Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #1 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hva gjør dere? Farger hos frisøren? Farger selv? Og dere som har striper, farger dere først og striper etterpå? Jeg er mørk og de grå hårene viser veldig godt. Farger det i en farge tilnærmet min egentlige hårfarge, men jo mer grå jeg blir jo kortere tid går det mellom hver gang det bør farges. Nå gjør jeg det hos frisøren ca hver femte uke, men det er egentlig bare de første tre ukene der er ok. Noen som farger bare etterveksten selv innimellom? Hadde vært greit å kunne ta den selv en gang i blant og så heller ta full behandling hos frisør annenhver mnd, men jeg er livredd for å få for mørkt hår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parfumfreek Skrevet 21. oktober 2007 #2 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg farger aldri hele håret lenger - kun etterveksten. Derfor har jeg ikke lenger problemer med at håret blir for mørkt. Gjør det selv med pensel, og får litt hjelp til bakhodet. Ikke alltid jeg tar farge bak heller - det er foran jeg er grå. :gråte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #3 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg farger aldri hele håret lenger - kun etterveksten. Derfor har jeg ikke lenger problemer med at håret blir for mørkt. Gjør det selv med pensel, og får litt hjelp til bakhodet. Ikke alltid jeg tar farge bak heller - det er foran jeg er grå. :gråte: Det er kun foran jeg er grå også. Veldig sjeldent jeg farger hele håret også, med "full behandling" tenkte jeg på klipp og ettervekstfarge. Tror jeg skal klare å få det til, men er redd for å ikke treffe på fargen. Kan du anbefale et hårfargingsmerke? Noen som vet om det går greit å gjøre det hjemme noen ganger, for så å gjøre det hos frisøren etterpå? Sliter hjemmefarge mer på håret enn frisørfarge? (har farget det hos frisøren i ti år nå, håret mitt tar ikke skade av det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 21. oktober 2007 #4 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er kun foran jeg er grå også. Veldig sjeldent jeg farger hele håret også, med "full behandling" tenkte jeg på klipp og ettervekstfarge. Tror jeg skal klare å få det til, men er redd for å ikke treffe på fargen. Kan du anbefale et hårfargingsmerke? Noen som vet om det går greit å gjøre det hjemme noen ganger, for så å gjøre det hos frisøren etterpå? Sliter hjemmefarge mer på håret enn frisørfarge? (har farget det hos frisøren i ti år nå, håret mitt tar ikke skade av det) Jeg har farget det hjemme i mange år nå, liker ikke å gå med ettervekst, og har ikke tid/gidder ikke å gå til frisøren så ofte. Farger etterveksten til datteren min i samme slengen, vi har samme blonde farge. Har ikke merket slitasje på håret. Jeg bruker Loeral sin, den som er dekkende, husker ikke helt hva mer den heter. Farger det hver 4. uke, det holder greit. Farger bare hos frisør hvis jeg skal ha brune striper eller andre ting som omfatter mer enn ettervekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parfumfreek Skrevet 21. oktober 2007 #5 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har brukt mye forskjellig, men har kommet fram til at Wella Decore fungerer best på mitt hår. Dekker grått helt supert! Jeg har vanligvis brukt mørk brun, men har gått over til mellombrun siden Decore har veldig kraftig farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 22. oktober 2007 #6 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg farger det hver femte/sjette uke hos frisør. Hadde aldri turt å farge hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parfumfreek Skrevet 22. oktober 2007 #7 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg farger det hver femte/sjette uke hos frisør. Hadde aldri turt å farge hjemme. Hvorfor ikke det ..? Hehe, er det faaarlig??? Du har kanskje ikke grå ettervekst - da har man nemlig skille etter 14 dager .. Ikke sikker på hvor mye det koster å farge ettervekst nå, men sikkert temmelig mye. Skal jeg gjøre det hos frisør hver 3 uke, må jeg nok bortprioritere mye annet. Det er meget enkelt å pensle litt farge i etterveksten, og langt fra farlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 22. oktober 2007 #8 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvorfor ikke det ..? Hehe, er det faaarlig??? Du har kanskje ikke grå ettervekst - da har man nemlig skille etter 14 dager .. Ikke sikker på hvor mye det koster å farge ettervekst nå, men sikkert temmelig mye. Skal jeg gjøre det hos frisør hver 3 uke, må jeg nok bortprioritere mye annet. Det er meget enkelt å pensle litt farge i etterveksten, og langt fra farlig Jeg vet selvfølgelig at det ikke er farlig. Imidlertid er jeg usikker på om jeg hadde fått det like fint til, og jeg har heller ikke brydd meg med å prøve, (men det er sikkert enkelt). Hvordan gjør du det bak, forresten? Dessuten er klippen slik at etterveksten ikke er så synlig, jeg har ikke skill og frisyren er med pannelugg. Prioriteringene er ikke noe tema. Også er det deilig å gå til frisøren, det er mitt fristed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parfumfreek Skrevet 22. oktober 2007 #9 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg vet selvfølgelig at det ikke er farlig. Imidlertid er jeg usikker på om jeg hadde fått det like fint til, og jeg har heller ikke brydd meg med å prøve, (men det er sikkert enkelt). Hvordan gjør du det bak, forresten? Dessuten er klippen slik at etterveksten ikke er så synlig, jeg har ikke skill og frisyren er med pannelugg. Prioriteringene er ikke noe tema. Også er det deilig å gå til frisøren, det er mitt fristed. Siden jeg bare farger etterveksten, er ikke håret mitt overfarget og kunstig. Ser helt naturlig ut, og det som er blitt litt solbleket lar jeg også være slik. Jeg har mange nyanser i håret og får stadig vekk skryt for hårfargen. Det hender jeg får døtrene mine til å pensle etterveksten bak, men jeg tar bak bare hver 3. gang (der henger jo håret over, så det synes ikke) Verre er det med skillen + foran og ved tinningene .. Når jeg i tillegg er mørk brun, kommer det grå fram meeeget fort. Har helt skrekk for grått hår, og kler heller ikke lyst hår/lyse striper (som kan være et fint skalkeskjul) Men det er ganske fort gjort og bare pensle det som er mest synlig foran Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #10 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg syntes det er stress å måtte gå til frisøren såpass ofte, har en frisyre som ikke krever klipp oftere enn ca hver tredje mnd, og kunne tenke meg å begrense frisørbesøkene til det. Er hovedsaklig grå oppå hodet og i tinningene, og frisyren min er også slik at det er der det viser. Samme med meg som Parfumefreek; siden jeg kun farger etterveksten er det ganske mye spill i håret lenger ned. Tror jeg skal forsøke meg på egenhånd, nå gjelder det bare å finne den rette fargen. Har angst for å få det for mørkt eller for rødt - eller aller verst; lillaskjær. *skrekk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 23. oktober 2007 #11 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg farger, eller rettere sagt toner håret selv, med L'Oreal Casting Creme gloss. Bruker en nyanse som er litt lysere enn min egen, men nokså identisk med de lyseste naturlige stripene. Får da passelig fargespill i håret. Dette er en toning som vaskes ut etterhvert, og som skal vare omlag seks uker (fire - fem på meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå