Jodi Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har ei datter som ble 4 år i juli. Hun sluttet sent med bleier, ble vel tørr på dagtid i vinter, og om natten i våres. Det har gått helt fint, fram til nå (med unntak av et uhell i ny og ne). Nå for noen uker siden begynte hun plutselig å tisse på seg hver natt, og etterhvert flere ganger på dagen også. Hun tisser seg ikke helt ut, men litt bare. Hun sier selv at hun ikke rekker do, at hun kommer for sent. Men jeg vet at de i barnehagen ber henne gå på do veldig ofte, og selv om hun kanskje har vært på do for en halvtime, tisser hun plutselig på seg. Ikke sier hun ifra når hun har gjort det heller, ofte sier hun "nei" om jeg spør om hun har tisset på seg, men når jeg sjekker har hun gjort det likevel. Jeg har levert en urinprøve hos legen, mistenkte kanskje at hun hadde urinveisinfeksjon, men prøven var helt fin. Det har skjedd mye i det siste (vi har flyttet, fått hund og hest bl.a.), men alt dette har hun tatt veldig positivt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, hun kan jo ikke begynne med bleier igjen?? Jeg har sett meg nødt til å ha det på henne om natten, og noen ganger om dagen og. Nytter ikke å skifte alt sengetøyet hver eneste natt, og alle klærne flere ganger om dagen... Er det noen som har vært borti noe sånt før? Hilsen frustrert Jodi
Gjest Undis Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har levert en urinprøve hos legen, mistenkte kanskje at hun hadde urinveisinfeksjon, men prøven var helt fin. Det har skjedd mye i det siste (vi har flyttet, fått hund og hest bl.a.), men alt dette har hun tatt veldig positivt. Flott, da har du utelokket urinveisinfeksjon i hvertfall. Mest sannsynlig så er det da her snakk om en psykisk reaksjon på endringene i livet hennes. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, hun kan jo ikke begynne med bleier igjen?? Jeg har sett meg nødt til å ha det på henne om natten, og noen ganger om dagen og. Nytter ikke å skifte alt sengetøyet hver eneste natt, og alle klærne flere ganger om dagen... Klart dere kan begynne med bleier på henne igjen, og det har du jo forsåvidt startet med også. Tisser hun på seg ofte og ukontrollert så trenger hun jo å gå med bleie. Det vil uansett kun være for en kort periode til ting stabiliserer seg.
Gjest Samme her Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Vi har samme problem med vår gutt, han er snart 5 år. Forskjellen hos oss og hos dere er at det ikke har vært noen endringer i vår livssituasjon. Vi har måttet ty til bleier igjen (liker det ikke daJEG føler det som et nederlag), men innser at det kun gjelder for en kortere periode og det gjør alt enklere å takle faktisk.
Jodi Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 Det er akkurat det jeg gjør og, føler det som et nederlag. Men har innsett at det er nødvendig i en overgangsfase. Forresten har hun vært kjempeflink idag og bare tisset på seg en gang. Nå begynner ting å roe seg her, så kanskje det roer seg på henne og? Tusen takk for svar!
Gjest Silmarill Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Det du opplever med din 4-åring er ikke så unormalt! (litt mer normalt enn unormalt) Det er ikke unormalt det du beskriver dersom det ikke er forandringer i livet til et barn i den alderen. Men det er større tjangse for at dette kan skje med forandringer i livet hennes, slik som din datter har opplevd det. Selvom hun trives og har det fint, så kan dette uansett være årsaken! (ikke nødvendigvis da, men ofte kan dette skje ) Sett på henne bleie igjen (i en overgangsperiode) så går det seg til. Ikke se på det som et nederlag, det er bare sånn det er av og til Det er en lignende tråd om det her(ikke lang) der jeg har skrevet noe om årsakene til dette! (ikke bare jeg da) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=297421 Edit: endret litt som vanlig Endret 23. oktober 2007 av Silmarill
Jodi Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2007 Tusen takk for linker, Silmarill! Når jeg tenker meg om, har hun vært litt ekstra "vanskelig" den siste tiden også, det har vel en sammeheng. Jeg får bare avvente og se om det går over
Gjest Samme her Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Det er akkurat det jeg gjør og, føler det som et nederlag. Men har innsett at det er nødvendig i en overgangsfase. Ja, det er jo det, og det er jo flere her som støtter oss i bruken av bleier så da kan det jo ikke være en så gal tanke allikvel. Vi får svelge stoltheten vår og se på bleiene som det nødvendige hjelpemiddelet det er, og håpe at vi kan legge de vekk igjen om ikke så altfor lenge. Forresten har hun vært kjempeflink idag og bare tisset på seg en gang. Nå begynner ting å roe seg her, så kanskje det roer seg på henne og? Vi får håpe det, krysser fingrene for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå