Gjest Rosin Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Jeg har en pose tørkede tranebær liggende. Har noen tips til retter jeg kan bruke tørkede tranebær i? Blir det til søte retter av typen dessert, eller i saltmat det passer best? Setter pris på tips og evt oppskrifter Edit: endret litt på overskriften og teksten. Endret 21. oktober 2007 av Rosin
Gjest nextlife Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er storforbruker av tørkede tranebær, og jeg bruker det til alt mulig - Salater -Gryteretter - Tapas: Vestlandslefse smøres med snøfrisk, legg på ruccola og finhakket tranebær. Rull sammen og skjær i biter - I sauser, særlig til lyst kjøtt, f.eks kalkun og kylling - Som garnityr til lett saltetog lett røkt skinke - Godt å legg litt i bløt, blande med soltørkede tomater i pasta/pesto salat - Som snacks -Fyll til kyllingfilèt : kok de lett i litt vann/olje, bland i masse frisk basilikum, charlottløk , salt og pepper og fyll i filèten, brun lett på panna og etterstek i ovnen.
Gjest Rosin Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Takk for svar og tips nextlife. Det skal prøves ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå