Gjest Reka Skrevet 12. juni 2008 #1061 Del Skrevet 12. juni 2008 tilbake Amalie!! Får vi se bilde av det lille knirket? (jeg har mms må vite ) Håper formen er bra og at dere koser dere hele familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #1062 Del Skrevet 12. juni 2008 Koser oss vi ja. Kommer hjem, skifter bleie, ammer litt. Så sovner vi alle tre Men gud så deilig det var å sove litt. Sov ikke så godt på sykehuset Men håper det blir bedre i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 12. juni 2008 #1063 Del Skrevet 12. juni 2008 Ååå!! :rødme: Søteste lille knirket jeg har sett! :rødme: Har dere bestemt dere for navn til den lille søte skjønningen deres? Bra dere fikk sovet litt isted da, det er nok mye mer behagelig å sove hjemme i egne senger ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 12. juni 2008 #1064 Del Skrevet 12. juni 2008 Gratulerer så mye med å ha kommet dere hjem alle sammen Godt å høre at dere koser dere mye med lillemannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 12. juni 2008 #1065 Del Skrevet 12. juni 2008 13 dager igjen Er det noe du ikke har fortalt oss Amalie? En baby til? :klø: :skratte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. juni 2008 #1066 Del Skrevet 12. juni 2008 Velkommen hjem! Venter spent på fødselsrapport, og gjerne bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 12. juni 2008 #1067 Del Skrevet 12. juni 2008 hjem :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 12. juni 2008 #1068 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg kom jo på at jeg ikke har vært her inne og gratulert deg! GRATULERER med :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 13. juni 2008 #1069 Del Skrevet 13. juni 2008 Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 13. juni 2008 #1070 Del Skrevet 13. juni 2008 God helg Amalie Kos deg med lille N og mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 13. juni 2008 #1071 Del Skrevet 13. juni 2008 God helg, lille mamma. Sier som Reka - kos deg med den lille og den store. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #1072 Del Skrevet 13. juni 2008 Så kos at dere er litt innom her Vi koser oss veldig selv om vi blir veldig trøtte av denne nye tilværelsen. Var på sykehuset i dag og fikk tatt blodprøve til denne føllingssyndromet :klø: så hører vi ikke noe innen 14 dager er alt bra. Lille N var kjempe flink og prodesterte ikke. Etterpå fikk jeg litt hjelp p.g.a at jeg hadde ett bryst som var kjeeeeempe vondt, så ut som jeg hadde hatt en misslykka silikon operasjon ett meeeeega bryst og ett stort :gjeiper: Har innmari mye melk, så måtte kjøpe pumpe i dag. Merker alt nå at det ene bryster sprenger masse. No fun. Så hjelper det ikke så mye at lille N ikke er så flink til å ta bryste enda, så vi måtte ty til en nødløsning for å få i han litt. Stakkars blir jo helt slapp uten mat. Men vi gir ikke opp enda, amming skal vi klare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 13. juni 2008 #1073 Del Skrevet 13. juni 2008 Så hyggelig å lese at dere koser dere Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. juni 2008 #1074 Del Skrevet 13. juni 2008 Dere fikser nok denne ammingen tilslutt Er vel vanlig å ha litt startvanker i begynnelsen etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. juni 2008 #1075 Del Skrevet 13. juni 2008 Koselig å "se" at dere er kommet hjem igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 13. juni 2008 #1076 Del Skrevet 13. juni 2008 Goo amming! Sov godt Amalie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #1077 Del Skrevet 13. juni 2008 I ste fikk vi til amming han sugde som bare det i hele 15 min stakkars gutten min må jo ha vært kjempe sulten. Så da har han sovet siden da Skal vi se....skal prøve å skrive åssen det hele tok seg til kanskje Som sagt, vondt mage kl 2 natt til tirsdag men fikk da sove til kl 3. Var våken til kl 6 vel og sov til ca 7-8. Noterte meg ned hver gang det gjorde vondt, var ca 15 min mellom hver gang, men det var jo ikke i tak, bare vondt. Så tenkte at det kunne nok ikke være rier. Min forlovede snakka noe om rier når han sto opp og fikk høre hvorfor jeg hadde vært oppe, men jeg sa at det trodde jeg ikke så sendte han avgårde på jobb. Etterhvert som dagen gikk ble det litt vondere men jeg syns fremdeles ikke det var i tak....bare vondt. Så var fremdeles heeelt sikker på at det ikke var rier. Gikk i badekaret for jeg tenkte at det hjalp sikkert. Så der lå jeg å leste litt og fikk hvertfall spist ett eple, for matlysten var der virkelig ikke. :gjeiper: Sto opp og lå på sofaen og så på tv og var her inne o.s.v. Min forlovede ringte for å høre åssen det gikk med meg, og sa jo at jeg hadde vondt men gikk greit. Men jeg fikk streng beskjed om å ringe føden Så jeg ringte å fortalte åssen jeg følte meg. Men ho jeg snakka med trudde kanskje ikke at det var rier fordi det jeg ikke følte det var noe press eller tak men bare vondt som kom å gikk. Så ho spurte om slimpropp og blod, men det hadde jeg heller ikke hatt noe av, men hadde hatt en liten forandring i utfloden en liten time siden. Og det kunne jo være slimproppen sa ho, for den kunne bli "vannet" ut av resten av utfloden. Jaha, tenk seg å vist det på forhånd :klø: Men skulle vente å se hvertfall siden jeg da noterte at det kom med ca 10 min mellomrom. Kl 13:30 måtte jeg ringte min forlovde å si at han måtte komme hjem, da ble jeg litt bekymra for at kanskje det var noe galt, så jeg ville hvertfall ned på sykehuset for å sjekke om ikke annet. Noterte nå videre men tenkte vel ikke over hvor ofte disse takene kom. Kl 15:30 kom min forlovede hjem og da lå jeg i senga og hadde klart å dra på meg sokker om ikke annet lå med trusa i hånda. Så mens jeg lå der og hadde vondt fikk min kjære gått å spist litt å pakka litt småting i sykehusbaggen som ikke var klar. Kl 16:30 var vi vel inne på sykehuset. Da målte min kjære at taka kom med 5 min mellomrom. Jeg fulgte ikke med, var mest opptatt av å komme frem for jeg syns det begynte å bli veldig ubehagelig, men fremdeles trodde jeg ikke det var rier Damen vi møtte sa at det der så hvertfall ut som rier, og jeg tenkte jaja. heeelt sikkert Men fikk da komme på ett rom for å sjekke riene og hjerte til lillemann. Riene viste seg å komme med bare noen få min. mellomrom, og etterpå ville ho sjekke om jeg hadde åpning. Og der var det hele 4 cm Så da fikk jeg lov til å legge meg i badekar, det var litt deilig, men det tok ikke lang tid før jeg ikke orka det mer, for da kom taka, magen ble helt hard og pressa meg på ribb beina mine. Og det ble virkelig vondt, og jeg sa vel noen ganger at nå ville jeg ikke mer. For nå var riene sånn at jeg ikke fikk slappet av noe mellom hver rie. Så da var det på tide å stå opp følte jeg, orka ikke mer. Men var ikke akkurat lett å komme seg opp derfra heller. Men vi klarte da å komme oss inn på det rommet jeg skulle føde på. Og da ville jordmor sjekke åpning på meg, og ho spørr meg hvor mye jeg ville det skulle være, og jeg måtte nesten si at jeg ikke hadde peiling på det med åpningen og ikke helt brydde meg. Og da sa ho at det var 8-9 cm så snart var han ute sier ho. Hva klokka var aner jeg ikke. Fikk lystgass og pusta i meg det som en gud og det hjalp jo ikke i det hele tatt, jordmor sa at det var nok fordi det var så kraftige rier. Og etterhvert kjente jeg presseriene begynte å komme, det var den beste delen, for mellom vær rie fikk jeg slappa av. Etter mye trykking ville jordmor gi meg en sprøyte for å få mer fart på riene for de var litt korte. Men jeg nekta. Men til slutt klarte jeg det da, og han kom ut kl 22:10. sydde bare ett lite pyntesting. 30 min etter at han kom ut kom de å veide han, og da var jeg klart til å gå rundt jeg. Men ble beordret til å ta det litt med ro. Han var 2930gram, 46cm lang og 33,5cm rundt hode. En perfekt liten kar. Vi måtte bytte rom fordi det var ett lite føderush den dagen, så måtte dele rom, så far fikk dessverre ikke overnatte, men var nå greit nok. Føler meg supersprek jeg egentlig etter fødselen, og syns det var kjempekjedelig å være en heeeeeel dag på sykehuset (onsdag), så det var deilig å kunne dra hjem torsdags morran Har jeg husket å si alt nå tru?? Jordmor skrøt hvertfall av meg som ikke ville ha sprøyte selv om det var som det var, og syns nok det var lurt av meg. Så selve fødselen fra jeg begynte å presse tok 1 time. Så nå er jeg stolt mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. juni 2008 #1078 Del Skrevet 13. juni 2008 Så fin historie! Og så vi som satt og lurte på hvorfor vi ikke hørte noe mer etter at du skulle inn til sjekk... hehe Bra at ammingen går seg til da, det ammegreien høres egentlig litt vanskelig ut for både stor og liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 13. juni 2008 #1079 Del Skrevet 13. juni 2008 Åh! Det hørtes jo ut som en helt hærlig fødsel=) Og gratulerer så masse med gutten! Gleder meg til det blir min tur ja=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. juni 2008 #1080 Del Skrevet 13. juni 2008 Så utrolig fin fødselshistorie Høres jo nesten fristende å gå i gjennom en fødsel selv jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå