vi inviterer.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt masse bekjente.

Noen venner bor langt unna, slik at det er grunnen til at vi møtes sjelden, og andre ser jeg lite til uansett.

Har også slike venner som du beskriver, som man ser et par ganger i året.

Jeg inviterer de nærmeste. Dersom vi får mange frafall (vi MÅ være 60 for å slippe kr 10000 i leie), så sper jeg på med noen andre.

Vi får se når den tid kommer.

Men dersom de er gift/samboer så inviterer jeg dem som par. Selv om jeg aldri har møtt den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...