Gå til innhold

Billige vennegaver

Aurela

Anbefalte innlegg

Sett at du har ti venner som skal få julegaver.. Du vil bruke minst mulig, siden du ikke har så mye penger. Heller ikke noe som tar sååå lang til å lage, det er tross alt ti venner. Tre av venne kan jeg bruke litt mer på.. Men resten, jeg vil gjerne holde meg til 50 kr. Har tenkt på å å lage karameller og slikt, men prøvd før.. med andre ord, det blir ikke hjemmelagd godis av det slaget..

Å gå ut å spise sammen isteden for gaver tror jeg ikke er en såå velkommen gave.

Hva hadde du kjøpt? Hvor mye koster det, og hvor er det billigst?? Er sånn ca litt kunstnerrisk, så noe kan jeg jo kanskje lage :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billig-versjonen av fotobok, sånn fotohefte, koster rundt en 50-lapp hos en del fotobutikker! Kjempe-gave!

Hvor finner du det så billig?? Finner til billigst 100 kr jeg.. Ellers så blir jeg ikke så klok på fotoknudesen sine sider :klø: står noen priser der og noen andre når man laster ned programmet.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin liten potte med en svibel oppi, pynt med mose så jorden ikke synes og englehår i sølv eller gull

Kjøp en isoporkjegle i hobbybutikken og fest godteri med papir (twist, dumle osv.) med kanppenåler så blir det ett søtt lite godterijuletre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, sett etter gode tilbud.

To par kule sokker hadde slått an her, liker rare sokker ;)

Et par vanter?

Et smykke fra HM/Glitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en isoporkjegle i hobbybutikken og fest godteri med papir (twist, dumle osv.) med kanppenåler så blir det ett søtt lite godterijuletre

Det var smart, det skal jeg jammen gjøre til noe av de jeg skal gi smågaver til!

Ellers har de ganske rimelige telys-staker på Indiska som kan være fine venninnegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antigartner

Jeg er fan av "mat-ting", og har en del venner som også er det. Hvis noen av dine venner også er det, så er det en ide å kjøpe en litt ok olivenolje, krydder i fine glass o.l. På en del apoteker har de en del krydderglass, sennepskrukker o.l. til en rimelig penge før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare lufter en ide her.. Er ikke så sinnsykt flink til å strikke (har strikket et par votter før og et skjerf), men tror dere det tar lang tid å strikke et skjerf som er passe stort/langt med litt store masker.. Skjønner at det kommer ann på hvor flink en er, men tar det lang tid?? Og hvor mye garn trenger man kanskje..

Ja, tror jeg rett og slett må prøve meg frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha et tykt skjerf blir det fort mer enn 50 kr skjerfet...

Ja mulig det.. Tenkte først ett trekantsjal med tykke pinner og tynn tråd.. Men, det er mer noe jeg ville brukt, men kanskje det krasjer med stilen til en del av de andre.. Og det blir kanskje ikke så pent siden jeg sikkert ikke klarer å strikke løst hele tiden :fnise: jaja.. *tenke videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driver dere og bytter sånne små snuskegaver?

Mye bedre å droppe det, så kan hver enkelt av dere kjøpe dere noe dere virkelig har lyst på til kr 500 istedenfor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jenna88
Hvorfor driver dere og bytter sånne små snuskegaver?

Mye bedre å droppe det, så kan hver enkelt av dere kjøpe dere noe dere virkelig har lyst på til kr 500 istedenfor.

Jeg tenker først og fremst at det ikke nødvendigvis har med store verdier å gjøre, men heller at en ønsker å gi en liten oppmerksomhet til folk en bryr seg om.

Personlig har jeg valgt å gi gave til de fem nærmeste vennene mine, slik jeg kan kjøpe noe litt større og finere enn dersom jeg hadde valgt ut flere. Men dette er nok veldig individuelt.

Jeg kunne droppet å gi gaver til venninnene mine, men jeg gjør det fordi synes det er kjekt å vise litt oppmerksomhet. :)

Ikke like artig å kjøpe seg noe stort til 500 kr... synes jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker først og fremst at det ikke nødvendigvis har med store verdier å gjøre, men heller at en ønsker å gi en liten oppmerksomhet til folk en bryr seg om.

Personlig har jeg valgt å gi gave til de fem nærmeste vennene mine, slik jeg kan kjøpe noe litt større og finere enn dersom jeg hadde valgt ut flere. Men dette er nok veldig individuelt.

Jeg kunne droppet å gi gaver til venninnene mine, men jeg gjør det fordi synes det er kjekt å vise litt oppmerksomhet. :)

Ikke like artig å kjøpe seg noe stort til 500 kr... synes jeg, da.

Ok, så ved f.eks. å gi noe ræl fra Nille til kr 50 så viser man at man bryr seg om sine venner?

Jeg kunne ikke vært mer uenig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så ved f.eks. å gi noe ræl fra Nille til kr 50 så viser man at man bryr seg om sine venner?

Jeg synes også at ræl fra Nille til 50 kr. ikke er noe særlig å gi bort.

Men det finnes mange andre ting som ikke koster allverden som kan utgjøre fine julegaver, f.eks. hjemmelaget konfekt, stearinlys, kjøkkenhåndklær, hjemmestrikkede sokker, tegneseriehefter, god te eller kaffe, juleplanter, osv.

Endret av bada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvor leste du at trådstarter lurte på hvaffårno ræl på nille hun kunne kjøpe for femtilappen? For det står det nemlig INGENTING om.

Ved å bruke tid og omtanke på å lage gaver som er rimelige ved innkjøp vil jeg si man bryr seg mer enn å "raske med seg noe fort og gæli" til 500lappen.

Jeg pleier å hekle/ strikke vanter og sokker gi bort. Og da betaler jeg gjerne ikke mer enn noen tiere for garnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel noe av grunne til at jeg spør her at jeg ikke vil ende opp med noe ræl. Heller noe som viser litt omtanke.. F.eks at noen av veninnene alltid lager kalendere til de andre, det koster under 50 kr om man finner matrialer riktige steder, men er koselig å få, ikke noe ræl med andre ord.. Syntes forsovid at det er mer koslig å gi noe med omtanke til vennene mine, enn å bruke 500 kr på noe jeg egentlig ikke trenger selv.. Da vil jeg heller prøve å glede andre.. Men, bare for å avslutte.. Er enig i at mange kanskje gir bort dritt fra nille, det er jeg enig i at er meningsløst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fort bli stress med sånne venninnegaver. Gå på en matvarebutikk med godt utvalg, og slå deg løs i sjokoladeavdelingen. En pakke sjokolade eller to er max julegave! Ferrero Rocher, After Eight, Lindt eller Yade... Hvis vedkommende liker sjokolade kan man ikke feile.... :)

Eller gå på en kafe og kjøp sirup til å ha i kaffen eller kakaoen. Kjempedigg det også :). Gjerne sånn høvlet sjokolade også til å drysse oppå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjerf tror jeg faktisk du skal kunne lage til under 50 lappen, men da må du selvsagt på nille he he, Nille har garn til ca 10 kr nøstet. i år strikker jeg sitteunderlag til fadderbarn( toves) ved siden av andre ting, det er noe som alltid blir brukt, er kjempe enkelt å strikke og som ikke blir så dyrt. Jeg hadde nok prøvd å tenke litt mer personlig dersom jeg var deg. eks, har du en veninne som liker skjerf votter osv kan du jo strikke det, til en som liker skiturer osv kan du strikke sitteunderlag, en som liker å lage mat kan du lage en enkel kokebok til, sjekke matsidene her og ellers på nettet, kjøpe en enkel ringpærm eller liten bok som du fyller med oppskrifter du vet hun vil like. en som liker å bake kan få morsomme kakeformer fra indiska, osv osv. liker de julepynt kan du kjøpe en litt flott julekule eller slike ting. Slike ting trenger ikke å være dyrt, men jeg synes de skal være personlige, dvs ikke bare gi det samme til alle for at alle skal få noe. men er helt enig i at jeg vil mye heler gi en gave til 50 lappen enn kjøpe meg noe stort til 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...