Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Vi er et par m små barn og jeg er for tiden hjemmeværende. Han jobber. Det er ikke alltid tid og mulighet å ha sex som før sånn som situasjonen er nå. Noe de fleste småbarnsforeldre deler med oss,regner jeg med. Jeg vasser i bleieskift,oppvask,rydding av hus og småbarn osv hele dagen lang. Han er på jobb og jobber skift. Dette gjør at jeg av og til er kjempesliten om kveldene når barna endelig er i seng. Når han vil ha sex,så vil jeg bare sove. :-( Han blir sur og kommer med stygge kommentarer. "Du er ikke særlig sexgal du... osv." -Jeg blir jo i forsvars posisjon med engang når han kommer med sure kommentarer. Ikke særlig bra når han allerede er sur pga at jeg ikke vil. Er jeg urimelig? Er han urimelig?
Gjest milkyway Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 vi har det også ofte sånn, har vært med folk eller det er venner og kompiser rundt oss hele dagen så vi ikke kan gjøre noe før vi er stuptrøtte. Men ingen blir jo sure hvis den andre ikke orker! Det må jo gå an å prate om ting uten å bli sur, ellers blir det jo ikke bra sex, da må jo du føle du gjør han en tjeneste. Har gjort det flere ganger selv i tidligere forhold, og føler meg som ei brukt fille etterpå. Så ta og prat om det på dagen når dere begge er opplagte, og blir han sur så hiv han på plass.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Min samboer var slik mot meg lenge. Til slutt gav jeg opp, og sexlivet forsvant helt. I dag bor vi sammen, samarbeider om barna og logistikken, men sexlivet er borte, ingen av oss gidder å ta opp tråden. Skilsmisse neste..?
Gjest Yihaa Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Er jeg urimelig? Er han urimelig? Jeg synes dere begge er litt urimelige. Og jeg tror at hvis man ikke legger ned like mye energi på å få til et fungerende (i varierende grad) sexliv som man nedlegger i gulvvask eller jobb utenfor hjemmet, er det ødeleggende for et samliv. Og iallefall hvis man ikke kan snakke om det uten å komme med ufinheter eller ikke sammen prøve å finne løsninger. Og bare så det er sagt: Jeg mener ingen skal presses til sex, uansett kjønn.
victor78 Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Er jeg urimelig? Er han urimelig? Om ikke urimelige, så kanskje medskyldige... Har du fortalt ham hvorfor du ikke ønsker sex? Og dersom du har gjort det, fikk han det med seg? Det er unektelig litt upraktisk at det ofte er slik at kvinner må ha overskudd for å ha sex, mens menn gjerne får overskudd av å ha sex. Det blir et problem hvis "settingen" blir slik at han alltid vil ha sex, og det er hun som bestemmer når det skal skje. For verden er ikke slik. Han vil sjeldent alltid ha sex. Jeg tror første bud her er å få i gang en dialog på temaet. Og ikke bare på sexen (eller den manglende sexen) men om hvordan din dag ser ut, hva din tid går med til. Selvom du sikker stortrives med å være hjemme med barna kan det jo hende du til tider skulle ønske du kunne fylle tiden med andre ting? Skal ikke se bort i fra at han har tanker inne i hodet sitt som ønsker å se dagens lys også. Jeg tror også det er viktig å utvide sexlivet litt. Ikke nødvendigvis prøve masse rare greier, men se at kosing uten at det nødvendigvis skal ende med samleie hver bidige gang kan ha utrolig stor verdi.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde lyst og si at når vi har sex,så er den fantastisk. Enda vi har vært sammen i 10 år snart. -Jeg sier jo at jeg er helt skutt,men det er ikke alltid han skjønner det. Jeg tror han vet at det ikke er fordi jeg ikke har lyst på ham,men fordi jeg er veldig sliten. En av grunnene til at jeg blir ekstra sliten er også er at vi har et barn som krever mer enn andre "normale" barn. Det er også sånn at det meste faller på meg,da han jobber skift som gjør at han er borte helt til sene kvelden. Mulig at jeg er urimelig av og til ,men jeg vil ikke ha pliktsex.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Du er ikke urimelig som ikke vil ha sex, men du bør ikke la unnskyldningen om småbarn gjøre at du gir opp å forsøke selv også. Det er fullt forståelig at du er sliten, men pass på at du ikke gir opp du heller. Når han vil og du ikke, hva med å kose litt om ikke annet. ligge under dyna sammen og gi hverandre nærhet. Dette gjør kanskje at han ikke føler seg så avvist, og frigjør hormoner som kan gi deg både mer energi og sexlyst på lengre sikt. Dette er det viktig å ta seg tid til, og krever ikke så mye energi. Det er kanskje lettere å "pliktkose" enn å han pliktex tenker nå jeg. Så lenge dere klarer å beholde nærheten vil nok ikke den manglende sexen være et like stort problem. + nærhet = mer sex i det lange løp.
Gjest Mysticgirl Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Om du ikke vil ha pliktsex så bør dere sammen finne ut en løsning for å få sexlysten din tilbake. Å bare avfeie detr med at du er sliten hele tiden holder ikke. Du må finne en løsning og inkludere han i den.
Frk Johansen Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Er ingen tilhenger av å avtale å ha sex men hva om han sier en ettermiddag at han vil kose når kvelden kommer også sender han deg en tur ut for at du skal kunne gå deg en tur/trene ett eller annet for så at han tar kveldsstellet mens du nyter kvelden ute og etterhvert en god time i badekaret. Kan det hjelpe deg til å få sexlysten tilbake? Jeg kjenner meg veldig godt igjen i deg, hadde det også slik en periode, dessverre fikk jeg aldri avlastning så vi ble til slutt skilt hvorpå mannen min mente jeg ikke hadde gjort nok for at han skulle skjønne hvor mye jobb det lå bak et stort hus og to små barn. Prøv dere frem, finn en løsning som begge kan leve med. Sex er jo godt og bør gi overskudd!
Gjest Yihaa Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde lyst og si at når vi har sex,så er den fantastisk. Enda vi har vært sammen i 10 år snart. -Jeg sier jo at jeg er helt skutt,men det er ikke alltid han skjønner det. Jeg tror han vet at det ikke er fordi jeg ikke har lyst på ham,men fordi jeg er veldig sliten. En av grunnene til at jeg blir ekstra sliten er også er at vi har et barn som krever mer enn andre "normale" barn. Det er også sånn at det meste faller på meg,da han jobber skift som gjør at han er borte helt til sene kvelden. Mulig at jeg er urimelig av og til ,men jeg vil ikke ha pliktsex. Okay, jeg skal revurdere innlegget mitt da jeg forsto det første innlegget dit hen at dere ikke hadde sex lenger i det hele tatt fordi du var sliten.
Gjest Kona Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Som samlivet generelt, går også sexlivet i bølgedaler. Men jeg har hatt samme problem som deg (vært for sliten for sex), og det er vondt for begge parter og begge er "skyldige". Jo lenger det går mellom hver gang dere har sex, jo verre blir det. Prat om det! Snakk event. med profesjonelle (hver kommune skal ha gratis familierådgivnings-kontor).
Gjest Mad J Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Vi er et par m små barn og jeg er for tiden hjemmeværende. Han jobber. Det er ikke alltid tid og mulighet å ha sex som før sånn som situasjonen er nå. Noe de fleste småbarnsforeldre deler med oss,regner jeg med. Jeg vasser i bleieskift,oppvask,rydding av hus og småbarn osv hele dagen lang. Han er på jobb og jobber skift. Dette gjør at jeg av og til er kjempesliten om kveldene når barna endelig er i seng. Når han vil ha sex,så vil jeg bare sove. :-( Han blir sur og kommer med stygge kommentarer. "Du er ikke særlig sexgal du... osv." -Jeg blir jo i forsvars posisjon med engang når han kommer med sure kommentarer. Ikke særlig bra når han allerede er sur pga at jeg ikke vil. Er jeg urimelig? Er han urimelig? Det kvinnfolk ikke fatter er at menn ikke behøver den helt fantastiske sexen. Herregud bare gi han en blowjob, det tar fem minutter. Oh har du for vont i hodet så bruk hånda, det tar et minutt eller to mer men da er problemet løst. Kvinner skjerp dere!
minemor Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Har faktisk aldri hatt d sånn! Vi er også småbarnsforeldre, og jeg jobber skift og lange dager som selvstendig..Men, vi har alltid tid til sex, og jeg tror at desto mere sex man har-jo mer lyst får man. Og jeg har aldri hatt så mye lyst som etter jeg fikk barna;) Vi har travle dager med barn, husstell og hele pakka - men så lenge begge hjelper til, s kommer vi oss raskere til sengs.... Er jo ikke alltid man føler at man har så lyst, men når man kommer i gang er alt d borte.... Gi d litt tid, så kommer d seg nok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå