Gå til innhold

plystasion 3 vs xbox 360?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nattevakta_*
Skrevet

valgets kvaler..... hvilken av disse tror du min kjæreste blir mest glad for?

sånne ting som gutta henger seg opp har ikke jeg peiling på, for meg blir det bare synsing om hva jeg liker.

så hjelp meg........... :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kommer til å bli kjempeglad, så snill du er! Ålreit, dette kan jeg faktisk litt om. Vet du hva slags spill han liker? Og vet du om han har Playstation 2 eller gammel Xbox?

Et hett tips er i alle fall å rusle innom Platekompaniet og ta en titt på bundle-pakkene der. Det har kommet en ny utgave av PS3 som er litt smalere og finere, litt billigere, med litt mindre GB. Jeg vet at en Xbox koster 3990 der, men husker ikke hva man får med av ekstrautstyr. PS3 har jeg solgt en del av, og den nye, slanke modellen koster også 3990, men der får man i alle fall med en ekstra trådløs håndkontroll (altså to tilsammen) og to spill.

PS3 er hakket mer populær enn Xbox, så hvis du ikke har noen anelse om hva slags spill og lignende han liker synes jeg du bør gå for den. Slik jeg forstår det er det flest PC-nerder som liker (Microsoft-produserte) Xbox, i tillegg til fans av Halo-spillserien. Andre populære spill, som "Fifa 08" og "Skate." fås til begge konsollene.

Håper dette hjalp! Hvis du har mulighet til å kikke gjennom spillsamlingen hans og kan poste noe av innholdet her kan jeg kanskje hjelpe deg mer konkret. Lykke til!

Skrevet

Jeg anbefaller ikke å kjøpe den nye ps3'en. Jo da, den koster bare 3999,-, men det er mindre plass på den, kun to USB utganger og null mulighet til å spille ps2 spill (noe som er veldig dumt ettersom utvalget til ps3 forsatt er ganske stusselig.

En 60GB playstation 3 koster ca rundt 4999,- dette er da pakken med en ekstra håndkontroll og to spill. Kjempegreit p først ha med når man alikevel skal kjøpe denne..

En xbox 360 koster ca 2999,-. Man får dessverre ikke med noen spill da, kun maskin, ledninger, en kontroll og annet nødvendig utstyr.

For min del syntes jeg xbox'en er den som er mest verdt det. Det er denne maskinen som ligger best ann i europe, på lik linje med wii, mens ps3'en fortsatt er meget usikker og meget langt ned.

Derimot ville jeg prøvd å funnet ut hva kameratene hans har. Ettersom både xbox og playstation gir muligheten til å spille over nettet med andre så vil dette kunne hjelpe deg å ta avgjørelsen. Er såklart ikke noe morro og sitte der med en playstation 3 om han har venner som spiller online med en xbox.

Bortsett fra dette er spillutvalget ganske likt. Noen titler som kun kommer til en maskin o.s.v, men nå kommer det meste på begge to. Er forresten flere spill som sony har mistet rettighetene på f.eks GTA, som kommer med special edition til 360 og kun vanlig til ps3 hihi..

Skrevet

PS3.

Jeg vet iallefall at min samboer ville ha likt det veldig veldig godt.

Skrevet
Derimot ville jeg prøvd å funnet ut hva kameratene hans har. Ettersom både xbox og playstation gir muligheten til å spille over nettet med andre så vil dette kunne hjelpe deg å ta avgjørelsen. Er såklart ikke noe morro og sitte der med en playstation 3 om han har venner som spiller online med en xbox.

Dette mener jeg er en vesentlig faktor her!

Ellers er jeg tilbøyelig å si X360, men det er gjerne mest fordi det er den jeg selv kjenner best, og vet hvor fornøyd jeg er med funksjonaliteten og spillene til denne konsollen.

Skrevet
Dette mener jeg er en vesentlig faktor her!

Mhm, må også legge til at om de fleste vennene ikke har noen av konsollene men spiller en del pc så sjekk ut om de har spill som kan spilles sammen med xbox spillere.. Vet at f.eks halo 2, bishock og en del nyere spill kan spilles sammen selv om den ene sitter på pc og andre sitter på xbox..

Skrevet
En 60GB playstation 3 koster ca rundt 4999,- dette er da pakken med en ekstra håndkontroll og to spill. Kjempegreit p først ha med når man alikevel skal kjøpe denne..

Du tar feil. Den koster, som allerede sagt, 3990 på Platekompaniet. Funksjonen som lar deg spille PS2-spill er unødvendig dersom han allerede har PS2 fra før, mener jeg (med tanke på at det blir dyrere med, selvfølgelig, men det er ikke stress å bruke PS2'en til gamle spill dersom man har en).

Gjest Mayamor
Skrevet

Vi har Ps 1 og 2, Xbox360, Wii, gamecube, nintendo 64 og ds (håndholdte).

Vi lurer på å kjøpe den 60gb ps3 til jul (ikke den rimelig lille da vi ikke ser noen fordeler annet enn at den på kort sikt er litt billigere...)

Hør med kjæresten din ved å gå sammen i butikken og se hva han stopper opp ved; diskuter sammen med ham - og evt gjør som mange andre; neste år den andre osv... :fnise:

Skrevet
Du tar feil. Den koster, som allerede sagt, 3990 på Platekompaniet. Funksjonen som lar deg spille PS2-spill er unødvendig dersom han allerede har PS2 fra før, mener jeg (med tanke på at det blir dyrere med, selvfølgelig, men det er ikke stress å bruke PS2'en til gamle spill dersom man har en).

Det er den nye, mindre versjonen.

Mannen min elsker sin 60GB PS3. Han ville ikke hatt den mindre versjonen. Han synes også at X-box blir for barnslig.

Dyr julegave forresten...

Skrevet
Du tar feil. Den koster, som allerede sagt, 3990 på Platekompaniet.

Da har i såfall den platekompaniet butikken vært veldig heldig ettersom 40GB versjonen ikke kommer med ekstra kontroll og to spill. Dette er en pakke de laget sammen med 60GB for at de skulle få solgt ut denne ettersom 40GB tar over.

Gjest Mayamor
Skrevet

Var inne og sjekket og fant kun den 40gb, så da har du nok bare vært utrolig heldig, men slikt skjer jo... :)

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt den selv, jeg bare jobber der og har solgt den en del ganger. Nå husker jeg med ett ikke akkurat hva jeg skrev, men 60GB'en er i alle fall ute av produksjon. De som er igjen os forhandlere blir som regel solgt ut til ganske hyggelige priser, og ofte i bundle-pakker med spill og/eller ekstra håndkontroll.

Skrevet

AnnChristin86:

Ingen av PS3-utgavene "kommer med" ekstra kontroll og spill, det inngår ikke i noen slags pakke fra Sony. Butikkekspeditører må selv finne frem spill og ekstra kontroller og slå inn alt, for så å gi en rabatt slik at kunden skal få alt til pakkeprisen.

Skrevet (endret)
AnnChristin86:

Ingen av PS3-utgavene "kommer med" ekstra kontroll og spill, det inngår ikke i noen slags pakke fra Sony. Butikkekspeditører må selv finne frem spill og ekstra kontroller og slå inn alt, for så å gi en rabatt slik at kunden skal få alt til pakkeprisen.

Hvis det er sånn som du sier, så vil jeg gjenre vite forklaringen din på at jeg har 12 stk bundle pakker orginalt fra sony, 60GB med en ekstra kontroll og motorstorm/ressistance fall of man, på bakrommet mitt på jobben?

Men grunnen til at du mest trolig ikke hr fått det med deg er rett og slett fordi butikker som free record shop, platekompaniet o.s.v ikke får inn disse pakkene. De som var igjen hos lageret til sony ble prioritert til butikker som EB Games, Spaceworld, Game o.s.v.

Dessuten burde vel dette være bevis..

Endret av Gjest
Skrevet

^

Ja, det er mye mulig:) Jeg vet jo bare hvordan ting er på min arbeidsplass.

Skrevet

Broren min(er 15 år da..) anbefaler begge to :fnise:

Han har alt for mye av slikt "dritt" som jeg så fint kaller det;

playstation 1(okei..det brukes jo ikke lenger)

playstation 2

playstation

xbox

xbox360

pc

Regner vel med at når det kommer ut en ny spillkonsoll så havner vel den i hus også..

Skrevet
Broren min(er 15 år da..) anbefaler begge to :fnise:

Han har alt for mye av slikt "dritt" som jeg så fint kaller det;

playstation 1(okei..det brukes jo ikke lenger)

playstation 2

playstation

xbox

xbox360

pc

Regner vel med at når det kommer ut en ny spillkonsoll så havner vel den i hus også..

Hvordan kan han ikke ha wii.. Det er jo den garantert tøffeste maskinen av alle de nye og får virkelig frem barnet i alle hihi..

Skrevet

xbox har best grafikk --- men hvis du vil ha det moro og ikke er så opptatt av grafikk kjøper du nintendo wii!!!! Trust me.

Skrevet
xbox har best grafikk --- men hvis du vil ha det moro og ikke er så opptatt av grafikk kjøper du nintendo wii!!!! Trust me.

Der må jeg rette deg. Playstation 3 har hakket bedre grafikk, men ingen i norge har såpass bra tv'er at det vil merkes, med mindre du har en gigasvær en eller hd prosjektor).

Skrevet

Det nytter ikke å spekulere i hvilken maskin som er best, du må finne ut hva han vil ha! :) Jeg elsker PS og boikotter Xbox, mens samboeren hater PS og vil ikke ta i den med en ildtang engang, og han forguder selvfølgelig sin kjære Xbox. Han hadde blitt dødelig fornærmet om jeg hadde gitt han fienden i julegave - altså PS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...