Ephemera Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Er det noen som har en tabell eller vet sånn omtrent hvilken skostørrelse de forskjellige alderene tilsvarer? Eventuelt, hvor mange cm. skal foten være for å passe de forskjellige størrelsene? Jenta vår er 8 måneder og har fått et par støvletter i gave i str. 19. Disse er mer enn store nok nå, men hvor lenge vil de passe? Og hvilken størrelse skal vi kjøpe hvis vi skal kjøpe vintersko til henne når hun begynner å gå? Hvilken alder tilsvarer str. 22, 23, 24 osv.? Noen som vet?
Ephemera Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg fant forsåvidt en tabell nederst på denne siden http://shop.hm.com/shop/do?action=viewcust...suretable_child
Snuppelure Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 jeg ville målt i en skobbutikk. De har en slik fin måleplate :-) Min erfaring er at størrelsen på like gamle barns føtter variere. Det er også stor variasjon mellom de forskjellige skomodellen. Husk god støtte rundt ankelen og sjekk at sålen bøyer på første tredjedel når du bøyer skoen. Og så er det viktig å ikke gi de sko for tidlig. leste et sted at de helst burde ha gått i 8 uker før de fikk sko. Men det kan jo by på utfordringer vinterstid og spes for barnehage barn..
*Ariel* Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Dette er jo veldig varierende. Våre to fikk sko når de var noenlunde like gamle. Jenten var vel litt eldre enn gutten, men hennes første sko var str. 18 (12 mnd) og hans var str. 21 (10 mnd)
Susan Sto Helit Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Det er veldig variabelt, ja. Både hva den enkelte bruker, og hvor store skoene egentlig er. Sokkestørrelse gir jo en viss indikasjon da... Her er gutten 10mnd, og vi bruker sokker i str. 21 og oppover... (Ca 18mnd...) Har prøvd en del sko i det siste, og har kommet fram til at han trenger str. 20. Men det er ikke det at vi ikke har funnet størrelsen som er grunnen til at vi ikke har kjøpt sko. Det er nemlig helt umulig å få foten til lillegutt ned i de aller fleste skoene! (Mens andre går det helt problemfritt i.) Det er desverre vanskelig å vite før man har prøvd. Jeg ville aldri kjøpt sko til en liten unge uten å ha med ungen! Spesielt ikke etter å ha prøvd det siste!
Ephemera Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2007 Takk for svar! Jeg fant dette også, som er litt viktig å vite: http://www.barnefotter.com/index.php?page=barnefotter1 Ephelille går ikke ennå, så vi har ikke tenkt å kjøpe sko nå. Jeg bare lurte på hvilken størrelse vi skal kjøpe når hun skal ha sko, men det får vi prøve oss frem til når den tid kommer
Susan Sto Helit Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Takk for svar! Jeg fant dette også, som er litt viktig å vite: http://www.barnefotter.com/index.php?page=barnefotter1 Ephelille går ikke ennå, så vi har ikke tenkt å kjøpe sko nå. Jeg bare lurte på hvilken størrelse vi skal kjøpe når hun skal ha sko, men det får vi prøve oss frem til når den tid kommer Smart link, men som nevnt er det poeng å få foten nedi skoen også, selv om sålen er stor nok når den kommer nedi. De fleste babysko har uttagbar såle, så man kan teste størrelsen før man tar på skoen. Veldig greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå