Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Er røykt laks i butikkpakninger like sunt, med alle næringsstoffene inntakt, på samme måte som fersk laks eller annen laks som ikke er røykt?
Supraspinatus Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har ikke fasitsvaret, men jeg kan aldri tenke meg at den ikke skal være det. Det er jo stortsett bare renskåret laks. Kanskje det er mer salt på den enn rå laks?
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Helt enig med deg, jeg bare hørte fra en person at han mente næringsverdiene forsvant emd røyke/røkeprosessen...men jeg kan heller ikke tenke meg det altså.
Supraspinatus Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Helt enig med deg, jeg bare hørte fra en person at han mente næringsverdiene forsvant emd røyke/røkeprosessen...men jeg kan heller ikke tenke meg det altså. Hvor skal næringstoffene gå da? De kan ikke forsvinne, de må bli til noe annet i såfall
Gjest nimbus Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Det er litt mindre sunt fordi det er så salt, men ingenting av det sunne forsvinner. Nam nam, røykelaks er godt!
Gjest lissi32 Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Kaloririkt, men profffull av sunne omegafettsyrer.
Supraspinatus Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Kaloririkt, men profffull av sunne omegafettsyrer. Kaloririkt har ingen ting med usunt å gjøre, bare for å understreke det. Laks inneholder en del flerumettet fett som er bra for deg. spis røkelaks med god samvittighet. Eggerøre er ganske sunt det også. Ha gjerne det under på skiven
Gjest lissi32 Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Spørsmålet er jo om det er sunt... Da sier jeg kaloririkt fordi man kan spise seg overvektig på sunn mat, bare man spiser for mye av det. Spiser du mer enn du forbrenner lagrer det seg som fett, omså det er supersunt!
Quirky Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Nå er nå ikke røkelaks spesielt kaloririkt uansett. Endret 22. oktober 2007 av Quirky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå