Gå til innhold

Krangling med vennepar angående barnevakting

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

Har skrevet den fulle historien i dagboka, så hvis noen lurer på no, sjekk der, aight.

Kort fortalt. Tre venninner av oss skulle ut på byen, så de trengte barnevakt. De ringer meg og kjæresten 12 på natta og vi ville jo så klart hjelpe så vi sa ja og kom hen. De sa at ungene på 5 og 6 lå og sov, og vi måtte bare legge oss selv, men bare stå opp hvis de grein eller ville ha noe. Ellers måtte vi bare gjøre som vi ville, sove, se film, pule(!) osv.

Så etter noen timer stakk de tre ut da, og vi ble sittende og se på film. Jeg begynte å føle meg dårlig og svimmel og for lenge våken med øyebetennelsen min, så vi la madrassen rett utenfor rommet til guttungene så vi kunne høre hvis noe skjedde. Kjæresten ville jo trøste meg siden jeg ikke var god, og holdt rundt og koste og nusset på meg. Så halvsovna vi, helt til den ene ungen våkner og skriker på mammaen sin. Kjæresten går da inn til han og prøver å roe han ned, mens jeg prøver å få tak i mammaen, eller de to andre. Ingen av dem svarte, så jeg sendte melding. Etter 10 min hadde vi faktisk greid å roe dem ned, lekte litt med monsterfigurene deres og fikk dem til å le. De fikk spille Rayman på playstation i 10 min for å bli trøtte, før de skulle sove. Så gikk vi ut i stua for å slappe av. da var klokka halv 5 på morraen, vi klarte rett og slett ikke holde oss våkne mer.

Men tydeligvis hadde ikke barna sovna, for plutselig kommer det ei sprute gal drita full nordlendingmamma og brøler til oss om at vi var uansvarlige og jævlige hæstkukker som lot ungene være våkne og var i et annet rom. Vi kunne dra til helvete begge to. Jajaja. Vi trodde jo hun også bodde der (kjenner henne ikke, så det at jeg skrev tre venninner gjalt egentlig bare for de to andre) så vi viste respekt og pakka sakene våre for å stikke mens hun var og skjelte ut ungen sin. Så kommer hun ut igjen "KOM DOKKE TIL HÆLVETTE UT HORUNGA!!!" og kjæresten min ber henne slappe av, vi holder på. Da klikker det totalt, og rett foran ungen sin, angriper hun han og nærmest sloss. Utrolig nok greide min å holde seg rolig nok til å ikke slå tilbake, jeg hadde flydd i flint! Så vi røska med oss alt og tok det på oss utafor. Så ringer de to andre da, og vi forklarte alt. De trodde på oss. Da iallfall. Og kjerringa som heiv oss ut bodde forresten ikke der engang.

Kom oss hjem med taxi, og jeg sendte melding til hun ene om det gikk greit, og de fikk ordna opp der hjemme. Ikke noe svar. Måtte ty til nettby og spørre i dag igjen, og da får jeg plutselig et "brev" hvor det står "Hvorfor i helvete skampulte dere rett ved siden av ungene? Han ene sa dere hadde gjort det!" Jeg sa det var tull, jeg var ikke i form, og hadde ikke følt meg vel med å pule med unger tilstede når vi sitter barnevakt. Hun ville ikke høre på det, og sa at "Sånt gjør dere aldri igjen. Og hvorfor knuste dere glass mens dere var her?" Jeg svarte at det hadde vi ikke gjort, det måtte ha blitt gjort mens venninna deres angrep kjæresten min rett ved bordet.

Nå er det helt stille.

Jeg hadde vanligvis ikke brydd med med folk som oppfører seg som tenåringer på denne måten her, men dette er ei venninne jeg er veldig glad i, og vil så gjerne hun skal tro på meg at vi gjorde alt vi kunne angående barnevakten, og vi ikke pulte ned huset eller knuste noe. Hva i alle dager skal jeg gjøre nå da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri godtatt sånt og jeg ville aldri vært barnevakt for de igjen!

Kutt de ut. Æsj. Hvis de tror mer på hun som var full enn dere som var edru,så er de jo ikke helt på nett i utgangspkt.

Gjest milkyway
Skrevet

Nei, bare trist når gode venner plutselig snur helt om... nå var det jo ungen som sa at vi hadde pult som noen gale, og så vidt jeg husker fra telefonsamtalen etter vi ble kasta ut, sa de "****** pleier å lyve om masse ting, så hvis han sier noe skal vi ta det med en klype salt"

takk for at dere gjorde det, da.

Skrevet
Nei, bare trist når gode venner plutselig snur helt om... nå var det jo ungen som sa at vi hadde pult som noen gale, og så vidt jeg husker fra telefonsamtalen etter vi ble kasta ut, sa de "****** pleier å lyve om masse ting, så hvis han sier noe skal vi ta det med en klype salt"

takk for at dere gjorde det, da.

Det er ikke du som skal krype til korset det er hun.. hadde det vært meg hadde jeg aldri snakket med noen av dem igjen.. tenk og behandle noen sånn.. nei. eller så får du snakke med hu face du face og se hva hu sier da.. letter og misforstå over nettby og sånn.. lykke til!

Gjest milkyway
Skrevet

Jeg vet, men jeg er altfor ydmyk når det gjelder sånt. Så også at dama hennes (de er et lesbisk par ja, i tilfelle misforståelser) hadde skrevet om oss i nettbydagboken sin at fysj og skam og sånt gjør man ikke.

Så jeg sendte henne (dama hennes, mora til ungen) en privat post om at det hadde vært bedre om de hadde hørt med oss før de gikk ut og sa til alle hva "vi hadde gjort" og ble forbanna uten å engang SPØRRE oss. Og tilogmed at de 400 de lovte oss for barnevakta, pluss alle røykene de bommet trengte de ikke å tenke på, så lenge vi slapp krangling, for jeg orket ikke noe bråk.

Vet ikke om jeg bør angre på at jeg var så grei eller ikke. Ansikt til ansikt har de jo vist at de ikke vil ta, siden de kun snakker om det til dagboka si eller hverandre. Skulle nesten tro jeg var tilbake på ungsomskolen igjen, enda hun fulle nordlendingen er 29, og mora til andre ungen er 25.

jeg vet ikke jeg. Nå stikker jeg til kjæresten og gomler i oss sjokoladekake, og glemmer styret for en stund, så får de ringe hvis de har noe mer å si!

Nettbykrangling :kjempesinna: Dusteri på sitt verste!

Skrevet

Ikke vær barnevakt for barn som allerede har lagt seg og sover. Barn skal vite hvem som er der når de våkner om natta. Ellers synes jeg hele greia høres ut som noe fyllerør som barna burde vært forskånet fra.

Gjest milkyway
Skrevet

Ja, men bedre at vi stilte opp siden de allerede hadde begynt å drikke, enn å la ungene ligge der helt alene vel?

Vi spurte dem da de våkna og de sa "De var så redde da mammane deres ikke var der" Så sa jeg "Ja det skjønner jeg, også våkner dere og finner oss to galningene!" Også lo de begge to, så der var de trygge på oss.

Og bare fra å ha det hele klart, meg og kjæresten hadde ikke drukket en eneste dråpe.

Skrevet

Bra dere stilte opp. Dårlig skjønn utøvd av disse mammaene. Kan de ikke vente med å feste til de har sikret barna sine trygge og faste rammer? Fader å, blir så irritert!

Skrevet

Nå synes jeg det å finne ut midt på natta at man skal på byn for å å fikse barnevakt uten at barna vet at de skal ha barnavakt er ganske drøyt, jeg da. Og resten av historien høres jo ut som fyllerøl fra enbde til annen. Tror jeg hadde bedt en slik "venninne" om å ryke og reise, det får da være måte på!

Skrevet

Det jeg synes er mest skremmende er at dere faktisk utleverer hverandre såpass på nettet.

Skrevet
Det jeg synes er mest skremmende er at dere faktisk utleverer hverandre såpass på nettet.

Det er jeg forsåvidt enig i.

Ellers vil jeg si at det å dra ut på byen og være borte halve natta mens man etterlater barna til mer eller mindre tilfeldige barnevakter nærmest er grunn til bekymringsmelding til barnevernet.. Disse mødrene kunne trengt seg en vekker.

Hva som har skjedd mellom dere voksne...tja. Tror neppe dette er et vennskap som er verdt å ta vare på.

Skrevet

har du nokka imot nordlendinga eller? skjønne ikke helt nødvendigheten me å poengtere flere ganga at ho ene va nordlending? vise jo litt om deg sjøl å, å ikke bare de såkalte vennene dine.

Skrevet

Jeg synes dere gjorde en kjempejobb som stilte opp og at dere også viste ansvar som barnevakter. At ungene faktisk ikke hadde sovnet likevel tror jeg også kan skje både en mor og en far gitt...

Hev dere over hele greia og finn der voksne venner!

Gjest milkyway
Skrevet

Bryr meg lite om jeg utleverer dem, da de har gjort det samme med oss på andre plasser. Men det var ikke akkurat noen hevnaksjon, jeg spurte da om råd.

De har pratet med ungene nå, og de innrømmet de løy. De hadde bare sett oss nusse en gang, og fikk det vridd om til kaninknulling.

Så alle har sagt unnskyld nå.

Jeg gidder ikke ha noe bråk. Har ikke unge selv, så jeg vet ikke, men kan tenke meg jeg hadde blitt redd og sint selv, hadde jeg fått en slik forklaring. Så jeg tilga dem liksågreit, jeg.

Bortsett fra hun 3dama, nordlendingen ja (jeg hater jo dem, som innlegget over sier), etter hun angrep kjæresten min kan hun ryke og reise.

Gjest Bodillen
Skrevet

Dette er nok folk som strengt tatt burde ha ungene sine borte på overnatting hos andre når de skal på byen...

Gjest milkyway
Skrevet

hjelper meg ganske lite å høre hva de burde gjort/at det er harry. Vi stilte nå iallfall opp og gjorde det vi kunne. Pluss at vi fikk en viktig erfaring - aldri sitt barnevakt igjen.

Gjest vimselot
Skrevet

Dette ville også jeg hatt problemer med. Å komme full og begynne å bråke med barna tilstede, er helt bak mål. Verre enn om du og din mann faktisk hadde blitt observert av barna om dere hadde sex, noe du jo sier dere ikke hadde.

Hvis disse mødrene ikke klarer styre inntaket av alkohol litt bedre, bør de heller la barna overnatte hos evt. barnevakt i stedet for å komme midt på natten og lage bråk.

Det hender jeg sitter barnevakt, men jeg sier alltid nei om noen ringer meg f.eks. en lørdagskveld fordi de plutselig får lyst å gå på byen.

Er det avtalt noen dager før (minst dagen før), hender det jeg stiller opp, men hadde jeg opplevd det ts beskriver, ville jeg aldri risikert å bli utsatt for både vold og kjeft og hadde holdt meg unna.

Skal ikke si hva jeg mener om å blande inn barnevernet, men dette er ikke noe bra for barna. Det hjelper ikke at de (hun) var full, hvis du får en unnskyldning på det grunnlaget.

Gjest milkyway
Skrevet

Men nå var jo ikke hun en del av de to som unnskyldte seg da. Hun hadde sin unge og kom hjem først, de andre hadde sin, og kom etter vi hadde gått. Så hun kan seile sin egen sjø, en unnskyldning vil bli spyttet på her, for det der var noe av det dummeste jeg har vært med på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...