Gjest Gjest_Elle_* Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Bare lurer... 11-åringen min leker fortsatt med dukker. Bratz er mest populært, men også Barbie og store dukker. Hun sier at bare en annen i klassen leker med dukker.
Unika Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Kan bare snakke for meg selv siden jeg ikke har barn enda. Husker hvertfall at når jeg og venninnene mine var elleve så var det ikke dukker som gjaldt, tror vi la bort det i 9 års alderen. Men jeg tror ikke det er unormalt eller usunt å leke med dukker selv om man begynner å bli et "stort" barn. Husker med glede all den kreativiteten som kom ut av livlige samtaler med dukkene
Gjest *Mim* Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg lekte med dokker leeenge etter at jeg innrømte det for noen som helst...
Gjest s0l Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg lekte med dokker leeenge etter at jeg innrømte det for noen som helst... Kjenner meg igjen der Jeg og en venninne lekte med barbiedukker enda i starten av ungdomsskolen.. Men det var det ingen som visste selvfølgelig Kjenner også ei jente som går i 9. klasse som leker med dukker. Hun er veldig voksen av seg ellers. Tror det er veldig individuelt, som alt annet
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 min datter på 10 leker en sjelden gang med dukker, å da er det bratz som er tingen. hum har egentlig aldri vært noe glad i dukker, så de blir lite brukt.
Gjest Moncler Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg lekte nok med det så lenge jeg gikk på barneskolen og i hvertfall til jeg var rundt 11 år. Da var det babydukker jeg lekte med.
ATV Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 jentungen er nå 12 år og leker med dukker enda. mest barbi men også noe winx og greier
Helen Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Stedatter på 11 leker ned barbie, bratz og winx. Hun ønsker seg bratz og winx i julegave.
Caramba Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg sniklekte med Barbie helt til starten på ungdomsskolen. Synes det er flott at datteren din fortsatt leker med dukker. Det er sånn press på dem for å bli voksne fort i dag at det er glimrende hvis de klarer å bevare barndommen litt lenger enn over 11-års stadiet.
FrizzleSizzle Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Synes det er flott at datteren din fortsatt leker med dukker. Det er sånn press på dem for å bli voksne fort i dag at det er glimrende hvis de klarer å bevare barndommen litt lenger enn over 11-års stadiet. Ja, jeg synes også dette høres ganske koselig ut.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg lekte selv veeldig lenge,tror helt til jeg var 11 år,selv om vi hadde mye kjedeligere dukker enn dagens barn..Søsteren min ,derimot har nesten aldri lekt med dukker.Folk er forskjellige... Det er helt normalt,alle barn må få lov til å være barn som lenge som mulig! Gutten min er også 11 og leker fortsatt med ltt barnslige ting hjemme(men ikke ute blant andre,der er han tøff).Han hadde aldri behov for kosedyr som liten(hoppet over den perioden),nå på sine "gamle dager" sover han med kosedyr!! Det er bedre for datteren din å leve det ut nå ,enn senere. Så nylig en film om barn som arbeider med teppeknytting i Marokko,helt fra de er 5 år,og som har aldri hatt lov til å være barn,jeg merket en ting ,som forbauset med veldig:jentene i filmen på 13,14 år lekte med dukkeservise og dukker etter arbeidsdagen.Ble VELDIG trist,det betyr sikkert at de har ikke hatt muligheten og anledningen til å leve det ut som små...Ellers virket dem både voksne og modne! Det er ikke noe å bekymre seg,tror jeg!
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg lekte til utpå ungdomsskolen, ikke med dukker, men andre leker. Hadde ei venninne jeg lekte med. Faktisk ble denne perioden nærmest direkte overlappet av at venninna mi begynte å henge med de tøffe gutta, røyke, drikke osv Vi prøvde nok å holde lekingen skjult for andre, det var ikke akkurat sett på som tøft å leke, men jeg ser tilbake på dette som en god tid. Når man er sjenert tror jeg f eks man kan lære endel sosialisering via lek, for ikke å snakke om at man bruker kreativiteten som ellers har trange kår i skolen. Jeg leker faktisk fortsatt i jobben min
Gjest =tentacle= Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg lekte litt med barbiedukker ca ut slutten av barneskolen, tror jeg. De siste årene i hemmelighet
Sans Skrevet 23. oktober 2007 #14 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg lekte med dukker fram til siste året på barneskolen. Da begynte ei ny jente i klassen som var skikkelig kul og tøff. Så da begynte jeg å røyke i stedet.
Gjest Eurydike Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg lekte med dokker leeenge etter at jeg innrømte det for noen som helst... Jeg også! Selve innholdet i leken med dokker vokser og utvikler seg med barnet også, tenker jeg, og kan kanskje være en fin måte å bearbeide ting på?
Alison Skrevet 23. oktober 2007 #16 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) ... Endret 7. februar 2009 av Alison
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #17 Skrevet 23. oktober 2007 Min 12 åring har ikke lekt med dukker på mange år, Hun lekte egentlig lite med dukker som liten og. Nå er det gutter og sminke for alle penga, og slik har det vært det siste året. Hennes jevngamle kusine leker med Bratz og har ikke begynt å bry seg om sminke og den slags ennå. Er det ikke fint vi er ulike!
Gjest Marillia Skrevet 24. oktober 2007 #18 Skrevet 24. oktober 2007 Datteren min på 12 år leker litt med dukker enda, men det blir bare sjeldnere og sjeldnere. Hun og venninnene leker litt med Bratz, og de er heller ikke flau over det. Jeg lekte med barbiedukker ganske lenge, helt til litt inn i ungdomsskolen. Selvsagt helt i det skjulte. Det var gjerne litt barbiedukker på ettermiddagen med bestevenninnen min, og så ut med gjengen (og kjæresten) om kvelden
Gjest Mysticgirl Skrevet 24. oktober 2007 #19 Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Jeg lekte også med dukker til jeg var ca 12. La de få være unger så lenge de vil. Nå tildags så blir unger så fort voksne ! Endret 24. oktober 2007 av Mysticgirl
Brukernavn Skrevet 25. oktober 2007 #20 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg lekte litt med barbiedukker ca ut slutten av barneskolen, tror jeg. De siste årene i hemmelighet Var sånn med meg og en venninne også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå