Gå til innhold

Gjøre hva på date'n ?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Middag hjemme hos daten, kino/film, bowling eller en tur i marka hadde vært koselig hvis jeg ble bedt ut på date. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg synes det er fint å gå på kino på første date, og så ta en kopp kaffe etterpå. Da kan man ihvertfall snakke om filmen hvis man ikke finner på noe annet å snakke om :skravle:

Ja, jeg har vært på håpløse dater :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige daten jeg var på begynte i Frognerparken. Der er det massevis å snakke om. Så fortsatte den i en bokhandel med en takeaway kaffe i hånda, der var vi i to timer , masse å snakke om! Så ble den avslutta på cafe over en øl. Absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekken av kjedelige datere, foretrekker kino på første date. Man kan da snakke om filmen både før og etter, og er daten helt håpløs kjedelig kan man fint bli "trøtt" etter filmen og vill hjem :sjenert: Blir det derimot vellykket, vil jeg gjerne på tur i marka, klatring, sykkeltur eller lingnende aktiviteter på date nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke, jeg vet. Jeg kan gjerne bli kjempeforelsket i menn jeg ikke kan fordra meningene/holdningene til......faen ass.

Jeg vet du gjerne blir kjempeforelsket i menn du ikke kan fordra meningene til. Jeg sa ikke at du personlig trengte å like de, jeg sa de var attraktive. Det finnes en distinksjon :)

Forrige daten jeg var på begynte i Frognerparken. Der er det massevis å snakke om. Så fortsatte den i en bokhandel med en takeaway kaffe i hånda, der var vi i to timer , masse å snakke om! Så ble den avslutta på cafe over en øl. Absolutt å anbefale!

Jeg digger sånne! Hvordan kan man ikke finne noe å prate om i Frognerparken og på en bokhandel? Genialt konsept!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Don Giovanni
Heisann,

jeg møtte ei jente i helga som jeg tenke jeg skulle be med ut på date. Hun er 25 år og er siviløkonom. Spørsmålet er hva jeg bør finne på.

Så langt har jeg kommet på følgende:

- dra på klatresenteret og klatre sammen.

- spille squash

- invitere henne på middag hjem til meg.

- invitere henne med ut på kafe

- invitere henne med ut på kino.

Eneste forslaget jeg sånn noenlunde ville gjort av de der må være kafè-turen. Klatring blir for voldsomt for mange jenter, squash betinger at du må se henne uten sminke og svett, og mange jenter syns det hører med til 3. date ;) Hjem til deg virker bare skremmende, og kino er jo det dummeste du kan gjøre. Du hverken ser henne elller kan snakke med henne der. `

Iogmed du ikke tror kafè er noe for henne, så ville jeg heller funnet en koselig restaurant langt borte, sånn en halvtime- times kjøretur, litt sånn bortgjemt koselig sak. Er service og mat dårlig har dere jo noe å prate om :) Er den god har du funnet noe litt spesielt som hun kanskje ikke visste om.

Alternativt kan du (som en light-versjon av klatreturen) ta henne med på en tur i skogen. Kjøp hver sin hodelykt, og be henne ta på seg varme og tette klær. Kjør et spennende sted, kanskje med en tett skog eller en grotte. Så kan det jo være at det faktisk blir naturlig å reise hjem til deg etterpå for en dusj ;) Om ikke har dere hatt det moro sammen, du har vist at du er interessert i noe mer enn vennskap osv. Eneste bakdelen med dette er at hvis jenta ikke kjenner deg særlig er det jo ikke akkurat et sjakktrekk å be henne bli med deg i en grotte i skogen :ler: Men har dere felles kjente, og hun vet GODT hvem du er så bør ikke det være noe problem.

Alternativ 3 er noe jeg alltid har hatt sansen for: Pic-nic! Dette kan gjøres på utrolig mange morsomme og spennende måter. Det er bare fantasien som setter grenser for hvor du har den, hva du har på deg og hva som er oppi pic-nickurven. Er du flink på kjøkkenet kan du vise det her, uten at du må invitere henne hjem. Men dette alternativet passer ikke til første date syns jeg. Det kan fort bli litt ....rart..

Siste (og beste) alternativet har du allerede fått av flere: En tur rett og slett. Trenger ikke være mer enn en tur i nærmeste lysløype. Du skal gå uansett og lurer på om hun har lyst å bli med. Så tar du henne med på en liten kaffe-bar for en capuchino etterpå. Helt ufarlig og noe man gjør med både kjærester, venner og kollegaer.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forslaget jeg sånn noenlunde ville gjort av de der må være kafè-turen. Klatring blir for voldsomt for mange jenter, squash betinger at du må se henne uten sminke og svett, og mange jenter syns det hører med til 3. date ;) Hjem til deg virker bare skremmende, og kino er jo det dummeste du kan gjøre. Du hverken ser henne elller kan snakke med henne der. `

Iogmed du ikke tror kafè er noe for henne, så ville jeg heller funnet en koselig restaurant langt borte, sånn en halvtime- times kjøretur, litt sånn bortgjemt koselig sak. Er service og mat dårlig har dere jo noe å prate om :) Er den god har du funnet noe litt spesielt som hun kanskje ikke visste om.

Alternativt kan du (som en light-versjon av klatreturen) ta henne med på en tur i skogen. Kjøp hver sin hodelykt, og be henne ta på seg varme og tette klær. Kjør et spennende sted, kanskje med en tett skog eller en grotte. Så kan det jo være at det faktisk blir naturlig å reise hjem til deg etterpå for en dusj ;) Om ikke har dere hatt det moro sammen, du har vist at du er interessert i noe mer enn vennskap osv. Eneste bakdelen med dette er at hvis jenta ikke kjenner deg særlig er det jo ikke akkurat et sjakktrekk å be henne bli med deg i en grotte i skogen :ler: Men har dere felles kjente, og hun vet GODT hvem du er så bør ikke det være noe problem.

Alternativ 3 er noe jeg alltid har hatt sansen for: Pic-nic! Dette kan gjøres på utrolig mange morsomme og spennende måter. Det er bare fantasien som setter grenser for hvor du har den, hva du har på deg og hva som er oppi pic-nickurven. Er du flink på kjøkkenet kan du vise det her, uten at du må invitere henne hjem. Men dette alternativet passer ikke til første date syns jeg. Det kan fort bli litt ....rart..

Siste (og beste) alternativet har du allerede fått av flere: En tur rett og slett. Trenger ikke være mer enn en tur i nærmeste lysløype. Du skal gå uansett og lurer på om hun har lyst å bli med. Så tar du henne med på en liten kaffe-bar for en capuchino etterpå. Helt ufarlig og noe man gjør med både kjærester, venner og kollegaer.

Lykke til.

Restaurant som ligger langt unna hadde jeg iallefall ikke blitt med på. Jeg har ikke bil, så enten måtte jeg tatt buss eller sittet på med fyren. Å være stuck i en buss/bil med en du ikke finner tonen med er helvete på jord. Det samme om man er med folk hjem. Det har jeg gjort én gang, og da var det han som kjørte meg dit (dårlig kollektivtilbud dertil). Da jeg kom der viste det seg at han var en klå-og-grafse-fyr, og det var helt forferdelig ubehagelig. Da jeg endelig fikk overtalt ham til å la meg gå hjem (han måtte jo kjøre... ) var det blitt veldig sent, og i stedet for å kjøre meg rett hjem begynte han å kjøre rundt omkring i byn, nærmest kidnappet meg, sånn at vi kunne snakke litt.... Aaaaldri mer!

For første møtet foretrekker jeg å finne på ting man raskt kan komme seg vekk fra! Ikke hjem til folk, ikke ting som er langt unna, osv. Og så liker jeg ting hvor jeg slipper å føle meg ulekker... Det er først når man er blitt litt mer kjent at slikt går an, føler jeg... Altså ikke klatring/bowling/tur i fullt regntøy (som med overveldende sannsynlighet er hva man måtte hatt på seg om man skulle gått i "marka" her i Bergen).

Jeg -liker- faktisk kino første gangen, jeg. Treffes litt før filmen, så kan man snakke sammen på forhånd. Etter filmen kan man gå ut og ta en kaffe, og snakke om filmen. Eller hvis alt var mislykket være "trøtt" og måtte gå hjem. Jeg er litt sjenert, og har litt vanskelig for å prate uhemmet i vei med folk jeg ikke kjenner godt, så da er det fint å ha en liten pause fra alt forventningspresset om å være en glimrende samtalepartner, hvor man bare kan sitte og glo på en film, og så får man et "gratis" samtaleemne etterpå så man slipper vri den lett stressete hjernen sin etter et interessant samtaleemne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=

Oppsummert:

Du møtte henne for første gang i helgen, og du er ikke overbevist om at hun finner deg uimotståelig så langt.

Da går du for noe enkelt, som f.eks å ta en kaffe på en kafe, eller treffes ute og ta noen øl eller lignende. Det er lavterskeltilbud, som er lett å si ja til, fordi det er casual, og hun vet at hun/du kan avslutte uten store pinligheter hvis det er mislykket, og at det kan utvides til større ting hvis dere finner tonen.

Hjem til deg er ikke bra når du for alt hun vet kan være møkk kjedelig selskap etter en time, eller være en psycho med fangehull i kjelleren, for å sette det på spissen. Kino kunne vært greit for å få henne ut på tomannshånd om dere var kolleger/perifere bekjente/venners venner, men synes ikke det passer når dere såvidt har truffet hverandre på byen, fordi det både gir assosiasjoner til tenåringsdate og dere kjenner hverandre like dårlig etter kinoen som før filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...