Gå til innhold

Har datet 2 karer på jobben... uten hell!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jobber i en stor bedrift med ca 300 ansatte. Har i løpet av de 3 årene jeg har jobbet der datet(kortvarig forhold) med to menn.

Jeg eren singel jente i slutten av 20 årene. Etter det ble slutt med meg og x-typen (ikke kollega) for ca 1,5 år siden, har jeg datet 2 jeg jobber med. Det har bare vart i 1-2 mnd med de begge. Da jeg ble singel etter bruddet med x-typen var jeg alene uten å date noen på ca 6 mnd.. Hadde en fin tid og trengte denne tiden for meg selv. Etter de mnd. var jeg på jobb fest og møtte en mann på 42 år, han virket moden og vi fant virkelig tonen. Det tok ca 1 mnd etter det før vi datet ordentlig med middager ute, overnattinger (m sex), hadde hverdager sammen osv.. dette varte i litt over en mnd.. Jeg gikk inn i dette forholdet med gode tanker og håpet det kunne bli noe. Etter en stund trakk han seg unna og sa han ikke var klar, han hadde blitt separert for 1 år siden og har 2 barn (med forskjellige damer)... blabla.. kunnet skrevet masse her.. men det jeg vil frem til med han er at han ikke var klar følsesmessig osv.. (masse bagasje fra fortiden).

Ca 4mnd senere var jeg på fest med jobben igjen, møtte en annen som var bare 4 år eldre enn meg. Han ba meg ut på middag og vi var mye sammen denne perioden.. varte i ca 2 mnd før vi fant ut at vi ikke hadde den rette følelsen til å fortsette..

Nå var jeg bare så lei og trist.. Bestemte meg for IKKE å date fler fra jobben.. har ikke møtt noen siden han siste og det er 4 mnd siden.

Nå har en annen på jobb vist interesse for meg.. :fnise: Dette blir nesten for dumt tenker jeg.. hehe. Hva hadde dere gjort?? Han her er en veldig ordentlig kar... lun og en trygg kjekk mann..

Vi er jo over 300 i bedriften og flere er single, vet det er flere som har datet hverandre og det er blitt mange par på jobb. Både voksne og unge :)

Hadde egentlig bestemt meg for å IKKE date flere på jobb, men jeg henger mye med kollegaer privat også.. vi er en stor gjeng som gjør ting sammen.. alt fra kinoturer, hytteturer og fester (her kommer det ofte andre kollegaer utenom "gjengen"). Så det blir liksom til at jegbmøter flest menn gjennom jobb.

Er litt forvirra om dagen... Håper på råd!! :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Jobber i en stor bedrift med ca 300 ansatte. Har i løpet av de 3 årene jeg har jobbet der datet(kortvarig forhold) med to menn.

Jeg eren singel jente i slutten av 20 årene. Etter det ble slutt med meg og x-typen (ikke kollega) for ca 1,5 år siden, har jeg datet 2 jeg jobber med. Det har bare vart i 1-2 mnd med de begge. Da jeg ble singel etter bruddet med x-typen var jeg alene uten å date noen på ca 6 mnd.. Hadde en fin tid og trengte denne tiden for meg selv. Etter de mnd. var jeg på jobb fest og møtte en mann på 42 år, han virket moden og vi fant virkelig tonen. Det tok ca 1 mnd etter det før vi datet ordentlig med middager ute, overnattinger (m sex), hadde hverdager sammen osv.. dette varte i litt over en mnd.. Jeg gikk inn i dette forholdet med gode tanker og håpet det kunne bli noe. Etter en stund trakk han seg unna og sa han ikke var klar, han hadde blitt separert for 1 år siden og har 2 barn (med forskjellige damer)... blabla.. kunnet skrevet masse her.. men det jeg vil frem til med han er at han ikke var klar følsesmessig osv.. (masse bagasje fra fortiden).

Ca 4mnd senere var jeg på fest med jobben igjen, møtte en annen som var bare 4 år eldre enn meg. Han ba meg ut på middag og vi var mye sammen denne perioden.. varte i ca 2 mnd før vi fant ut at vi ikke hadde den rette følelsen til å fortsette..

Nå var jeg bare så lei og trist.. Bestemte meg for IKKE å date fler fra jobben.. har ikke møtt noen siden han siste og det er 4 mnd siden.

Nå har en annen på jobb vist interesse for meg.. :fnise: Dette blir nesten for dumt tenker jeg.. hehe. Hva hadde dere gjort?? Han her er en veldig ordentlig kar... lun og en trygg kjekk mann..

Vi er jo over 300 i bedriften og flere er single, vet det er flere som har datet hverandre og det er blitt mange par på jobb. Både voksne og unge :)

Hadde egentlig bestemt meg for å IKKE date flere på jobb, men jeg henger mye med kollegaer privat også.. vi er en stor gjeng som gjør ting sammen.. alt fra kinoturer, hytteturer og fester (her kommer det ofte andre kollegaer utenom "gjengen"). Så det blir liksom til at jegbmøter flest menn gjennom jobb.

Er litt forvirra om dagen... Håper på råd!! :skravle:

Må innrømme at jeg ikke helt fikk tak i problemstillingen... altså: Du har datet folk fra jobben før,du kan få en ny date fra jobb og det høres jo kjempeflott ut. Eneste problemet er at det er litt dumt at du har datet folk fra jobb før?

Hvorfor er det et problem? La oss si at jeg dater en svenske. Tilfeldigvis er nestemann også en svenske. Brått får jeg enda en date. Det er tilfeldigvis svenske nr tre. Selvfølgelig er det corny, men det er ikke dumt av den grunn. Spesielt ikke fordi jeg halvparten av tiden befinner meg i Sverige :ler:

Og slik er det med deg. Du befinner deg det meste av tiden på jobb... Verre er det vel ikke. Man får bare problemer når man lager problemer.

Skrevet
Må innrømme at jeg ikke helt fikk tak i problemstillingen... altså: Du har datet folk fra jobben før,du kan få en ny date fra jobb og det høres jo kjempeflott ut. Eneste problemet er at det er litt dumt at du har datet folk fra jobb før?

Hvorfor er det et problem? La oss si at jeg dater en svenske. Tilfeldigvis er nestemann også en svenske. Brått får jeg enda en date. Det er tilfeldigvis svenske nr tre. Selvfølgelig er det corny, men det er ikke dumt av den grunn. Spesielt ikke fordi jeg halvparten av tiden befinner meg i Sverige :ler:

Og slik er det med deg. Du befinner deg det meste av tiden på jobb... Verre er det vel ikke. Man får bare problemer når man lager problemer.

hehe.. jeg fikk vel ikke problemstillingen helt frem nei.. glemte å skrive det..ble litt for ivrig med å få frem situasjonen! :)

Jeg er vel redd for at det skal gå rykter på jobben.. at det skal gå rykter om meg.

Vet ikke om jeg selv ville blitt sammen med en som har vært "bortpå" flere av damene/jentene på jobb....

Skrevet

:sjenert: Ingen andre som har noen meninger om dette?

Kan det ikke bli negative rykter om meg dersom jeg dater flere kollegaer nå?

Kjenner jeg er litt redd det skal bli snakk om meg dersom jeg dater " enda en".., at det skal oppstå rykter om meg som ikke er sanne.. Er jo en jente som går inn i ting med gode hensikter men det skal liksom så lite til før ryktene starter.. at jeg er lett på tråden, at jeg har vært bortpå mange på jobb osv..

:tristbla:

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg konsetrert meg mer om hva jeg hadde lyst til framfor å handle ut fra fremtidige eventualiteter som egentlig ikke har så mye å si. Livet er litt for kort til å henge seg opp i hvorvidt noen kan komme til å lage rykter om deg eller ikke. Når det er sagt så er folk generelt mindre interessert i andre og deres business enn det en har tendens til å innbille seg. Tror ikke at de på jobben kommer til å tenke så fryktelig mye på deg og hvem du dater eller ikke dater. Så min mening er; finn ut om du har lyst til å date denne kollegaen din eller ikke, gjør det du føler mest for, og så lar du andre bry seg med det de måtte ønske å bry seg med.

Skrevet

Jobber med bare menn i en ganske stor bedrift og har vært litt på dater'n med en der. Vet ikke hvordan det er hos deg men hos oss er det en regel om at par ikke skal jobbe i samme avdeling. (Nå har vel det aldri vært utøvd men fortått at om man planlegger å gjøre karriere er dette et hinder fordi man aldri vil bli satt til å være sjef over typen liksom. Da må en av partene bytte avdeling)

Uansett har jeg ganske dårlige erfaringer hva rykter angår. Vet ikke om det er fordi det er en mannsdominert bedrift og noen bruker det som en slags hersketeknikk men til tross for at ingen vet at vi har vært litt sammen privat så antar de allikevel en hel masse. Dobbeltmoral, urettferdig osv men uansett må man jo finne en måte å deale med det på....

Skrevet (endret)

Kommer litt an på hvor nær dere jobber, synes jeg. Hvis dere møtes i løpet av arbeidsdagen så er det kanskje litt ugreit å date også. Det kan fort bli for tett - særlig hvis det skulle bli et forhold og det så skjærer seg. Holder han til i en helt annen avdeling så synes jeg du har litt mer klar bane.

Men på generelt grunnlag så synes jeg jobbforhold er en dårlig idé. Ikke så mye pga. folkesnakk som at det kan bli vanskelig å skille mellom den jobbmessige og private delen av forholdet og at det kan by på problemer dersom forholdet tar slutt.

Endret av Cata
Skrevet

Jeg ser ett mønster her jeg ikke helt kan si er knirkefritt. Flaut å bli den dama som dater i de forskjellige avdelingene. Hvorfor skal du vente å se hvem som viser intresse?

Gå ut fra jobb å se deg om der. 2 er ok, jobben er ett godt tryggt sted. Ikke snu det om til ett sted med x-er du vil unngå i lunchen.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Har du lyst har du lov!

Drit i hva de andre tenker..gjør som du selv har lyst til :)

Skrevet

Hei og takk for svar!

Her var det litt variert tilbakemld. Jeg må jo så klart finne ut om jeg er interessert i å få en slik relasjon til han "nye". Han er faktisk en type jeg kunne likt (ut i fra slik jeg kjenner han).. men, tar det litt som det kommer nå... tar tiden til hjelp og lar ting flyte.. Det som er meningen skjer. Er bare redd det vil gå negative rykter om meg som er usanne..

Jeg og han "nye" jobber på ulike avdeliger i forskjellige etg. Ser han sjelden på jobb. De jeg har data før jobber også på ulike avd. i forhold til meg.. hadde ikke sett han ene før jeg møtte han på fest, så det føles litt som om vi ikke jobber sammen også.

Jeg har lært litt mer etter jeg datet de to første og det er at jeg skal holde igjen ganske lenge og utvikle et vennskap før det blir noe mer..

Jobber i en bedrift hvor det er ca 70% menn, er jo menn overalt.. :jepp: Og for en singel jente som meg så er jo dette en heldig situasjon tenker jeg ;)

Skrevet

Jeg er, som noen kanskje har fått med seg tidligere, i mot å blande jobb og privatliv.. Det betyr ikke at man ikke kan date folk fra jobb, men at man ikke skal prøve seg på nære kolleger og sjefer og slikt, slik at det kan oppstå ubehageligheter på jobb..

Jobb er en fin måte å treffe menn på da, så lenge man er selektiv og profesjonell.. Det eneste jeg egentlig vil si er; hold det hemmelig!! Hvis du begynner å date en kollega, så møt hverandre skjult så lenge som mulig, slik at ikke det går rykter.. Når forholdet eventuelt blir seriøst så kan dere diskutere om dere vil fortelle på jobben at dere er et par... Hvis alle vet om alle karene du har datet på jobb, så blir du fort "hun som ligger seg gjennom hver avdeling".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...