Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Noen som har erfaringer med en slik, og kan si noe om den funker elller ikke? Jeg blir så utrolig trøtt på høsten/ vinteren og sliter med depresjon. Har hørt mye snakk om sånn lampe, men de jeg har sett er så dyre, vil ikke kjøpe den hvis det ikke hjelper for noe. har du prøvd, og hva syns du? Hvor kjøpte du den og hva kostet det? Vet du om en plass hvor de selger dem billigere?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 De fungerer supert! Du slipper å føle at øynene dine svir når du må skru på lyset osv. Det blir en mye mer "naturlig" oppvåkning rett og slett. Vi har en billigvariant til rundt 500 kr kjøpt på nettet.
Gjest vaniljesukker Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Har kjøpt med dagslyslampe og den fungerer superdupert. Gir meg merkbart bedre humør. Har mer energi i hverdagen, det er lettere å stå opp om morgenen og holder meg våken lengre om kvelden. Effekten av lampen for min del kan sammenlignes med å drikke 1 kanne kaffe. Jeg blir oppstemt/snakkesalig og kroppen min kjennes full i energi. Bruker den avogtil når jeg gjør meg klar til fest nå i vintertiden. MEN om jeg sitter for lenge får jeg hjertebank og tar jeg dagslystiden min for for sent på dagen sliter jeg med å sovne om kvelden. Vil bare opplyse om at det ikke hjelper for alle, en venninne av meg kjøpte samme typen som jeg har og hadde svært liten effekt på henne. Hun hadde nok ikke SAD, så det kan være lurt å eksperimentere med en lampe først om du ikke er sikker på at det er reell mørketidsdepresjon du har? Gjorde masse reasearch på nettet før jeg gjorde mitt kjøp angående hvilke lamper som "virker". Mener å husker at det viktigste kriteriet (bortsett fra hvitt lys) er antall lux. Kjøpte selv en Phillips Energylight HF3308 (selges i de fleste elektronikkbutikker) og den virker strålende på meg :D (Kobler den rett som det er til en timer kjøpt på Clas Ohlson, slik at den vekker meg om morgenen) Noen som har erfaringer med en slik, og kan si noe om den funker elller ikke? Jeg blir så utrolig trøtt på høsten/ vinteren og sliter med depresjon. Har hørt mye snakk om sånn lampe, men de jeg har sett er så dyre, vil ikke kjøpe den hvis det ikke hjelper for noe. har du prøvd, og hva syns du? Hvor kjøpte du den og hva kostet det? Vet du om en plass hvor de selger dem billigere?
Miel Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Kjøpte selv en Phillips Energylight HF3308 (selges i de fleste elektronikkbutikker) og den virker strålende på meg :D (Kobler den rett som det er til en timer kjøpt på Clas Ohlson, slik at den vekker meg om morgenen) Jeg er totalavhengig av min lampe. Bruker den også som "soloppgang" slik du gjør. Det er Philips jeg har også, en av de nyere modellene (kjøpt i fjor vinter), men selv om den er blitt mindre og nettere enn de litt eldre lampene, savner jeg dimmeknappen som var på dem før. Min er enten av eller på, liksom. Moren min har en eldre modell som kan dimmes, det er ganske praktisk, spesielt når den skal brukes til vekking.
Gjest Gjest_Bertha_* Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Kjempe god ideå koble lampen til ett tidsur så den fungerer som oppvåkning!!!!
Gjest Miss O'Hara Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Kjempe god ideå koble lampen til ett tidsur så den fungerer som oppvåkning!!!! Jeg trodde det var i selve lampen, men man må altså kjøpe en utenom og koble til? Så snodig :klø:
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Vil en billig dagslyslampe fra Clas Ohlson gjøre samme nytten? Noen som vet? Tenker på denne: https://www.clasohlson.com/no/Beurer-TL20-lysterapilampe/p/44-3870 Anonymkode: 33f01...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå