Gjest Gjest_Knut_* Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har datet en jente et par mnd tid nå. Vi er vel omtrent sammen. I går så fortalte hun meg at hun skal på julebord med en kompis som er litt forelsket i henne, men at hun bare så på han som en god venn. Hun likte meg utrolig godt sa hun, så jeg har ikke noe å bekymre meg over mente hun. Altså når en gutt som er forelsket i en inviterer en med seg på fest og slike ting, er det bare for å få en mulighet til å prøve seg. Hun har jo ikke noe kjæreste, vi er jo bare på dateren. Så i hans øyne har han sikkert mulighet til å prøve seg. Er det ikke dumt av hun å gå på fest med han? :s
Champagnepiken Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg skjønner at du synes det er vanskelig - men hvis hun sier at du ikke har noe å bekymre deg over, får du ta henne på ordet. Om han prøver seg eller ikke, er hans sak. Det er opp til henne å avvise ham. Og hvis hun virkelig ser på ham som en god venn, ønsker du at hun skal avslutte det vennskapet?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Enig med Champagnepiken. Jeg har også en kamerat som er forelsket i meg, men det er jo ikke noe større problem enn at jeg har sagt ifra til ham at jeg ikke er interessert i å være mer enn venner. Jeg kommer ikke til å rote med fyren selv om han legger an på meg, så hva er problemet.
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har datet en jente et par mnd tid nå. Vi er vel omtrent sammen. I går så fortalte hun meg at hun skal på julebord med en kompis som er litt forelsket i henne, men at hun bare så på han som en god venn. Hun likte meg utrolig godt sa hun, så jeg har ikke noe å bekymre meg over mente hun. Altså når en gutt som er forelsket i en inviterer en med seg på fest og slike ting, er det bare for å få en mulighet til å prøve seg. Hun har jo ikke noe kjæreste, vi er jo bare på dateren. Så i hans øyne har han sikkert mulighet til å prøve seg. Er det ikke dumt av hun å gå på fest med han? :s Jeg kan forstå din bekymring, men samtidig så har hun jo sagt at hun ikke er tiltrukket av han? Så da kan jeg ikke skjønne problemet,annet enn at hun lyver og virkelig er betatt av han. Men da vil du vel ikke ha henne uansett om hun ikke liker deg og vil ha deg?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg hadde vært bekymret jeg også. Jeg klarer ikke tenke: "hva så? Det går sikkert fint" Men jeg hadde bitt det i meg og vært furtete hele kvelden og natten. Og kanskje dagen derpå. Jeg selv trenger en form for bekreftelse på at jeg er ok, så jeg lar meg lett rive med om noen legger an på meg. Desverre.
Gjest Gjest_Knut_* Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Åh, jeg takler dette så dårlig... Hun sa hun ikke ville gå hvis jeg var i mot det, men jeg føler meg som en idiot hvis jeg sier nei. Men på samme tid blir jeg utrolig glad hvis hun ikke går, men får også dårlig samvittighet på hennes vegne. Jeg er ikke i mot at hun er med venner, men det er liksom at det er alene med en kompis som er forelsket i henne jeg reagerer på. Hvis hun går på julebordet vet jeg at jeg ikke kommer til å få sove. Kommer bare til å ligge våken med en ekkel følelse i magen, slik jeg har nå. Bare mye sterkere... Følelser altså...
Gjest Mm Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg skjønner hva du mener.. Jeg "dater" en fyr som har en jente som bestevenninne, ikke bare det, men han har har fortalt meg at han var kjempe forelsket i henne før men hun hadde ikke gjengjeldt følelsene. Dette er derfor litt "omvendt".. Litt ubehagelig å tenke på at han har et nært forhold til en annen jente, og jeg tenker stadig på om han fremdeles er forelsket i henne...
Gjest Chimaira Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 JA, det er teit! Du signaliserer at du tollererer ting som er på gale premisser ovenfor deg. Det er ikke greit og la andre menn fiske på dama di selv om hun sier at hun ikke skal finne på no kødd. Sett ned foten din og vis at du er mann..."Du, jeg digger ikke at du går på fest med en kar du veit er hypp på og pule deg og stikke pikken sin overalt i, jeg synes det er svett som faen...." Det handler ikke om tillit men om prinsipper. Eventuelt så kunne hu spurt om du ville være med, for eksempel...ville jo uskadeligjort hele greia. -!!!-
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har datet en jente et par mnd tid nå. Vi er vel omtrent sammen. I går så fortalte hun meg at hun skal på julebord med en kompis som er litt forelsket i henne, men at hun bare så på han som en god venn. Hun likte meg utrolig godt sa hun, så jeg har ikke noe å bekymre meg over mente hun. Altså når en gutt som er forelsket i en inviterer en med seg på fest og slike ting, er det bare for å få en mulighet til å prøve seg. Hun har jo ikke noe kjæreste, vi er jo bare på dateren. Så i hans øyne har han sikkert mulighet til å prøve seg. Er det ikke dumt av hun å gå på fest med han? :s Hei! Kanskje alt er ok, og no worry, men jeg, som jente, ville aldri følt noe behov av å gå på en fest med en guttevenn, dersom jeg nettopp hadde fått ny kjæreste. Da ville jeg jo bare følt for å være sammen med deg! Sånn pleier man jo å føle det det første året omtrent i alle fall. Noe helt annet om dere hadde vært sammen lenge selvfølgelig. Greit å pleie gamle vennskap, men hun burde skjønne at dette blir litt tungt for deg, julebord og alt. En kortere pub/kafe-treff eller hva som helst annet med gamle venner el kolleger, der du kanskje ikke passer inn enda, eller ville følt deg utenfor, ville jeg ha akseptert. Spørsmålet er; hvor er dette julebordet, er det på et sted der disse to hører hjemme og ikke du, slik at hun vil opprettholde gode el gamle kontakter etc, bla denne guttevennen, og da ville det blitt vanskelig med deg der, for da måtte hun ta hensyn, kunne ikke snakke like mye med andre, og ingen av de andre har med partnere kanskje? Men hvis dette stedet ikke er et sted de to har "til felles" på en eller annen måte, fra før hun traff deg, da skjønner jeg ikke poenget med at hun vil gå med ham akkurat nå. Er man nyforelsket, så pleier det å komme foran det meste...for meg i alle fall.
Gjest Gjest_Knut_* Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Åh, nå er hun på fest. Takler dette svært dårlig. Heldigvis er hun med noen venninner da, men det er bare en haug med gutter der. Jeg er så glad i hun, vil ikke miste hun slik som jeg har gjort med to andre dater på fest. Håper jeg kan stole på hun... Tror egentlig det også, men når jeg har brent meg to ganger så er det ikke så lett... :S
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Åh, nå er hun på fest. Takler dette svært dårlig. Heldigvis er hun med noen venninner da, men det er bare en haug med gutter der. Jeg er så glad i hun, vil ikke miste hun slik som jeg har gjort med to andre dater på fest. Håper jeg kan stole på hun... Tror egentlig det også, men når jeg har brent meg to ganger så er det ikke så lett... :S men tenk om det faktisk er som hun sier, at hun ikke har noen følelser for han, blir d ikke deilig da å vite i etterkant at du kan stole på henne? at d r deg hun kommer tilbake til? jeg kjenner følelsen du har nå, har driti meg ut mange ganger og "mistet" flørtene mine fordi jeg har overreagert.... ta d m ro, d r nå du finner ut om hun virkelig liker deg eller ikke
Gjest Gjest_Knut_* Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Hun "dumpet" faktisk avtalen med han fyren pga hun skjønte at jeg ikke likte det, men nå er hun på studentfest med "faddergruppen" i stedet. Egentlig har jeg ikke grunn til å mistenke hun spesielt etter hun ikke dro på fest med han fyren, men jeg liker det ikke. Slik er det når jeg har brent meg før som jeg sa.
Champagnepiken Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg skjønner at det er vanskelig. Likevel risikerer du å miste henne fortere hvis du ikke lærer å stole på henne og på at det er deg hun vil være med. Hun må ha lov til å ha et sosialt liv med sine egne venner selv om dere skulle bli kjærester. Her er det du som har et problem, ikke hun - og hvis min ferske kjæreste demonstrerte sjalusi og usikkerhet sånn som du gjør nå, hadde jeg vært på vei ut døra på no time... Til forskjell: Jeg har datet en fyr i et par måneder nå, vi begynner vel å kunne regne oss som kjærester. Til helga skal jeg på konferanse. Og han bare fleiper og sier at "nååå, kanskje jeg burde bli sjalu, for vi vet jo hva som foregår på sånne konferanser" og jeg vet at han ikke mener et ord av det. Ikke rart jeg bare får lyst til å komme hjem til ham etterpå da vel?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå