Gå til innhold

Jeg tror jeg er frigid

Fremhevede innlegg

Gjest vetikke
Skrevet

Eller i alle fall nesten. Jeg er ei firebarnsmor på 37. Jeg er samboer med barnas far og vi har vært sammen i 20 år. De 3 første årene hadde vi et normalt sexliv, men min manglende evne til å oppnå orgasme var et tilbakevendene problem for meg og min samboer da han fikk vite om det. Skal gjøre en svært lang historie kort så her er det:

Når jeg drikker alkohol har jeg virkelig lyst, jeg tenner på det meste og er ganske lidenskapelig av meg. Men selv da skal det mye til før jeg oppnår orgasme.

Men når jeg er edru, som jeg for det meste er så blir sex et mas. Jeg orker ikke, det gir meg ingenting annet enn at jeg tilfredstiller min samboer. Det er for øvrig veldig viktig, at jeg tilfredstiller han. Men skal det være sånn da? Skal jeg aldri ha glede av sexen jeg da?

Nei, jeg må være frigid jeg.

Er det noen der ute som har samme opplevelser? Evt. funnet noe som fungerer for dere? HJELP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frigid er du iallfall ikke, for du kjenner jo lyst.

Klart man kan miste lysten på sex over tid dersom man aldri får noe utbytte av det. Dersom man føler at det går på partnerens premisser.

Får du orgasme på egen hånd?

Dersom du gjør det, har du vist og fortalt samboeren din hva du trenger for å få orgasme og er han villig til å gjøre en innsats der?

Gjest vetikke
Skrevet

Klart man kan miste lysten på sex over tid dersom man aldri får noe utbytte av det. Dersom man føler at det går på partnerens premisser.

Dersom du gjør det, har du vist og fortalt samboeren din hva du trenger for å få orgasme og er han villig til å gjøre en innsats der?

Ja, jeg får orgasme på egen hånd, men det trar utrolig lang tid og jeg må i utgangspunktet være rimelig tent for å få det til.

Min samboer vet hva han skal gjøre og han forsøker virkelig å gjøre en innsats.

Men det blir mer til at jeg synes at hele greia er ett pes. Det tar så lang tid å komme dit og jeg blir så fort ferdig... så jeg orker rett og slett ikke.

Ikke gidder jeg å drikke meg full eller brisen flere ganger i året heller. Men skjønner egentlig ikke helt hva som er galt jeg.

Kan det være at jeg aldri greier å slappe av? Er det noe som hjelper mot slike ting da?

Skrevet

Du bruker ikke p-piller el? Mange som sliter med sexlivet pga det.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Trodde frigid betydde at du ikke klarer å oppnå orgasme?

Mens totalt mangel på lyst kalles asexuell

Gjest Vetikke
Skrevet

Går ikke på ppiller, men bruker hormonspiral. Før det brukte jeg vel p sprøyte, kobberspiral og ppiller. Men kan ikke si at jeg egentlig har merket noe forskjell på sexen bortsett fra når jeg ikke har vært helt edru.

Mystikk: I norsk ordbok står det følgende om ordet frigid: TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

frigid frigi'd a2 (utt -g-; fra lat. 'kald') om kvinne: som er uten evne til seksuell tilfredsstillelse

Caplex sier følgende om ordet: Artikkel

frigid (lat.), kald, kjønnslig ufølsom. — frigiditet, kjønnslig kulde hos kvinnen; manglende evne til seksuell tilfredsstillelse. Jf. impotens.

Skrevet

Jeg ser for meg to muligheter:

1: Alkohol frigjør testosteron hos kvinner, så sjekk om du har lavt testosteronnivå.

2: En psykisk sperre som forsvinner når du er full.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Går ikke på ppiller, men bruker hormonspiral. Før det brukte jeg vel p sprøyte, kobberspiral og ppiller. Men kan ikke si at jeg egentlig har merket noe forskjell på sexen bortsett fra når jeg ikke har vært helt edru.

Mystikk: I norsk ordbok står det følgende om ordet frigid: TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

frigid frigi'd a2 (utt -g-; fra lat. 'kald') om kvinne: som er uten evne til seksuell tilfredsstillelse

Caplex sier følgende om ordet: Artikkel

frigid (lat.), kald, kjønnslig ufølsom. — frigiditet, kjønnslig kulde hos kvinnen; manglende evne til seksuell tilfredsstillelse. Jf. impotens.

Ja men selv om du er frigid så kan du jo kjenne lyst, men du klarer ikke å bli tilfredstillt?

Er du asexuell så føler du aldri lyst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...