Gå til innhold

aktivisering av barn under foredrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en forening hvor vi skal ha et weekend seminar hvor det kommer en del barn. Noen av disse (ca 60%) er fuksjonshemmede. Det er ca 10 unger og dem er melleom 4- 10 år.

Er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre dette da kurs stedet ikke stiller med annsatte pga det er "uten for sesong"..

Det er snakk om 3 ganger ungene skal aktiviseres og det er snakk om ca 2 timerhver gang.

Trenger derfor noen tips ang hva aktiviteter og gjerne noen synspunkt på hvor mange voksne vi burde være/annsette..

Blir veldig glad for forslag og innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jobber i en forening hvor vi skal ha et weekend seminar hvor det kommer en del barn. Noen av disse (ca 60%) er fuksjonshemmede. Det er ca 10 unger og dem er melleom 4- 10 år.

Er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre dette da kurs stedet ikke stiller med annsatte pga det er "uten for sesong"..

Det er snakk om 3 ganger ungene skal aktiviseres og det er snakk om ca 2 timerhver gang.

Trenger derfor noen tips ang hva aktiviteter og gjerne noen synspunkt på hvor mange voksne vi burde være/annsette..

Blir veldig glad for forslag og innspill :)

hvem skal dere ha seminar for barna? litt vanskelig og forstå alt, kursstedet stiller ikke med ansatte?? ingen? må dere ansette fler til kurset?

kan komme med innspill men forstå barnas rolle litt bedre, hva og hvorfor liksom

Skrevet
hvem skal dere ha seminar for barna? litt vanskelig og forstå alt, kursstedet stiller ikke med ansatte?? ingen? må dere ansette fler til kurset?

kan komme med innspill men forstå barnas rolle litt bedre, hva og hvorfor liksom

Vi som forening skal arr. en weekend med 3 forskjellige foredragsholdere. Kursstedet, eller hva jeg skal kalle det. Så vi må annsette folk selv til dette. Har sagt ja til å ta annsvaret for å ordne dette. (ikke helt planlagt det, siden jeg er med å legger til rette for selve weekenden, men det skal nok gå)

Barnas roller? Og hva og hvorfor? Eh.... er ikke så god til å forklare meg, men poenget er at ungene må ha noe å gjøre mens foreldrene hører på foredragene.

Skrevet
Vi som forening skal arr. en weekend med 3 forskjellige foredragsholdere. Kursstedet, eller hva jeg skal kalle det. Så vi må annsette folk selv til dette. Har sagt ja til å ta annsvaret for å ordne dette. (ikke helt planlagt det, siden jeg er med å legger til rette for selve weekenden, men det skal nok gå)

Barnas roller? Og hva og hvorfor? Eh.... er ikke så god til å forklare meg, men poenget er at ungene må ha noe å gjøre mens foreldrene hører på foredragene.

aha. så barna er ikke med på weekenden? da er det mye lettere å forstå vettu. hva med et drama og eller musikk pedagogisk prosjekt? det passer veldig bra for man kan inkludere alle uansett alder eller funksjonshemming. det er vanskelig for meg og gi deg en fasit sånn sett må jeg vite mer om deltagerene og det er dessuten jobben min så vil ikke gi deg gratis noe jeg tar betalt for egentlig.. kanskje litt egoistisk men

kan selvfølgelig gi deg flere tips, eller hjelpe deg med å arrangere det e.l vet ikke hva dere er på utkikk etter å gjøre det selv? få noen til å gjøre det? få tak i et opplegg dere kan bruke?

Skrevet

Takk for svar. Kommer sikkert ikke til å gjøre det "veldig pedagogisk". Dette er en liten forening uten store økonomiske middler. (vi er den fylkesgruppa med mist middler...) så det kommer veldig ann på hvor dyr du er pluss hvor i landet du befinner deg.

Siden det er snakk om 3 ganger, så tenkte jeg at man godt kan ha 3 forskjellige aktiviteter. Har en hall til rådighet også.

Vil i alle fall ikke plassere ungen forran tv'n med en film på for å si det sånn.. Har tenkt litt på å lage noe julekort eller julegaver den ene gangen.. men er veldig usikker.

Gjest Mayamor
Skrevet

Hva med å bruke den hallen til fysisk aktivitet? Stiv heks? Kanonball? La de funksjonsfriske hjelpe de hemmede? Badmington? Fotball? Innebandy? Turnmatte?

Tur i nærområdet? Pedagogisk film? Vaffelsteking? Lese fra en bok? Diskotek? Familiefilm (da det er snakk om 3 pauser gjør det jo ikke noe om en av dem ikke pedagogisk til fingerspissene og dere ikke har ansvaret på daglig basis...)? Fingermaling?

Vanskelig å si noe konkret da jeg ikke vet hvor funksjonshemmet 60% av barna er...

Skrevet
Vanskelig å si noe konkret da jeg ikke vet hvor funksjonshemmet 60% av barna er...

synes og det er vanskelig å gi konkrete tips da jeg synes det er greit og vite alder på funksjonshemmede og ikke. det har og litt å si mengde jenter og gutter.

mange de lekene majamor nevner er jo også dramalek. pesonlig vil jeg ambefale det uten å vite noe mer, for alle vil føle seg inkludert, sier ikke at det skjer men spiller amn badminton med barn som er hardt rammet av cp feks vil jo det bli en stor fysisk utfordring, synes det må være inkluderende for alle barna slik at de kan føle en gruppe tilhørighet. ikke sånn, de som beveger seg minst gjør dette og dere som er minst utviklingshemmet gjør dette. sant det må være tilpasset før man kommer dit.

kort og sliketing er selvfølgelig og en mulighet, men gir dette barna en spesiell opplevelse? det er selvfølgelig kos sier ikke det. men hvorfor ikke gi barna noe mer noe de føler at de er viktige i noe de føler seg inkludert i, noe de føler at de de er nøkkelbrikken til at man fikk det til?

Skrevet
Hva med å bruke den hallen til fysisk aktivitet? Stiv heks? Kanonball? La de funksjonsfriske hjelpe de hemmede? Badmington? Fotball? Innebandy? Turnmatte?

Tur i nærområdet? Pedagogisk film? Vaffelsteking? Lese fra en bok? Diskotek? Familiefilm (da det er snakk om 3 pauser gjør det jo ikke noe om en av dem ikke pedagogisk til fingerspissene og dere ikke har ansvaret på daglig basis...)? Fingermaling?

Takk for tips og innspill.

Kommer ikke til å bassere meg på at de friske helper de funksjonshemmede siden dette er søskene dems. Er nok redd for at de hjelper til ellers i hverdagen.

Anngående det å være ute så må det klaffe på veldig mange områder bl.a været (skal være i november) og hvor mange voksne vi blir.

Ang hvor hardt rammet barna er så er det allt fra gående med rulator til sittende i rullestol uten språk.

Ser ikke på det som noe must at ting er pedagogisk da disse barna har veldig mye opplegg og dill i hverdagen. Vil at det skal være koslig at ungene skal ha det gøy.

Familiefilm er nok et veldig okei alternativ til den ene bolken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...