Kitsune Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Kanskje denne burde ligge under miljø, men samtidig så har det jo med hele huset å gjøre. Har i allefall et tips til hva vi bruker å gjøre hjemme. Jeg bruker å sette igang med bruke-opp-tørrmat-uka, bruke-opp-ting-på-badet-uka, bruke-opp-ting-i-fryseboksen-uka. Og det er ganske lurt, for det er utrolig hva som samler seg opp av shampoflasker, hudkremer, halve pakker med frosne grønnsaker, suppeposer som blir liggende over tiden. Eller som bare samler seg opp, rett og slett. Da tar jeg en dag, ser hva vi har og setter opp menyen i forhold til det. Eller koser meg lenge på badet med å bruke opp ansiktsmasker osv. Kanskej får min kjære en massasje hvis jeg finner en flaske med litt olje igjen.. Derfor utfordrer jeg dere til sette igang med det samme! Og fortell om det her på KG. (husk å resirkulere tomflaskene) Og et annet tips: Jeg kaster ikke blader jeg har kjøpt, jeg legger de igjen på trening, gir dem til venner og familie og andre steder. Resultatet er at jeg får igjen blader jeg selv ikke vanligvis kjøper!
Saeria Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Ikke dumt. Det er ikke lenge siden vi raida skuffer og skap og kastet alt for mye som var dårlig. Denne uka har jeg som mål å få brukt noe av det deilige svinekjøttet som ligger i frysen.
Tusenfryd Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Dette var en oppfordring etter mitt hjerte! Som regel har vi litt brukeopptendenser sånn rett før lønning, men senest i dag lærte jeg min kjære hvordan man klipper av enden på tannkremen og får fire tannpusser til selv om man har skvist i en uke allerede. Vi holder også på å tømme fryseren - veldig lurt. Det med blader har jeg ikke tenkt på. Nå er det ikke så mye av det hos oss, men når det først er... smart!
Gjest Asti Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest Tigerjente Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Denne tråden var genial! Må utfordre meg selv litt på den.
Kitsune Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2007 Nei, men uansett hvor flink jeg synes vi er å ikke kjøpe noe før det er tomt, så sniker det seg ting inn likevel! Faller vel især for fristelsen å kjøpe to tannkremtuper til prisen av en, og så glemme at man har en ifra før. Når såpedispenseren er tom neste gang, da begynner vi på såpene vi har fått som bare ligger der å tar plass.. Har denne uken fått brukt opp endel i tørrvareskuffen. Noe nøtter gikk i brød, det ble taco til middag og saus til etpar retter denne uken.. Blandt annet. Forrige ukes utleste blader har flere på jobb fått glede av Å handle for en uke i slengen er veldig lurt! Du er flink som går igjennom ting ukentlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå