Gjest Kvirrevitt Skrevet 8. april 2003 #1 Skrevet 8. april 2003 Jeg går (selvsagt) jevnlig til GU. Dette gjør jeg hos min vanlige lege, og får der selvsagt sjekket at alt ser og kjennes OK ut, og får tatt celleprøve etc. Jeg har nettopp vært til GU og alt var normalt. Har ikke fått svar på celleprøven ennå, men de gir jo beskjed dersom noe ikke er som det skal være. Dersom det er celleforandringer kan det være kreft i livmoren, men det behøver jo ikke å være det (som oftest ikke). Så vidt jeg vet har jeg ingen grunn til bekymring, men av en eller annen grunn har jeg blitt litt engstelig for at det likevel skal "være noe". Kreft i eggstokker (som er langt mer komplisert enn i livmoren så vidt jeg har skjønt) kan vel ikke påvises ved vanlig celleprøve? Jeg har aldri tatt ultralyd ved GU, og lurer litt på hvordan det evt. kan oppdages cyster og evt. kreft i egglederne uten at dette foretas? Har noen her diskutert dette med sin lege, evt har erfaring med GU med ultraalyd kontra "vanlig" undersøkelse? Jeg skal snakke med min egen lege om en stund for å få svar på noen andre prøver, og tenkte å ta dette opp da, men jeg vil gjerne høre hav dere andre (og deres leger) mener om dette.
Gjest Diva Skrevet 8. april 2003 #2 Skrevet 8. april 2003 En gynekolog jeg jobbet hos engang, brukte alltid vaginal ultralyd på sine pasienter. Det var inkludert i prisen. Han var privatpraktiserende, så tror man bør oppsøke en slik for å få ultralydundersøkelse. Tar man gu hos allmennleger eller enkelte gynekologpraksiser, er ikke alltid dette et tilbud. Har du mulighet til å komme deg til Oslo / bor du der, så kan jeg godt anbefale denne gyenkologen som er svært godt likt av sine pasienter og han har fått mye ros og positiv omtale. Er du interessert, så send meg en pm! Håper du er registrert da.... Kan ikke legge ut info her på forumet... Beklager at jeg selv ikke har flere erfaringer å komme med.... Lykke til :D Diva
Gjest Duchess Skrevet 8. april 2003 #3 Skrevet 8. april 2003 Gynekologen min har alltid brukt ultralyd når jeg har vært der iallefall, det er inkl i prisen og han er ikke privat. Send meg en Pm så kan du få navn og adresse. Han holder til i oslo.
Lula Skrevet 8. april 2003 #4 Skrevet 8. april 2003 Dette har jeg i grunn aldri tenkt på :o . Har aldri hatt GU med ultralyd, på alle de årene jeg hatt gått litt sjekk. Det må da være mye bedre å få utført ultralyd, for da burde de oppdage evt. cyster ol. mye lettere????? Jeg vil gjerne også ha anbefalinger av en god gynekolog :-)
Gjest Duchess Skrevet 8. april 2003 #5 Skrevet 8. april 2003 Vi får jo ikke legge ut navn, adresse og tlfnr her, så dere må nesten sende PM...
Gjest Turi Skrevet 8. april 2003 #6 Skrevet 8. april 2003 Vanligvis har jeg fått en finger både her og der, og hardklemming på magen når gynekologen skal sjekke eggledere og livmor for cyster e.l. :cry: ikke moro i det hele tatt!!! Denne gangen klarte jeg ikke å slappe av, jeg var hos ny gynekolog, og kjempespent i magen, så hun hadde ikke sjanse til å kjenne noe (har så sterke muskler i magen vet du ). Så da fikk jeg også vaginal ultralyd istedet. GJETT om jeg alltid skal ha det heretter!!! Det var jo ikke noe vondt i det hele tatt. I tillegg til vevsprøver, er det denne klemmingen jeg alltid har gruet meg til - det er jysla ekkelt!!
Gjest Kvirrevitt Skrevet 8. april 2003 #7 Skrevet 8. april 2003 Takk for svar. Jeg er ikke medlem her, men kanskje jeg burde melde meg inn. Det virker ganske hyggelig her :-) Jeg bor ikke i Oslo, så da hadde ikke tipsene til Duches og Diva hjulpet :-( Jeg får sjekke Gule Sider ang gynekologer på mitt hjemsted, og ringe og høre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå