Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par måneder siden leverte samboer prøve hos Purvis og den var veldig dårlig, han ble derfor satt på en kur med Pergo for å øke antall og redusere abnormaliteter. Jeg har lest litt om det og var veldig positiv og tenkte at nå etter kuren var nok sjansene gode.

Vi hadde en tidlig SA i september, så noe fruktbar er han jo likevel.

Idag fant jeg ut at selv om sambo har sagt hele tiden at han har tatt medisinen så har han løyet. Han fant nemlig ut at han ikke ville proppe kroppen full av hormon, og vi hadde jo blitt gravide før så det gikk sikkert bra. Han bare ville ikke si det til meg for da var han redd jeg skulle bli sint.

Jeg er ikke sint, men veldig skuffet over han både pga løgnen og at han ikke ville ta medisinen. Han klaget over kvalme de første dagene og at han derfor sluttet. Hva med meg som har brukt p-piller i mange år med alle de bivirkningene det har gitt til tider? Og hva med den kvalmen jeg må gå gjennom når vi blir gravide? Jeg syns han er fryktelig egoistisk og aner ikke hva jeg skal gjøre nå.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Han burde ha sagt det til deg så kunne dere sammen diskutert hvorvidt det er verdt å proppe i seg hormoner for å kunne få barn.

Gjest StockDama
Skrevet

Ikke bring opp p-pillene....det er noe du har valgt selv, ville du virkelig ikke proppe kroppen full av hormoner kunne du latt vær.

Men ellers er jeg enig i at det var en lusen ting å gjøre at han ikke sa ifra.

Skrevet

Jeg skjønner at ikke alle vil proppe seg med hormoner, enten det er for prevansjon eller for å få eggløsning, eller bedre sædkvalitet. Så jeg ville aldri "tvunget" partneren min til å gjøre det selv om vi ønsket oss barn. Men jeg mener at det er dårlig gjort av ham å lyve om at han har tatt medisinene - han burde jo absolutt ha sagt fra til deg om bivirkningene og at han ikke ønsket å bruke medisinene.

Skrevet

Synes det var dårlig gjort at han løy for deg i alle fall. Skjønner godt at du er skuffa, særlig når du sikkert ønsker veldig å bli gravid også.

Skrevet

Det er visst ikke så gode kår for kommunikasjon hjemme hos dere. Er du sikker på at du har forankret det å få et barn til skikkelig hos mannen din? At han virkelig føler at han er en del av denne beslutningen og at du ikke kun vil bruke han til avl?

Er det lov til å ombestemme seg i forhold til denne kuren hvis han synes det er betenkelig? Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg reflektert over hvorfor han ikke følte han kunne si at han hadde ombestemt seg til deg. Jeg er vel temmelig sikker på at det ikke var for å være slem. Kanskje det var fordi han av erfaring vet at det blir styr av slikt? Hvis det er tilfellet, bør vel både du og han endre atferd?

Skrevet

Vi har normalt god kommunikasjon og saken er at vi ble enige om at han skulle ta kuren. Ingen tvang her.

Faktisk når vi ble sammen for over 5 år siden ville ikke jeg ha barn, det var noe han tok opp etter ett års tid. Så han har på en måte omvendt meg, og vi prøvde for over to år siden, men gav opp etter litt over et halvt år uten resultat. Pga jobbendringer og flytting ventet vi litt før vi fortsatte, og han maste videre om når skal vi begynne å lage barn igjen. Så i februar i år var vi ferdig med flytting og godt i gang med ny jobb så da var vi igang igjen.

Han kunne bare gitt beskjed om at han ikke ville, selv om jeg sikkert hadde blitt irritert så hadde det bare vært for en liten periode. Jeg kunne gjerne hatt adoptert, men det vil han ikke. Han vil ha barn, men ikke gjøre noe ekstra for det...

Gjest Bertine
Skrevet

Blir litt sint på dine vegne kjenner jeg..

Han vil ha barn, men når det trengs litt ekstra hjelp/behandling å få så gidder han ikke prøve engang?

Det er mange menn som har fått god hjelp hos dr. Purvis, å det er absolut verdt å prøve!

Men han må jo være villig til å tåle bivirkningene.

Jeg har selv brukt pergo for å få eggløsning, å jeg fikk fæle bivirkninger, så jeg vet det kan være tøft.

Men ønsket om barn var mye sterkere enn at jeg droppet pergoen...

Å mannen min hadde gladelig tatt pergoen viss jeg slapp, han så hvor tøft jeg hadde det.

Syns rett og slett mannen din er en pyse jeg :sjenert:

Gjest LilleLala
Skrevet

Jeg er enig med de over her... Det blir som om han har løyet for deg.

Skrevet
Blir litt sint på dine vegne kjenner jeg..

Han vil ha barn, men når det trengs litt ekstra hjelp/behandling å få så gidder han ikke prøve engang?

Det er mange menn som har fått god hjelp hos dr. Purvis, å det er absolut verdt å prøve!

Men han må jo være villig til å tåle bivirkningene.

Jeg har selv brukt pergo for å få eggløsning, å jeg fikk fæle bivirkninger, så jeg vet det kan være tøft.

Men ønsket om barn var mye sterkere enn at jeg droppet pergoen...

Å mannen min hadde gladelig tatt pergoen viss jeg slapp, han så hvor tøft jeg hadde det.

Syns rett og slett mannen din er en pyse jeg :sjenert:

Det får da være måte på å være blind for de signalene han sender ut.

Her synes jeg det virker som om han overhodet ikke har lyst til å sette barn til verden. Slik TS beskriver dette, er jo det åpenbart. Derfor tror jeg at dette er TS sitt prosjekt og noe hun har bestemt for begge. Det er ihvertfall ikke noe som tyder på at han går inn for dette med høy grad av motivasjon.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Det får da være måte på å være blind for de signalene han sender ut.

Her synes jeg det virker som om han overhodet ikke har lyst til å sette barn til verden. Slik TS beskriver dette, er jo det åpenbart. Derfor tror jeg at dette er TS sitt prosjekt og noe hun har bestemt for begge. Det er ihvertfall ikke noe som tyder på at han går inn for dette med høy grad av motivasjon.

Ja, enig med Jalp. Det virker ikke som om denne mannen er så motivert. Kanskje dette er et enkvinnesprosjekt?

Skrevet

Dere trenger en skikkelig prat.

Du må finne ut hvorvidt mannen din egentlig har lyst på barn, eller om dette er noe han gjør for å glede deg.

Når han ikke vil ta medisinen din, men ikke sier noe fordi han er redd for at du skal bli sint, så kan det vel tyde på at dere innerst inne ikke er like motiverte for dette ?

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig såret om mannen in hadde gjort noe liknende som dette.

Jeg regner med dere var enige om at han skulle ta disse medisinene på samme måte som et par blir enige om at kvinnen skal ta p-piller med de hormonelle effektene det kan gi.

Om mannen min hadde gjort dette ville jeg nok vurdert hele pakken for å være helt ærlig, om det ikke er sånn at du føler du har overkjørt han litt. Da ville jeg nok gitt det en sjanse. Men jeg ville ikke fått barn med en mann som hadde gått inn for saken for så å kutte ut pga litt kval,e. Hva med alt kvinnen skal igjennom i løpet av en graviditet, så skal liksom ikek mannen klare å gå gjennom litt kvalme for å oppnå resultater?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...