Gå til innhold

Tips til pen hvitfarge til vegg?

Power

Anbefalte innlegg

Jeg skal pusse opp gjesterommet, og kan tenke med en hvit farge på veggene. Men ikke kritthvit! Har noen tips til en farge som er "nesten" helt hvit, uten at den blir "gul"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hvit narciss på hele stua, og den er dønn sørvendt. Synes den fargen blir altfor gul der inne, så vi skal male i en kjøligere tone der. Gjesterommet er vestvendt, så den funker kanskje bedre der. Men jeg tror kanskje vi går for eggeskall, i og med at det kommer mye kveldssol inn på gjesterommet, iallefall om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta også en titt på Magnolia!

Den er ikke så hard og heller ikke gul.. ligner nesten på lys antikk, men jeg synes at den er litt varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her ja! Skal iallefall ta en titt på eggeskall hvit, lys antikk og magnolia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp malt en gang her på jobben lerrethvit, synes den var bare helt lekker. Husker ikke fargenummeret på den, men send meg en PM så skal du få vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart pusse opp endel rom jeg også, kommer til å lete etter "nesten hvit" i en eller annen nyanse.

I research-perioden jeg er inne i nå har jeg funnet sidene til Jotun om farge og ideer ganske nyttige. Det er masse å lære om kalde/varme nyanser, påvirkning av lys etc.

Man kan også bruke en fargevelger (du trenger ikke registrere deg, bare gå på fargevelger i venstremenyen og "start fargevelger".) Blir jo ikke heeelt som i virkeligheten, men artig å leke med...

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har en farge som heter Romantik i stua. Den er det riktignok litt gulskjær i, men jeg synes den er lekker.

På soverommet har vi benhvit. Den er lysere enn Romantik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleide å ha kjøkken malt i eggeskallshvit. trivdes veldig godt med fargen, syntes den var pen (men så hadde jeg jo valgt den selv), og det hendte besøkende ville vite hva den het fordi de selv skulle male - tolker det som et tegn på at flere enn meg likte den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også eggeskall. Flott farge!

Husk det er tilbehøret som skal lage rommet,og det kan man variere veldig når man har lys bakgrunn.

:vis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

En farge fra Jotun som heter LUFT. I fargekartet Nordisk. Denne har vi faktisk malt i alle rom.... kjempelekkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke fått malt gjesterommet enda, men malte entréen i eggeskallhvitt i påska. Ble kjempefint! Vurderer nå å male stua med den også (der er det hvit narciss fra før), men skal kikke på noen andre farger først. Har EN DEL vegger som skal males i leiligheten, og det er fryktelig vanskelig å bestemme seg for hvilke farger man skal velge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha flere tips... Vi har trehvite lister rundt alle vinduer, samt taklister. Personlig er jeg ikke så glad i trehvitt, og har derfor lyst til å male disse. Dersom vi nå velger eggeskallhvit på veggene, hvilken farge bør vi da satse på til listene? Eggeskall i helblank utførelse? En kontrastfarge kanskje, i tilfelle hvilken? Selve vinduskarmene er helt hvite. Vanskelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg da ville hatt helt hvite lister. Det har vi til våre eggehvite vegger, og det er veldig fint synes vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...