Gå til innhold

Kosetur

Jinx

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo skal ta oss en velfortjent liten

ferie i juli-august.. Bare en liten uke for oss selv..

Barna trygt plassert hos mormor og morfar :wink:

(vi har aldri gjort det før, så det er på tide..)

På denne turen skal vi bare slappe av, spise god mat

og kose oss... Kanskje få litt deilig brun farge på kroppen...

Men hvor er det trygt å reise ?

Med tanke på mat også.. Jeg er jo gravid, så jeg kan vel ikke

akkurat spise hva som helst i utlandet heller..

Vi har jo helt barnefri her, så egentlig hadde det

vært glimrende med strandliv og storby..

Håper noen kommer med fine forslag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker egentlig ikke på noen sydentur..

Kommer til å være plagsomt hvis det blir alt for varmt..

Det kan jo hende sambo vil ha meg med til Frankrike

der han har bodd noen år..

Han har snakket om en del fine steder der..

Vil ha mange tips :ler: om hva/hvor som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine steder i Frankrike, ja - men husk at det kan være varmt i juli/august, og da særlig i syd.

Kanskje en kystby lengre nord (på vestkysten) kan være noe å tenke på?

Husk også at juli/august er ferietid i Frankrike, så det må bestilles i god tid, og dersom dere tenker på rivieraen er det stint av mennesker der på den tiden => Nok en grunn til å finne et sted på vestkysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Noe jeg kunne tenkt meg for en romantisk uke som kombinerer storby med avslapping er å fly til London, leie bil og reise rundt i England og bo på Bed & Breakfast steder. Høres innmari hyggelig ut! Hvis du går inn på denne linken finner du en del tips: http://www.guestaccom.co.uk/England.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på London også..

(han har bodd der også noen år :ler:

så han har snakket om å reise dit)

Men når jeg skal til London det shoppes masse, og

det tror jeg ikke jeg orker å gå gatelangs når jeg er høygravid..

:ler: Men vi får se..

Drar vi dit, trenger vi ihvertfall ikke å forhåndsbestille..

Takk for linken foressten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle til å si Barcelona, jeg. Men der er det nesten uutholdelig varmt i juli/august... Men ute ved kysten av Spania er det jo deilig, da, og så kan man jo ta en dagstur til en av de store byene, Madrid, Barcelona eller Valencaia.

Ellers er Praha deilig, men passer kanskje heller ikke så godt om sommeren...? Hva med en av de greske øyene, finn en som er ganske stille og rolig, Amorgos er f.eks. fin. Naxos og, med litt mere liv.

Kom på en ting til. Lake District i Nord-England. Kjempe fin natur med gode tur muligheter, små, søte landsbyer og veldig bra Bed and Breakfast.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Nå blir jeg sikkert fort nedstemt.. Men - jeg er veldig glad i Gran Canaria jeg da... på de fleste stedene er det en liten bris fra havet, så det blir aldri for varmt. I Las Palmas har er du i en storby, med gode muligheter for shopping, bra restauranter, men også bading og soling da Las Canteras stranda ligger rett ved byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Bytt ut London med Skottland? Men det er jo ikke så varmt, da...

Mallorca? Har hørt at Palma er en meget bra handleby (300.000 innb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Portugal? Noen dager i Lisboa kombinert med en tur ned til Algarve-kysten? Portugal er billig og veldig koselig (i hvertfall der jeg var!). Du kan få helt grei hotellstandard for rundt 30 Euro. Og de har god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...

Bra vi har et par måneder enda å planlegge..

Hørtes deilig ut å ligge på en strand å slikke sol, samtidig

som en frisk bris kjennes over kroppen...Drømme drømme...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg sikkert fort nedstemt.. Men - jeg er veldig glad i Gran Canaria jeg da... på de fleste stedene er det en liten bris fra havet' date=' så det blir aldri for varmt. I Las Palmas har er du i en storby, med gode muligheter for shopping, bra restauranter, men også bading og soling da Las Canteras stranda ligger rett ved byen.[/quote']'

Hehe.. vi har det visst med å anbefale Gran Canaria vi..

Men akkurat i juli/august er det fare for både varme og MASSE turister der. Kanskje ikke perfekt når man er gravid?? Utenom dette, så slenger jeg meg på Chica.

Ellers kan jeg anbefale Budapest! Det er en koselig by med masse å se på og muligheter for shopping. Har vært der 2 ganger og har ikke hatt problemer med maten eller noe annet. Men sol og bad er det ikke så store muligheter for da, hvis dere ikke velger kurbad.

Er ikke så veldig glad i London selv, men Paris er flott og mer avslappende synes jeg. Det går jo an å kombinere Paris med en liten tur til kysten også og evt ta flyet hjem fra et annet sted.

Italia da? Har aldri vært i Roma, men har hørt at det er fantastisk flott der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest og Roma er grusomt varme storbyer i juli/august. Vil heller slenge meg på den som anbefalte Portugal. Noen dager i Lisboa og så ned til Algarve, eventuelt vestkysten. Portugal blir ikke så varmt som andre steder ved Middelhavet midt på sommeren, fordi det vender mot Atlanterhavet og det er deilig frisk bris, men likevel absolutt solfullt nok for oss nordmenn. Lagos og Sagres er to fine steder på Algarvekysten uten altfor mange (norske) charterturister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips ;)

Nevnte Portugal for han, og den ide'en likte han..

Portugal og Island er de eneste landene i Europa han

ikke har vært i ...

Ser litt på nett nå ang Portugal, men

er fortsatt åpen for andre forslag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...