Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg bor i blokk. Ved ytterdøra har jeg ringeklokke og callinganlegg som folk bruker når de kommer. På døra i oppgangen har ringeklokka gått i stykker. For meg har ikke dette vært noe problem: når det kommer noen har de ringt på neden, så åpner jeg døra både nede og inn til leiligheten når de trykker på callinganlegget. Hvis noen ikek ringer på nede først (feks hvis døra står åpen nede) har jeg hørt at de har banket på døra (liten leilighet, så det hører man). Men nå skal jeg selge leiligheten. Vil du som kjøper se på det som negativt at jeg ikke har rigneklokke på selve døra inn til leiliheten? Skal jeg gidde å reparere den før jeg selger?
¤flicka¤ Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har heller ikke ringeklokke på døra, og ingen andre i borettslaget har det heller. Her må man uansett ringe på to ganger for å kokmme inn i oppgangen, så da er vi allerede "advart" når besøkere kommer på døra. Tenkte aldri over det da vi var på visning. Mulig jeg hadde sett annerledes på det dersom det var en ringeklokke der som ikke virket...
Gjest Blondie65 Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Generelt bør alt som er montert virke. Så min mening er at du bør reparere den.
Gjest vimselot Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Det er ikke klart at den må repareres, men da må det ikke skjules. Jeg åpner aldri når det ringer på her, om jeg ikke har avtalt via telefon først. Så for meg ville det spilt liten rolle, men jeg ville satt pris på at det stod som en "mangel" i salgspapirene. For ellers ville jeg saksøkt deg, men det hadde kanskje kostet meg mindre å fikse det selv... Selger du, er det best å få det med i taksten osv. slik at du ikke blir plaget av evt. tåpelige kjøpere, som alltid har noe å klage på...
Susan Sto Helit Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Det er ikke klart at den må repareres, men da må det ikke skjules. Jeg åpner aldri når det ringer på her, om jeg ikke har avtalt via telefon først. Så for meg ville det spilt liten rolle, men jeg ville satt pris på at det stod som en "mangel" i salgspapirene. For ellers ville jeg saksøkt deg, men det hadde kanskje kostet meg mindre å fikse det selv... Selger du, er det best å få det med i taksten osv. slik at du ikke blir plaget av evt. tåpelige kjøpere, som alltid har noe å klage på... Nå er en ringeklokke en såpass ubetydelig verdi uansett, at den ikke kan regnes som en vesentlig mangel. Dermed ville nok ikke kjøper kommet så langt med dette uansett. Jeg ville muligens opplyst om det på visning, dersom ringeklokka ikke virket, men så lenge det er porttelefon, så hadde det nok ikke spillt noen rolle hverken for kjøper eller for takst. Du kan jo sjekke om det er dyrt å fikse opp i dette. Det er jo nesten for dumt å ikke få fikset det opp hvis det bare er snakk om et par hundrelapper.
Nigo-san Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Spørs litt på kjøperen, det... For noen spiller det ingen rolle, de kan fikse det selv på null komma niks. For meg hadde det spilt en rolle, siden jeg er lat av natur og ikke vil fikse mer enn høyst nødvendig. Så selv om "småfeil" ikke har den store betydningen for en boligs verdi, så kan det hende at hvis en leilighet har flere småting som må fikses, kan det være minus i boka hos en del kjøpere. En ringeklokke som ikke funker vil aldri kunne bli en vesentlig mangel, men generelt er det greit å opplyse om alle ting som ikke fungerer som det skal- da har du i alle fall ditt på det tørre.
gaja Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Det gir jo ikke akkurat noe godt inntrykk av leiligheten når småting som det ikke virker. Da begynner man å lure på hva annet eieren ikke "har giddet" å fikse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå