Gå til innhold

Veps farligere en bjørn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg er allergisk mot vepsestikk, så jeg kjenner på det, ja, spesielt på høsten når vepsen begynner å bli litt slapp og slepphendt med brodden sin.

Men nå er vel også sjansen for å treffe på en veps relativt stor i forhold til sjansen for å treffe på en bjørn...

Skrevet

Hehe, selvfølgelig, men fremdeles er det å kjøre bil som er farligst av alt ;)

Skrevet
Hehe, selvfølgelig, men fremdeles er det å kjøre bil som er farligst av alt ;)

Nei det farligste er mennesket. Mennesker dreper enda flere menensker en hva bilen gjør.

Ingen dreper mennesker mer en mennesket selv

Skrevet

Jeg har hørt at det hvert år dør flere folk i trafikken enn det har gjort i begge verdenskrigene til sammen... eller om det var den siste, det husker jeg ikke helt.

Men du kan jo si det sånn at det er mennesker som kjører bilene.

Skrevet

Nå leste jeg forresten at det er smittsomme sykdommer som dreper flest mennesker...

Skrevet
Nå leste jeg forresten at det er smittsomme sykdommer som dreper flest mennesker...

skal vi være helt nøyaktig så er det Turberkolose som er den sykdommen som har drept flest menensker igjennom historien.

Vi kan vel si rett ut. Det er ikke så tryggt for oss mennesker på jorden som vi kanskje liker å tro

Skrevet

Vi overlever ikke dette livet, det er det eneste som er sikkert.

Skrevet
Nei det farligste er mennesket.

Det farligeste er faktisk å leve.

Gjest kenneth
Skrevet
Det er ganske sikkert at jorda er rund og, samt at pinnsvin som blir antastet av grevlinger skriker no inn i hampen stygt.
Skrevet
Det farligeste er faktisk å leve.

Så mennesket lever ikke ?

Skrevet
Det er ganske sikkert at jorda er rund og, samt at pinnsvin som blir antastet av grevlinger skriker no inn i hampen stygt.

Jepp, ganske sikkert det også.

Skrevet

Hadde jeg hatt det samme antallet bjørn på garasjeloftet som jeg har veps, så ser jeg ikke bort fra at det hadde vært en anelse mer risikofyllt...

Skrevet
Hadde jeg hatt det samme antallet bjørn på garasjeloftet som jeg har veps, så ser jeg ikke bort fra at det hadde vært en anelse mer risikofyllt...

For ikke å snakke om flodhester. De dreper flest folk i Afrika..

nå har ikke jeg noe loft, men jeg har to kjellerboder, og ville nødig hatt flodhester der... grøss

Skrevet (endret)

Det ekke håp lengre. Snart kommer det nok veps-jegere også. ;)

Endret av Advena
Skrevet
Det ekke håp lengre. Snart kommer det nok veps-jegere også. ;)

Har du hørt om skadedyrkontrollører? De har "kommet" for lenge siden ;)

Skrevet
Har du hørt om skadedyrkontrollører? De har "kommet" for lenge siden ;)

Jammen, for et primitivt navn da. De må jo ha noe som skremmer!

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Det vet ikke du noe om vel....enda :erter:

mvh. *blånd*

(...) samt at pinnsvin som blir antastet av grevlinger skriker no inn i hampen stygt.

Det er ikke brå(dd)tt så sikkert! Om piggsvinet er venn med vepsen så legger piggsvinet piggene ned og gjør dem myke... :opplyser:

---

En sint Bjørn er mer skadelig enn en sverm med bier, så sant du ikke er alergisk mot veps da!

En bjørn kan drepe deg i en "jafs" det tror jeg neppe at en veps klarer!

Et vepsestikk er like "farlig" som et hoggormbitt, så sant du ikke er allergisk mot veps da selvsagt!

Så både bjørn kan drepe og veps kan drepe om du får mange nok stikk av veps og du er allergisk....

Når det gjelder bjørnejakten i Sverige, så har jeg sagt det jeg mener i den aktuelle tråden på aktuelt! :forvirret:

Endret av Silmarill
Skrevet
Det vet ikke du noe om vel....enda :erter:

mvh. *blånd*

Det er ikke brå(dd)tt så sikkert! Om piggsvinet er venn med vepsen så legger piggsvinet piggene ned og gjør dem myke... :opplyser:

---

En sint Bjørn er mer skadelig enn en sverm med bier, så sant du ikke er alergisk mot veps da!

En bjørn kan drepe deg i en "jafs" det tror jeg neppe at en veps klarer!

Et vepsestikk er like "farlig" som et hoggormbitt, så sant du ikke er allergisk mot veps da selvsagt!

Så både bjørn kan drepe og veps kan drepe om du får mange nok stikk av veps og du er allergisk....

Når det gjelder bjørnejakten i Sverige, så har jeg sagt det jeg mener i den aktuelle tråden på aktuelt! :forvirret:

Siden 1907 har 0 menensker i Norge blitt drept av bjørn

siden 1907 har nok flere 100 mennesker blitt drept av veps.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...