Jens Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hvis vil vil kan vi få sønnen vår inn i denne barnehagen. Han er veldig aktiv og kommer fra en familie hvor alle står alpint og er sporty og vi har flere ganger fått høre at han burde begynne i en idrettsbarnehage. Men, jeg som er skikkelig hønemor vet ikke. Er ikke dette litt voldsomt for en 3 åring?hva om han ikke vil stå på ski etc...hva om han kommer i barnehagen og er sliten en dag og blir pushet ut i skog og mark? Er ikke dette litt overveldende for en liten gutt, eller ikke?Er veldig usikker og har jo ingen erfaring med små gutter og hva de liker og ikke liker. Vet jeg er skikkelig hønemor og ville helst at gutten min var i en slik barnehage som han går i nå. Kun 10 barn, mye inne, lesing, ro og kos......Klarer liksom ikke å slippe taket.... Så, hva syns dere? http://www.onkeltommshytte.net/4.html
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Har litt erfaring fra Tomm Murstad (leirskoler, ikke bhg.) fra mange år tilbake, og jeg er veldig positiv til deres opplegg. Barna får prøve seg, og blir utfordret, men alt er basert på lyst og frivillighet, og jeg har aldri hørt at noen har opplevd press. Personlig synes jeg dette er et veldig godt tilbud. Vi har et tilsvarende tilbud i min hjemkommune, og har heller ikke hørt noe negativt om dem heller.
Gjest monir Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde ikke nølt en gang!!! Selfølgelig må dere takke ja til plassen!!! Vi har begge våre i naturbarnehage (litt samme greia) og de elsker det. OG jeg har aktive, sunne barn som forhåpentligvis har med seg noe verdifult videre i livet!
Gjest Mayamor Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Enig; hadde ikke nølt. Ja takk til aktive barnehager.
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg syns denne barnehagen så fantastisk ut! Rett og slett.
Tusenfryd Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg synes du snakker litt mot deg selv - du sier han kommer fra en aktiv familie med skiglade mennesker men vil helst at størstedelen av din sønns hverdag skal være innero og lesing og kos. Da må dere vurdere hva han kan få hjemme, hva dere synes er viktig han får med seg videre. Noen tenker at fint, 1: vi er litt bedagelige selv, la ungen får røde roser i kinnene et annet sted for det er viktig ungen får. 2: eller tenker at dette er helt i tråd med families verdier og vi er bare så heldige. 3: Eller at det ungen trenger av aktivitet og utelek klarer vi i familien godt å gi ham, så han kan fortsatt kose seg inne der han er. Ellers synes jeg treåringer godt kan gå på ski - utebarnehage eller ikke. Forstår også godt det du tenker at noen dager trenger unger littegrann mer ro - men trenger likevel ikke være hjemme. Jeg er sikker på at barnet ditt blir ivaretatt på best mulige måte.
Gjest Leya Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Det der virket som en super barnehage! GJennomtenkte opplegg, masse variasjon. Ikke bare ut på ski men også fokus på "vanlige" barnehageting! Jeg ville ha takket ja jeg..
Betsy Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Denne barnehagen hørtes jo helt fantastisk ut! Jeg har ikke barn en gang, men dersom jeg får det skal jeg jammen gjøre alt for å få plass i en slik barnehage.
jannamor Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Hvis vil vil kan vi få sønnen vår inn i denne barnehagen. Han er veldig aktiv og kommer fra en familie hvor alle står alpint og er sporty og vi har flere ganger fått høre at han burde begynne i en idrettsbarnehage. Men, jeg som er skikkelig hønemor vet ikke. Er ikke dette litt voldsomt for en 3 åring?hva om han ikke vil stå på ski etc...hva om han kommer i barnehagen og er sliten en dag og blir pushet ut i skog og mark? Er ikke dette litt overveldende for en liten gutt, eller ikke?Er veldig usikker og har jo ingen erfaring med små gutter og hva de liker og ikke liker. Vet jeg er skikkelig hønemor og ville helst at gutten min var i en slik barnehage som han går i nå. Kun 10 barn, mye inne, lesing, ro og kos......Klarer liksom ikke å slippe taket.... Så, hva syns dere? http://www.onkeltommshytte.net/4.html mange er veldg fornøyd med å ha barna i slike barnehager. hvis dere er slike mennesker selv, er det jo sannsynlig at sønnen deres vil like det og? nå vil han jo lære det fra han er liten og det kan jo dere ha glede av når dere drar på turer. selvom de har mye aktivitet, så tar de nok hensyn til barnas individuallitet, og er han sliten så tar de hensyn til det, tviler på at sønnen din kommer til å bli presset, det er jo ikke lov. ville ikke vært i tvil engang. ja det ser mye ut, men ramser man opp alt man gjør i barnahager ol så er det mye, det betyr ikke at de ikke har rolige dager, det er tilpasset små barn det her. 10 min kanotur og sitte på stranda og grille pølser og kose hele dagen før man padler tilbake og er i lokalene med frilek til man blir henta.. er en full dag med masse aktivitet, men alikevel så er det kos.. nei dette synes jeg du skal gå for, du kan jo være med selv og se hvordan det fungerer hvis du er usikker på aktivitetsnivået?
Rubina D Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Min eldste gikk ett år på Tomms fra han var 3 til han var 4. Fantastisk barnehage. Det eneste jeg var litt skeptisk til er det at man leverer og henter barna på t-banen og ikke får den tilbakemeldingen fra de voksne som man får i "vanlig" barnehage. Hadde vi ikke flyttet hadde han gått der resten av barnehagetiden også.
prinsessa Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Det jeg leste syns jeg hørtes veldig bra ut. Jeg er også litt skeptisk til naturbarnehager der barna skal være ute hele dagen uansett vær men her har de jo også muligheten til og være inne også.
Jens Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 24. oktober 2007 Min eldste gikk ett år på Tomms fra han var 3 til han var 4. Fantastisk barnehage. Det eneste jeg var litt skeptisk til er det at man leverer og henter barna på t-banen og ikke får den tilbakemeldingen fra de voksne som man får i "vanlig" barnehage. Hadde vi ikke flyttet hadde han gått der resten av barnehagetiden også. Er ikke helt komfortabel med det trikke opplegget jeg heller....Hadde dere ikke konferansetimer med barnehagepersonalet?
Donpedro Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg drømmer om å ha en slik barnehage å sende barnet mitt i, men finnes ikke noe slikt her. Ville uten tvil takket ja. Hurra for aktive barn med roser i kinnene!!
Rubina D Skrevet 24. oktober 2007 #14 Skrevet 24. oktober 2007 Er ikke helt komfortabel med det trikke opplegget jeg heller....Hadde dere ikke konferansetimer med barnehagepersonalet? joda og barna har meldingsbøker.De er dessuten ikke ute hele barnehagetiden. De er en del inne også. Jeg synes at naturbarnehager er flott jeg så mye som barn er inne nå for tiden.
Hermula Skrevet 24. oktober 2007 #15 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg tenker at dersom du alerede har sønnen din i en barnehage hvor han trives godt, burde du ha gode grunner til å flytte han. Tenk på at han alerede har dannet vennskapsrelasjoner med barna og de voksne i barnehagen. Det kan være traumatisk med et bytte. I alle fall når du og han er fornøyd med den dere har nå. Når dere alle i familien er veldig sportie, er det vel ikke noe problem med å gi sønnen deres disse innputtene når han ikke er i barnehagen?? Sånn tenker vi. Vår datter får lære friluftslivets gleder i helger og på ettermiddager. Det er greit at hun får andre innput i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå