Gjest lillebøll Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Kjøpte dere dåpsgave til deres eget barn?
Snuppelure Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Ja vi gjorde det. Vi ga fondsandeler. Men vet at mange ikke gir dåpsgave til egne barn, og mener at selve selskapet er gaven.
Anea Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Vi har kjøpt en kjempefin gyngesau med ekte ull på Husfliden som vi har tenk å i sønnen vår i dåpsgave. Håper det er en gave han vil ha gleda av både som barn og senere.
Chiquita Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Ja, vi gir dåpsgave til egne barn. De får et gullsmykke
monja Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Vi ga dåpsgave til sønnen vår. To av "de store hvite" bøkene.
LukaFrost Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Vi ga dåpsgave til sønnen vår. To av "de store hvite" bøkene. Hva slags bøker er det?
Gjest Mayamor Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Har ikke godd noe da selskapet er gaven fra oss foreldre.
Donpedro Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Vår gave var å åpen bankkonto. Ikke traqdisjon for å gi noe i vårt område.
monja Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Hva slags bøker er det? http://www.aschehoug.no/barnogungdom/serie.../de_store_hvite
LukaFrost Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 Hvorfor gir dere ikke dåpsgave til eget barn? Jeg synes det høres litt rart ut. Babyen skjønner vel ikke stort av selskapet og bankkonto åpner man da uanset til barnet?
Helen Skrevet 25. oktober 2007 #14 Skrevet 25. oktober 2007 Vi har gikk gitt dåpsgave til egne barn. Vet egentlig ikke hvorfor, det har bare blitt slik.
Donpedro Skrevet 25. oktober 2007 #15 Skrevet 25. oktober 2007 Hvorfor gir dere ikke dåpsgave til eget barn? Jeg synes det høres litt rart ut. Babyen skjønner vel ikke stort av selskapet og bankkonto åpner man da uanset til barnet? Ja, for oss ble dåpen et spark bak til å faktisk ordne de bankkontoene, er derfor jeg sier det slik. Egentlig ga vi ingenting. Vi døpte ham, og andre ga ham gaver. Vet ikke hvorfor det er slik i vårt område. Gaver får han nok i hue og r... i årene som kommer uansett, så det står og faller nok ikke på om foreldre gir en dåpsgave eller ei. Han skjønte ikke noe av selskapet heller (eller dåpen for den saks skyld), men man pleier jo å ha det lell.
Scorpina Skrevet 4. januar 2008 #17 Skrevet 4. januar 2008 Hvorfor gir dere ikke dåpsgave til eget barn? Jeg synes det høres litt rart ut. Babyen skjønner vel ikke stort av selskapet og bankkonto åpner man da uanset til barnet?Når barnet vokser til og får kontoen kommer h*n til å skjønne den dåpsgaven veldig godt Som vår datter f.eks. Vi åpnet en sparekonto til henne og den er hittils - 10 år etter - "fet og fin". Hun får den dog ikke før hun er 18 år.
Cand alt Skrevet 4. januar 2008 #18 Skrevet 4. januar 2008 Ja, det gjorde vi. Men si meg, har du fått deg barn?
*Mina* Skrevet 4. januar 2008 #19 Skrevet 4. januar 2008 Hvorfor gir dere ikke dåpsgave til eget barn? Jeg synes det høres litt rart ut. Babyen skjønner vel ikke stort av selskapet og bankkonto åpner man da uanset til barnet? Forstår babyen noe av gaven den får da? Og jeg tror nok at barnet vil sette pris på pengene det får når det blir større, i stedet for mange smykker og annet dill som er vanlig å få til dåpen.
Gjest Gjest-M- Skrevet 4. januar 2008 #20 Skrevet 4. januar 2008 Ja, mine barn fikk et gullsmykke i dåpsgave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå