Gjest ................ Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Regner dere is som godteri?
Meadow Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Nei, is er mer i kategorien dessert for meg.
Gjest lissi32 Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Ja klart. Er jo sukker og fett i is. Men sammenlignet med mye annet trenger jo ikke is å være så mye kalorier i, spørs hvilken is du velger. Fins både lettiser, yoghurtis, sans med lite fett, små pinneiser. Syns ikke en is er det verste man kan spise. Ha over masse bær, så blir det sunt i tillegg:O)
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Kaller det ikke for godteri, men det går inngår i samme matkategori for meg.
Plonk Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Når det gjelder min tre år gamle datter, regner jeg helt klart is som godteri. Det er ikke noe hun får spise annet enn ved spesielle anledninger. Is inneholder fløte og sukker og ofte også sjokolade og andre usunne ting. Hvis det er saftis er det ikke så ille, da. Melkefett er noe av det verste fettet vi får i oss, så fløteis er ikke hverdagskost!
Gjest Eurydike Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg synes ikke saftis er så mye bedre, egentlig - den inneholder jo absolutt ingen viktige næringsstoffer, bare kunstige tilsetningsstoffer inkl. farge og smak, samt vann og en masse sukker. Fløteis inneholder riktignok mettet fett (ofte er jeg imidlertid usikker hvor mye fløte det egentlig er i isen, her spiller nok prisen inn), men dermed også feks endel protein, også fra eggeplommer hvis vi snakker skikkelig iskrem. Mens saftisen er bare tilsetningsstoffer og raske karbohydrater. Men for å svare på trådstarters spørsmål: God kvalitetsis regner jeg som dessert, pinneis er godteri. Ingen av delene er hverdagskost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå