Gå til innhold

Påskemiddag

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har dere planer om noen 'spesielle' middager i påsken? Har vokst opp med lammestek, lammestek og mer lammestek (godt da!!! :lol: ) og regner med det er en gjenganger i de tusen hjem også.

Skal ha to omganger med selskapeligheter i påsken og ene kvelden skal jeg servere marinert lammestek med råstekte potetbåter, gresk salat og tzatziki. Andre kvelden er jeg veldig åpen for muligheter! Noen som har noen tips de ønsker å dele med meg? Hva har DERE planlagt? (stjele, stjele ideer :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørk

Lammelår har jeg alldri laget, men lurte på om jeg skulle prøve meg på det. Som tradisjon hos oss er det Pinnekjøtt som er tingen. Siden vi pleier å være på hytta i fjellet er dette noe som er greit å lage med et begrenset kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir det familiemiddag med kalkun. Ellers så blir det nok mye grilling hvis været holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Hos oss blir det familiemiddag med kalkun.

Vi pleier og ha kalkun en av påskedagene.

Og lam selvfølgelig( eller er det ike en selvfølge)

Vi bruker å tilbringe påsken på hytta ved sjøen så det blir litt selvfisket fisk.

Og vi pleier å starte den utendørs grill sesongen i påsken.

Og bursdagskake, siden vi av en familie på fem er fire som har bursdag i løpet av de første fjorten dagene i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Harry-land og hamstre kyllingfilet og kjøttdeig vi!

En av dagene skal jeg har kyllingfilet med skikkelig karri-saus. Ikke sånn vanlig pakke-saus, men en sånn som er sterk og nesten grønn!

Ellers har jeg planer om å lage lasagne i langpanne og putte deler av den i fryseren. Da har vi lettvind middag på late dager.

Har ingen påske-tradisjoner vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...