Tabris Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Fikk forespørsel fra mysan i en annen tråd om jeg ville fortelle om Yule-feiringen jeg var med på for en del år siden, så jeg tenkte å starte en generell tråd om erfaringer med religiøse seremonier og ritualer. Jeg husker ikke alle detaljene siden dette er syv-åtte år siden, men skal forsøke å gjenfortelle det jeg husker. Vi var fire-fem stykker som feiret hjemme hos to av dem. Disse var, såvidt jeg husker, initiert i wicca. Feiringen startet med kasting av sirkelen - dette ble gjort av to personer. Den ene tegnet opp sirkelen med en røkelsepinne, den andre med en lykt. De to heksene utførte så Yuleritualet. Jeg husker dessverre ikke detaljene her, da jeg kun var en observatør. Etter selve ritualet satte vi oss ned og spiste Yulemiddagen - nøttestek - drakk vin og pratet. Det hele var veldig hyggelig. Da feiringen var over, ble avslutningsritualet utført hvor man takket de ånder/gudinner som hadde vært tilstede ved seremonien og man oppløste sirkelen.
mysan Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg kjenner den varme stemningen helt hit, Tabris Takk for at du deler
Tabris Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2007 Så bra - jeg var redd jeg husket så lite at det ble nærmest meningsløst å lese.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå