Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke øvelser er det som strammer opp rompa ??

håper noen har peiling på det icon_smile.gif

klem fra sola

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Sykling, jogging og spinning strammer opp rompa. Aerobic har jeg ingen erfaring med, men hører at det hjelper godt det også icon_smile.gif12

Skrevet

ridning er supert fordi det er rumpen og lårene man egentlig bruker for å fortelle hesten tempo og retning..ufattelig tungt m.a.o, men ufattelig effektivt....12

Skrevet

Trening med Step, gå trapper og oppoverbakker. Ligg på magen på gulvet og løft beina med rompemusklene. Utfall er supert for rompe og lår! Med eller uten vektstang på skuldrene.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmmm, gåing i trapper ja, det hadde jeg glemt icon_smile.gif Det er nok det aller mest effektive. (det finnes trappemaskin på SATS)

Vi flytter snart inn i den nye leiligheten vår som ligger i 3. etg, der er heis også, men jeg kommer til å springe trapper!!!

Sola, skal du stramme opp stumpen din du og??

*me too*! icon_razz.gif12

Skrevet

Ja, hvem vil vel ikke ha strammere rompe nå som bikinisesongen nærmer seg med stormskritt? Jeg jobber hardt med saken (og baken.. icon_lol.gif )

Trappemaskin er effektivt ja! Rene aerobictimer er ikke så effektive, men noen timer har en styrkedel på slutten som bl.a. går på rompa. Sverger ellers til timer med Step, og styrketrening.

Legger inn noen linker som kan være nyttige:

http://www.trening.no/

http://www.sats.no/

http://www.trim.no/12

Skrevet

I tillegg til det som er sagt, så har de maskiner på treningssentrene der du jobber rumpe/lår.

Du kan også "jukse" til deg litt ekstra ved å tenke spesielt på disse områdene til vanlig også - du trenger ikke maskiner for å stramme musklene, selv om det er veldig effektivt.

Men husk at "hengerumper" ofte må fjerne litt fett først da - holder ikke med styrkeøvelser.

I så måte er jo sykling, jogging, løping etc. supert, da det tar både på forbrenning og muskelbygging.12

Gjest Anonymous
Skrevet

I fjor hadde jeg litt "disserompe" Den var jo fin, men den disset når jeg gikk.

Så begynte jeg å trene litt (fikk bort litt av det overfødige først), og så begynte jeg å trene vekter.

Jeg trener benpress (du sitter oppreist i vanlig sittestilling, også setter du bena ganske høyt på den platen, og presser! Det får man stram rompe av.

Du må også bruke et eget apparat til kun rompemusklene. Da "hekter" du et ben over en "greie" (vanskelig å forklare dette skriftlig!) og presser den bakover! Stram rompe på 1, 2, 3!

Dette har hjulpet meg, og jeg gleder meg som et barn til å gå på stranden i år, med den fine rompen som jeg har fått!!

Lykke til!

Spør på sats om hjelp, de vet hva du skal trene!

Skrevet

hvor lang tid tok det for deg å få denne fine rumpa??

Skrevet

Om du begynner nå alcatrash, så blir det iallefall store forbedringer innen bikinien skal på!

Det går jo ikke an for oss her inne å si hvor lang tid du bruker på å stramme opp kroppen, siden vi ikke vet utgangspunktet.

Alle er ikke født med "super-rumpe" (individuell definisjon selvsagt).

Jeg er litt heldig og har naturlig sprett, som bare trengte litt trening for å "komme frem". Jeg vet ikke med deg, men det jeg kan si er at når du begynner å trene, vil du uansett ende opp med en flott bakdel icon_smile.gif tilpasset din kropp.

Stå på!12

• 8 år senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

I fjor hadde jeg litt "disserompe" Den var jo fin, men den disset når jeg gikk.

Så begynte jeg å trene litt (fikk bort litt av det overfødige først), og så begynte jeg å trene vekter.

Jeg trener benpress (du sitter oppreist i vanlig sittestilling, også setter du bena ganske høyt på den platen, og presser! Det får man stram rompe av.

Du må også bruke et eget apparat til kun rompemusklene. Da "hekter" du et ben over en "greie" (vanskelig å forklare dette skriftlig!) og presser den bakover! Stram rompe på 1, 2, 3!

Dette har hjulpet meg, og jeg gleder meg som et barn til å gå på stranden i år, med den fine rompen som jeg har fått!!

Lykke til!

Spør på sats om hjelp, de vet hva du skal trene!

jeg skjønte dt ikke helt:S jeg er heelt desperat etter strammere rompe

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tren vekk fettet og bygg muskler.

Skrevet (endret)

Tren hard styrketrening.

Markløft, knebøy og benpress, setter fart på strutsebaken.

Endret av Frk Snasen
Skrevet

Rumper som er litt fyldige er sexy det også.

Skrevet

Hun forklarte et apparat jeg tror kalles lårkurl: bilde.

Markløft, benpress og knebøy er kjempe bra for underkroppen i det hele tatt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tren hard styrketrening.

Markløft, knebøy og benpress, setter fart på strutsebaken.

Endelig noen som har skjønt det! Er ikke noe hokus pokus som skal til for å stramme opp rumpa.

Kan føye til at dypere knebøy vil gi mer aktivitet i GM (Gluteus maximus) altså rumpa, så dype knebøy kontra akkurat godkjente eller paralelle etc vil legge forholdene til rette for mer sprettrumpe.

Skrevet

Gående utfall med 8kg handler, knebøy med vektstang ! = stram rumpe !

Skrevet

Endelig noen som har skjønt det! Er ikke noe hokus pokus som skal til for å stramme opp rumpa.

Kan føye til at dypere knebøy vil gi mer aktivitet i GM (Gluteus maximus) altså rumpa, så dype knebøy kontra akkurat godkjente eller paralelle etc vil legge forholdene til rette for mer sprettrumpe.

Ja, dette har jeg erfart og merker ved knebøy. Jo dypere, jo mer kjenner jeg det i GM.

Ts: denne øvelsen er elsk for min del. Etter jeg byttet ut det tragiske og statiske apparatet for rumpe, til denne er rumpen min steinhard og skikkelig spretten. :lur:

Kombinert med knebøy og benpress som sagt.

Hvitt ønske. Utfall er jo også kjempe bra.

Jeg kjørte

mye før, før jeg fikk en skade i kneet.
Skrevet (endret)

Jeg vil anbefale disse øvelsene.

http://www.klikk.no/helse/trening/article515117.ece

Jeg merker det kjempegodt i rumpe og lår etter å ha trent disse. Spesielt utfall. Husk så tunge vekter som mulig! Selv bruker jeg 15 kilo manualer.

Min "kjære" driver seriøs trening og det var han jeg fikk tipsene av, han fikk sprettrumpe på en måned med disse øvelsene :hjerter: Men han har nesten ikke fett på kroppen da, det har jo så klart mye å si! Men stramme opp rumpa gjør det uansett :)

Det fins også en annen super øvelse som jeg pleier å bruke. Jeg aner ikke hva den heter, men du står på alle fire, så løfter du det ene beinet opp og ut i 90 graders vinkel, så ned igjen. Gjenta 20-30 ganger på hvert bein og 3 sett.

Lykke til!

Endret av Dyregod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...