Gå til innhold

Hund og støvsuging?

Anbefalte innlegg

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Dere som har hund (av en viss størrelse), hvor ofte støvsuger dere egentlig? Jeg prøver å holde meg til ca to ganger pr. uke, men da er det også veldig nødvendig, og innimellom løper jeg rundt med kost og støvbrett.

For at det skulle være plettfritt, måtte jeg ha støvsuget hver dag, og det hadde nok ikke holdt. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg skulle ønske det fantes en slags støvsugertunnel med børster, som man kunne sende hunden igjennom. :ler:

Skrevet

Hunden min er røytefri, men katten er ikke, så jeg støvsuger 1-2 ganger i uka.

Skrevet
Du kan jo støvsuge bikkja?

:ler:

Det går vel an å kle på bikkja ? Folk bruker jo klær hele tiden, så hvorfor skulle man ikke kle opp familiens beste venn i siste mote ?

Burde kunne pakke inn en del hår på den måten..

Skrevet

Vi fikk tips om å prøve å gi ham lakseolje i maten, for da skulle han røyte mindre. Det hjelper noe. Støvsuger nå bare annenhver dag...

Jeg tror man bare må finne seg i å støvsuge ofte når man har en stor hund.

Når det gjelder å kle på store hunder med en anstendig mengde pels så er vel det en ganske dårlig ide. De har jo pelskåpe på fra før, og kommer til stryke med hvis de får det varmere...

Har hunden din mye underull? Vanlige børster tar ikke det, og da røyter de det av i stedet.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Hunden min er en setter, og han har ikke egentlig tykk pels annet enn i brystet, på ørene, bena og halen. På kroppen ellers er pelsen normal.

Røytingen er ikke så enorm, men det er klart at svarte hår på lyst gulv vises. I tillegg drar han inn sand.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg vet at hjemme så går mamma over gulvet med tørrmopp hver dag, ser ut til at det funker ganske bra. Og kanskje litt lettere enn å dra frem støvsugeren hver dag!?

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Tørrmopp funker på hår, men når det er sand i tillegg, er det bare støvsuger som hjelper. Men kost og støvbrett er heller ikke så dumt.

Skrevet
Du kan jo støvsuge bikkja?

:ler:

:Nikke: Boffe elsker å bli støvsuget! Gjør det hver dag....

Gjest antigartner
Skrevet
:Nikke: Boffe elsker å bli støvsuget! Gjør det hver dag....

Hvilken rase er Boffe? Har inntrykk av at dette er litt raseavhengig!

Selv støvsuger jeg gulvene 2 ganger per uke, og da er det ganske mye hår i krokene. Jeg har en stor hund med mye underull.

Skrevet
Hvilken rase er Boffe? Har inntrykk av at dette er litt raseavhengig!

Selv støvsuger jeg gulvene 2 ganger per uke, og da er det ganske mye hår i krokene. Jeg har en stor hund med mye underull.

Han er en Flat coat. Oppdretteren begynnte å støvsuge de da de var en uke gamle. Så han tror de er helt normalt. Han nyter kosestunden!

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg kjenner noen med en nuffe som også digger støvsuging. Er jo en fordel, da, med så mye hund og pels!

Min hund, som er av en stor spisshundrase, er ikke særlig begeistret, dessverre.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Vi har to hunder som gjør det nødvendig å støvsuge minst to ganger i uken.

Riktignok er de bare i første etasje og riktignok er de korthårede, men det er en myte at det blir mindre hår av korthårede hunder.

Her er iallefall nok.

Tidligere, da vi hadde krabbende babyer støvsuget jeg hver dag.

Om sommeren børster vi dem med rundbørste. Det fjerner en del hår, heldigvis.

Skrevet

Varierer. Uten røytesesongen støvsuger jeg 1-2 ganger i uka - i røytesesongen 1-2 ganger pr. dag.

Skrevet

Jeg hadde hund for noen år siden og da prøvde jeg å støvsuge litt hver dag. Hvis man lar det ligge for lenge sniker hårene seg inn i tepper og tekstiler.

Skrevet

Burde sikkert støvsuge annenhver dag, men gjør det ca 2 ganger i uka.. har 2 hunder og 2 katter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...