Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når merket dere at dere fikk grått hår?

når fikk dere så mye at det ble synlig for andre?

Når ble det så mye at dere ønsket å dekke over det ved å farge håret?

eller lar du være å farge håret?

Får du grått eller hviss hår?

Skrevet

Har akkurat funnet mine første grå for bare noen dager siden.... (og jeg er altså 26). :gråte: Mulig jeg har hatt grå hår en stund, men har farget håret og dessuten er jeg ikke så veldig mørk i utgangspunktet, da vises det ikke så godt.

Det var et sjokk ja! Men på en måte synes jeg det er litt gøy også, føler jeg holder på å bli gammel og vis. Også hjelper det jo at jeg stadig blir spurt om leg for å kjøpe vin da :-)

Skrevet

Jeg nappet ut mitt første grå hår for et par uker siden (er fortsatt i sjokk over å finne et grått hår...). Er noen og tretti.

Skrevet

Jeg får ikke grå, men hvite! Merket ett da jeg var tretti, og så gikk det flere år før det dukket opp et til.

Jeg håper jeg klarer å la være å farge det. Synes det er noe stilig ved å bare la håret bli grått eller hvitt. Dessuten er det jo et himla stress å farge hele tiden. Men det kan godt hende jeg blir desperat en dag og farger det - da er det jo gjort...

Gjest Vinduskarmen
Skrevet

Jeg fant mitt første gråe hår da jeg var 21 tror jeg. Men da det ble nappet bort tok det en stund før det dukket opp noen igjen. Det hender jeg får en liten koloni med grå hår etter stressende perioder, men ellers har jeg ikke mye grått iallefall.

Min mor har noen grå hår og det har hun vel hatt siden hun var rundt 40 tror jeg. Nå er hun 55 og striper håret, og det synes ikke at hun har noe grått sålenge man ikke leter.

Skrevet

Jeg fant mitt første grå har da jeg var 25. Mamma begynte å bli grå da hun var 21, hun er nå 49 og er helt grå bortsett fra litt i nakken (men farger det).

Og joda, noen er fine med grått hår, men utrolig mange er ikke det... De ser bare slitne og utvaska ut.

Skrevet

Jeg nappet vel bort mitt første grå/hvite hår da jeg var 20. Jeg er nå 29 og har funnet maks 3 siden da. Tror ikke det er når man begynner som avgjør om/når man blir gråhåret. Mamma fant også sine første grå hår så tidlig som meg og hun er nå 60 og har ikke grått hår.

Skrevet

Jeg er heldig. Er 45 og ingen gråe hår. :) Mamma er snart 70 og ingen gråe hår. Bestefar var 82 da han døde, uten ett grått hår.

Gode gener regner jeg med.

Men får jeg gråe hår, så farger jeg de :jepp:

• Liker 1
Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Skrevet

Jeg er 30 og har ikke oppdaget noen. Men jeg har kommuneblondt/blasst hår naturlig og ville kanskje ikke sett det, hehe, dessuten har jeg farget det de siste årene. Samboern min er et år yngre enn meg og vi finner av og til noen grå hår på hodet hans :) Broren min er yngre enn meg og har noen grå hår, pappa ble grå før han var 35, mens mamma er nesten 60 og har fortsatt bare noen ganske få grå hår.

Har forresten hørt en høyst privat og lite utbredt teori om at salt mat gir tidlig grått hår - en slektning av en jeg kjenner spiste derfor så lite salt h*n kunne, og ble nærmere 90 uten å få et eneste grått hår.

Ellers kommer jeg til å farge håret uansett i årene framover, den naturlige fargen min er nokså kjip, og jeg vil heller ikke være under 40-45 og veldig gråhåret... Men jeg synes det er finere å ha en nokså naturlig farge, og heller grå enn tydelig farget, når man blir eldre. Langt grått/hvitt hår kan f eks være skikkelig fint og "verdig". Men jeg vil jo ikke se sånn ut nå når jeg fortsatt er relativt ung.

Skrevet

Rundt 28 år var det såvidt noen. Huff. Nå er jeg 30, og det er stadig noen. Huff. Men ikke synlig for andre. Blir nok det snart, ettersom jeg har ganske mørkt hår. Jeg liker hårfargen min !!! :gråte: Lurer på når jeg må begynne å farge...

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg er 29 og har heldigvis ingen gråe hår (enda...)

Skrevet

Jeg oppdaget de første grå hårene da jeg var 23. De samme fire hårstråene er stadig grå, så jeg napper, men de har ikke fått selskap av flere :) Jeg har mørkt hår, så de fire grå hårene synes godt.

Gjest Gjest_Berta_*
Skrevet

Jeg fant de første da jeg var 19, det er snart 10 år siden, og nå kommer det virkelig mange. Farger det med halv-permanent farge fra Country colours, som jeg synes gir lite ettervekst. Blir lettere stressa når jeg står i litt godt lys på badet og ser alle de grå (mamma var helt grå da hun var 35 ...), men satser på at det går fint :-)

Berta

Skrevet

Eg fann mitt første grå hår då eg var 30, altså for eitt år sidan. I løpet av dette året har eg kun funne eit par grå hår til. Fekk litt sjokk då eg oppdaga eit grått hår, for eg fekk ein følelse av at eg begynte å bli gammal...

• 4 uker senere...
Annonse
Gjest Gjest_minni_*
Skrevet

Hei!

Det her er sikkert et teit spørsmål, men når man får grå hår, går det an at et hår med den vanlige fargen blir grått/hvitt innerst der det vokser bare? eller er det kun "nye" hår som blir grå, slik at hele hårstrået er grått? har nemlig funnet et par hår som er helt lyse innerst ved rota, men ellers er det brunt..(min opprinnelige farge). Synes dette var litt rart. I tillegg er jeg bare 21, så synes det er litt tidlig å få grå hår. :gråte:

Håper noen kan svare! :)

Skrevet

Jeg er 31 og begynner å bli "grå". Eller rettere sagt: håret mitt begynner å miste fargen og blir bare blassere og blassere... Har ikke farget det enda, men gjør det kanskje etterhvert. Eller kanskje ikke. Får se hvordan jeg blir seende ut etterhvert som det blir verre.

Skrevet

Til dere som begynner å bli grå:

Har hårkvaliteten forandret seg samtidig som fargen begynner å endre seg?

Det har mitt hår nemlig. Fått et mer tørt og brusete hår. Pluss at jeg har fått noen "glasshår" som frisøren kalte det. Det er stive, tykke, "skrukkete" hår som ikke tar til seg farge så godt.

Noe dritt!!!

• 1 år senere...
Gjest ung og hvit
Skrevet

jeg ble 18 for ikke så lenge siden og etter jeg bleket striper, så fikk jeg hvite flekker et par steder på hode.. blee helt forskrekka, og farget dem mørke.. nå har dem kommet tilbake, og jeg er helt stressa!

jeg er kun 18 og har gråe hår!! tviler på at det er arvelig, faren min har heller ikke noen måne enda, han er litt over 40.. moren min har fått grå hår pga stress.. ellers er det ingen jeg vet om som fikk grå hår i tidlig alder..

dessuten har jeg fått et par hvite kjønnshår.. og nå tenker jeg bare..

Hva er galt med meg?!! :snurt::tristbla:

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Fant mitt første grå hår da jeg var 23.

Er nå 24.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...