Gå til innhold

Gifte seg på kontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ble forlovet på onsdag! :rødme:

Min forlovede gruer seg veldig til selve dagen, da han liker ikke at fokuset skal være på oss to. Det er selve den kirkelige seremonien han gruer seg til.

Jeg vil gjerne ha et kirkelig bryllup, så vi prøver å møtes på halvveien.

Man kan vel gifte seg på kirkekontoret?

Er det noen som har gjort dette og kan dele litt erfaringer?

Er det slik at det er bare presten, oss og 2 vitner som er til stedet da?

Og hvordan gjør vi det med gjestene.. inviterer vi dem bare til selve festen etterpå da?

Er helt grønn på dette jeg, så det blir mange spørsmål! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i hvert fall en bekjent som giftet seg i kirken, men kun med aller nærmeste familie tilstede.

Til festen etterpå var flere invitert.

Ta en telefon til menighetskontoret, det ville jeg gjort.

Skrevet

Dere kan gifte dere på kontoret, og dere trenger ikke engang å ha med forloverne. Presten og et vitne fra kirken holder.

Jeg tror at dere kan gifte dere på denne måten inne i selve kirken også, men det er kanskje litt ekkelt med en helt tom kirke.

Dere kan selvfølgelig like gjerne la gjestene møte opp kun der festen etterpå holdes, som å la dem vente utenfor mens dere vier dere inne på kontoret. Men hadde jeg vært gjest, ville jeg ha følt det litt meningsløst å følge brudeparet til kirken når jeg ikke får overvære vielsen.

Noen velger også å vie seg i en sjømannskirke i utlandet, og ta festen hjemme etterpå. Det virker kanskje litt mer naturlig når man ikke skal ha gjester med under vielsen.

Skrevet

Mamma og stefaren min giftet seg på prestens kontor med kun et par vitner tilstede. Det ble en veldig fin seremoni.

Skrevet
Hei!

Jeg ble forlovet på onsdag! :rødme:

Min forlovede gruer seg veldig til selve dagen, da han liker ikke at fokuset skal være på oss to. Det er selve den kirkelige seremonien han gruer seg til.

Jeg vil gjerne ha et kirkelig bryllup, så vi prøver å møtes på halvveien.

Man kan vel gifte seg på kirkekontoret?

Er det noen som har gjort dette og kan dele litt erfaringer?

Er det slik at det er bare presten, oss og 2 vitner som er til stedet da?

Og hvordan gjør vi det med gjestene.. inviterer vi dem bare til selve festen etterpå da?

Er helt grønn på dette jeg, så det blir mange spørsmål! :sjenert:

Unitarkirken kan vie dere hvor dere vil. Hjemme i stua eller i Nidarosdomen. Ditt valg :) De eneste som absolutt må være med er dere to som skal gifte dere, to vitner og vigsleren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...