Power Skrevet 8. april 2003 #1 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg skal pusse opp gjesterommet, og kan tenke med en hvit farge på veggene. Men ikke kritthvit! Har noen tips til en farge som er "nesten" helt hvit, uten at den blir "gul"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigi Skrevet 8. april 2003 #2 Del Skrevet 8. april 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 8. april 2003 #3 Del Skrevet 8. april 2003 Eggehvit er veldig fin. Det har vi på alle veggene våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Power Skrevet 8. april 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 8. april 2003 Vi har hvit narciss på hele stua, og den er dønn sørvendt. Synes den fargen blir altfor gul der inne, så vi skal male i en kjøligere tone der. Gjesterommet er vestvendt, så den funker kanskje bedre der. Men jeg tror kanskje vi går for eggeskall, i og med at det kommer mye kveldssol inn på gjesterommet, iallefall om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 8. april 2003 #5 Del Skrevet 8. april 2003 Lys antikk er også en pen "hvit" farge :-) Den har vi på soverommet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigi Skrevet 8. april 2003 #6 Del Skrevet 8. april 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. april 2003 #7 Del Skrevet 8. april 2003 Ta også en titt på Magnolia! Den er ikke så hard og heller ikke gul.. ligner nesten på lys antikk, men jeg synes at den er litt varmere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Power Skrevet 8. april 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 8. april 2003 Mange gode tips her ja! Skal iallefall ta en titt på eggeskall hvit, lys antikk og magnolia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 9. april 2003 #9 Del Skrevet 9. april 2003 Har nettopp malt en gang her på jobben lerrethvit, synes den var bare helt lekker. Husker ikke fargenummeret på den, men send meg en PM så skal du få vite det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lisa* Skrevet 9. april 2003 #10 Del Skrevet 9. april 2003 Skal snart pusse opp endel rom jeg også, kommer til å lete etter "nesten hvit" i en eller annen nyanse. I research-perioden jeg er inne i nå har jeg funnet sidene til Jotun om farge og ideer ganske nyttige. Det er masse å lære om kalde/varme nyanser, påvirkning av lys etc. Man kan også bruke en fargevelger (du trenger ikke registrere deg, bare gå på fargevelger i venstremenyen og "start fargevelger".) Blir jo ikke heeelt som i virkeligheten, men artig å leke med... *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #11 Del Skrevet 9. april 2003 Vi har en farge som heter Romantik i stua. Den er det riktignok litt gulskjær i, men jeg synes den er lekker. På soverommet har vi benhvit. Den er lysere enn Romantik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 9. april 2003 #12 Del Skrevet 9. april 2003 pleide å ha kjøkken malt i eggeskallshvit. trivdes veldig godt med fargen, syntes den var pen (men så hadde jeg jo valgt den selv), og det hendte besøkende ville vite hva den het fordi de selv skulle male - tolker det som et tegn på at flere enn meg likte den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 9. april 2003 #13 Del Skrevet 9. april 2003 Har også eggeskall. Flott farge! Husk det er tilbehøret som skal lage rommet,og det kan man variere veldig når man har lys bakgrunn. :vis: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 9. april 2003 #14 Del Skrevet 9. april 2003 Vi har en fin Eva Hvit i stuen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2003 #15 Del Skrevet 14. april 2003 En farge fra Jotun som heter LUFT. I fargekartet Nordisk. Denne har vi faktisk malt i alle rom.... kjempelekkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 14. april 2003 #16 Del Skrevet 14. april 2003 Hei Power Vi må få høre hvordan det går med oppussinga av gjesterommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Power Skrevet 22. april 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 22. april 2003 Har ikke fått malt gjesterommet enda, men malte entréen i eggeskallhvitt i påska. Ble kjempefint! Vurderer nå å male stua med den også (der er det hvit narciss fra før), men skal kikke på noen andre farger først. Har EN DEL vegger som skal males i leiligheten, og det er fryktelig vanskelig å bestemme seg for hvilke farger man skal velge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Power Skrevet 22. april 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg vil gjerne ha flere tips... Vi har trehvite lister rundt alle vinduer, samt taklister. Personlig er jeg ikke så glad i trehvitt, og har derfor lyst til å male disse. Dersom vi nå velger eggeskallhvit på veggene, hvilken farge bør vi da satse på til listene? Eggeskall i helblank utførelse? En kontrastfarge kanskje, i tilfelle hvilken? Selve vinduskarmene er helt hvite. Vanskelige greier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 23. april 2003 #19 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg tror jeg da ville hatt helt hvite lister. Det har vi til våre eggehvite vegger, og det er veldig fint synes vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå