Eve Luna Skrevet 13. juni 2008 #1081 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Gratulerer med gutten Flott fødselshistorie. Husk at sykehuset har ansvaret for deg og barnet 14 dager etter fødsel. Hvis du har problemer med amming, snakk med sykehuset. De har sikkert amme ekspert som kan hjelpe deg. Jeg fikk stor hjelp av ammeeksperten fra mitt sykehus. Og ikke vær redd for å ta kontakt med helsestasjon hvis du trenger noe som helst hjelp. De er kjempe flinke. Håper du får en flott barseltid med lille gutten din. Endret 13. juni 2008 av May Helen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 14. juni 2008 #1082 Del Skrevet 14. juni 2008 Ååå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 14. juni 2008 #1083 Del Skrevet 14. juni 2008 For en fin fødselshistorie Det er virkelig sånn at man får lyst å føde selv (nesten...) Godt å høre at ammingen gikk bra og at lillegutten fikk i seg mat - håper det fortsetter slik! :-D Og du virker jo til å ha motet oppe til å få det til, det er jo også et bra middel for å få det til Stoooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #1084 Del Skrevet 14. juni 2008 Gratulerer med gutten Flott fødselshistorie. Husk at sykehuset har ansvaret for deg og barnet 14 dager etter fødsel. Hvis du har problemer med amming, snakk med sykehuset. De har sikkert amme ekspert som kan hjelpe deg. Jeg fikk stor hjelp av ammeeksperten fra mitt sykehus. Og ikke vær redd for å ta kontakt med helsestasjon hvis du trenger noe som helst hjelp. De er kjempe flinke. Håper du får en flott barseltid med lille gutten din. Spurte i går etter føllingsprøva og fikk hjelp, fantastisk dame som var der. Var det at melkeproduksjonen var jo så godt i gang at brystet ble jo så sprengt og hardt og da får han ikke ut melka så lett. Men virker som om det går bedre nå. Nå er det 3 runder vi har tatt der han har tatt puppen godt Så håper det fortsetter. Men merker jeg må nok ta litt utenom for å få løsna opp skikkelig inni der.....blir fort hardt. Og det er deilig å vite at sykehuset er rett der borte og de kan hjelpe Skjønner hvorfor folk sender kort o.s.v til damene der borte etter fødsel. De er jo fantastiske mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #1085 Del Skrevet 14. juni 2008 Hehe....ja...fødselen var fantastisk og jeg føler meg fantastisk. Tror jeg har vært veeeeldig heldig Så kunne godt ha føda igjen jeg. Bare når jeg ikke er så øm som nå Så nå går vi nå rundt i lykkerus her hjemme Er så stolt og føler meg flink når jeg ikke gir opp med amminga selv om det er litt trist at det er litt tungt. Så humøret er på topp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 14. juni 2008 #1086 Del Skrevet 14. juni 2008 Hei Amalie. Så koselig at bebisen har kommet! Det gikk jo veldig fort. Morsom historie du har å fortelle, og bra at du har det fint nå og at du ikke har noen dårlige minner fra fødselen. Man blir litt verpesjuk av å høre lese om deg Stor klem herfra, kos dere masse disse dagene, slapp av og nyt tilværelsen som familie og med den lille. Kos masse på ham, for han blir aldri så myk igjen som han er nå.. :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakken Skrevet 14. juni 2008 #1087 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Ååå - nå ble jeg helt på gråten jeg:) Gratulerer så mye Amalie!!!!!!! Må si det er deilig å lese en slik fødselhistorie nå som det bare en noen uker igjen til det er min tur. Du er herved mitt fødeforbilde :rødme: Ny dagene videre med guttene dine! Stor klem fra Gakken Endret 14. juni 2008 av Gakken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet 14. juni 2008 #1088 Del Skrevet 14. juni 2008 Høres koselig ut!!! Håper du koser deg masse!!!! Kjenner jeg får litt lyst på en liten selv nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 14. juni 2008 #1089 Del Skrevet 14. juni 2008 Så herlig å lese fødselshistorien din! Ble ikke skremt nå, og det kan jo være litt greit da Så du merket ikke at riene var rier i begynnelsen? Hmm... Håper jeg greier å merke forskjell, hvis ikke kan man jo fort få hjemmefødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #1090 Del Skrevet 14. juni 2008 Så herlig å lese fødselshistorien din! Ble ikke skremt nå, og det kan jo være litt greit da Så du merket ikke at riene var rier i begynnelsen? Hmm... Håper jeg greier å merke forskjell, hvis ikke kan man jo fort få hjemmefødsel Hehe....ja.....man vet jo aldri, men jeg hadde jo vondt så jeg ville jo sjekke Så går nok så bra så Vi dro innom sykehuset i ste for å sjekke fordi han sover mye og har spist lite og er gul. Men i går så sjekka dem han for gulsot med ett rart apparat mot panna, men verdiene var vist ikke så høye så det var vist ikke noe problem. Men når vi dro nå så sjekka dem igjen med det rare apparatet og da var verdien lavere, men ble sendt til barnelegen for å sjekke. Så ble tatt blodprøve og veid før og etter måltid for å sjekke om han fikk i seg noe. Men inntaket var smått, og resultatet av blodprøven viste at min lille prins har gulsot. Måtte gråte en skvett og jeg da for han skal være der i natt, men det får heldigvis vi og Men var litt rart å tenke på at han må være der, og det er litt leit, så var det litt godt at han blir tatt vare på så måtte gråte litt for det og. Så følsom blir man ja Så nå er lillemann på sydenferie (ser sånn ut i den lystingen han ligger i ) mens vi er hjemme å henter tannbørste og noen småting Så alt går jo ikke knirkefritt med en liten ny en, men alt blir jo heldigvis bra Jeg er gla vi dro innom for å sjekke hvertfall. Og de er så snille der nede og forklarer så godt hva som vil skje, og hva som kommer til å skje. Så hvis han spiser bra i natt kan vi dra hjem i morra men må nok komme tilbake på mandag for å sjekke blodet igjen Så vi har det egentlig bra alle sammen fremdeles, må bare ha litt hjelp til å få det bedre Så håper vi er tilbake her i morra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #1091 Del Skrevet 14. juni 2008 Åh! Det hørtes jo ut som en helt hærlig fødsel=) Og gratulerer så masse med gutten! Gleder meg til det blir min tur ja=) Bare å glede seg. Jeg føler meg sååå heldig som har fått lovt til å oppleve noe sånt. Så utrolig fin fødselshistorie Høres jo nesten fristende å gå i gjennom en fødsel selv jo Bare å sette igang For en fin fødselshistorie Det er virkelig sånn at man får lyst å føde selv (nesten...) Godt å høre at ammingen gikk bra og at lillegutten fikk i seg mat - håper det fortsetter slik! :-D Og du virker jo til å ha motet oppe til å få det til, det er jo også et bra middel for å få det til Stoooor Motet er der.....føler meg som SUPERWOMAN etter å ha fødd. Kan klare alt jeg nå :gjeiper: Ååå - nå ble jeg helt på gråten jeg:) Gratulerer så mye Amalie!!!!!!! Må si det er deilig å lese en slik fødselhistorie nå som det bare en noen uker igjen til det er min tur. Du er herved mitt fødeforbilde :rødme: Ny dagene videre med guttene dine! Stor klem fra Gakken Håper du får en like fantastisk opplevelse av det som jeg føler jeg har Det er jo sånn at dessverre får ikke alle det sånn, men heldigvis hører de til sjeldenheten de som ikke har så god opplevelse av det. Så bare å glede seg en masse Er så flott den her tilværelsen syns jeg til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 15. juni 2008 #1092 Del Skrevet 15. juni 2008 Så herlig fødselshistorie da! Jeg måtte jo trekke på smilebåndene over at du ikke visste det var rier du hadde. For det er slik jeg ofte har tenkt på en fødsel - det at man har jo ulike "vondter", så hvordan klarer man å skilje de forskjellige fra hverandre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #1093 Del Skrevet 15. juni 2008 Da var vi hjemme igjen. Han har spist en masse mat siden i går. Så det og lys har hjulpet utrolig. Så vi fikk dra hjem men må tilbake i morra for å ta ny blodprøve og veie. Lille N er min lille helt han nå. så utrolig flink han har vært. Deilig å få så god hjelp og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 15. juni 2008 #1094 Del Skrevet 15. juni 2008 Bra at lys og mat hjelper! Herlig liten pjokk God morgen - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #1095 Del Skrevet 15. juni 2008 Bra at lys og mat hjelper! Herlig liten pjokk God morgen - God morgen? :klø: klokken halv 1? :gjeiper: Var våken kl 8 jeg Da ble jeg ringt etter for amming. Men jeg sov litt når jeg kom hjem Det var deilig. I dag har tante, bestemor, og "beste"far vært på besøk. De hadde med mat og lagde her. Deilig det at vi slipper å stå for bevertning Så hadde mamma til og med laga kake....mmmmmm Amminga har gått bedre syns jeg, men siste amming nå syns jeg var litt halvhjerta. Så får se neste gang når vi ammer da om han tar i seg mye eller ikke. Skal jo til sykehuset i morra men fikk beskjed om å komme hvis han virka slapp. Men jeg tror ikke han er slapp :gjeiper: Bare spist litt mer og blitt litt mer døsig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. juni 2008 #1096 Del Skrevet 16. juni 2008 Så bra det går bra med både lille N og ammingen Hm, seriøst bekymra for om jeg kjenner forskjellen på rier og det jeg har nå jeg- for i følge legen var det kynnere og de på sykehuset mente det kunne være maserier :klø: Ja ja, hvis det fortsetter uten stopp så er det vel grunn til å sjekke, vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #1097 Del Skrevet 16. juni 2008 Fått en helt ny gutt vi Han har blitt mye mer aktiv når han er våken og reagerer nå vi er borti han når han sover, våkner når han vil ha mat, og vi må ikke en gang vekke han for det I natt var han mye våken, var litt slitsomt for meg da, for han ville bare ligge inntil med puppen i munnen, så i kveld skal vi prøve med smokk hvis han blir sånn da og! Vi var nok supertrøtte begge vi store, for vi hørte ikke vekkeklokka som var satt på, så kom nesten forsent til blodprøvetakning på sykehuset kl halv 8. Men vi rakk det da Lysbehandlingsgrensa når man har gulsot er på 350 (hva det vil si må nå gudene vite :gjeiper: ) og lillemann målte 373 på lørdag. Og i dag var det må 230. Så for meg høres det jo ut som om det har gått drastisk ned. (om det går helt til 0 vet jeg ikke, men det høres da bra ut med det tallet) Så vi slipper hvertfall noe ny innleggelse med det første, skal tilbake på onsdag for ny blodprøve. Så er jo litt spent da. For han spiser en masse nå. Våkner og spiser kanskje i 10-15 min, så er det rapepause eller bleieskift som oftes utføres så er han klar for ca 10 min til Og han suger hardt og svelger unna som bare det. Så tror han får nok mat i seg Åja....vi veide han og i dag. Lørdag når vi kom inn veide han 2800 (fødselsvekt var 2930, så var ikke bra å være så "mye" under når han faktisk var 4 dager gammel) Når vi ble skrevet ut i går veide han 2890, så da hadde han jo så å si tatt seg opp til fødselsvekt (litt slingring blir det i forhold til hvor mye ligger i tarmen, og hvor mye han har spist) Og i dag 3015gram og da var det en time siden han hadde spist Han er så fliiiiink Min helt :rødme: Men jeg priser meg lykkelig egentlig over at alt annet er så fint og han har tatt seg så fort opp. For jeg ser alle de andre foreldrene som var der på lørdag er der vist hele tiden de fordi dem har for tidlig fødte barn eller litt større problemer enn med min lille. Så jeg er veldig takknemlig for at vi har det som vi har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #1098 Del Skrevet 16. juni 2008 Så bra det går bra med både lille N og ammingen Hm, seriøst bekymra for om jeg kjenner forskjellen på rier og det jeg har nå jeg- for i følge legen var det kynnere og de på sykehuset mente det kunne være maserier :klø: Ja ja, hvis det fortsetter uten stopp så er det vel grunn til å sjekke, vil jeg tro tror at før det skjer noe så er det nok så vondt og slitsomt at du drar på sykehuset uansett så det er nok ikke noe fare for at du plutselig føder hjemme eller noe Men skjønner at det er litt ekkelt å ikke skjønne hva som er det forskjellige. For mine rier var jo ikke som noe jeg hadde lest eller hørt om. Har du sjekket hvor ofte det kommer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 16. juni 2008 #1099 Del Skrevet 16. juni 2008 Så flott å høre at din lille har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 17. juni 2008 #1100 Del Skrevet 17. juni 2008 Åhh, å flink han er å legge på seg Han er nok den nydeligste ille gutten som finnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå