Gå til innhold

Hvor godt har undulatene mine det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer litt, hvor gått har fuglene mine det? De sitter jo i et bur, bæsjer spiser og drikker litt.

Har de det egentlig bra? Lurer nesten på om jeg skal sende dem til avlivning? Vet ikke lenger. Er ikke noen måte jeg kan snakke med dem på, og om jeg vil stryke på dem, så presser de seg opp i et hjørne. Det samme gjør de når jeg skifter mat og vann.

Skal jeg slippe dem fri?

Hva skal jeg gjøre?? Har lyst og ta dem til dyrelegen (for og sjekke helsa dems, psykisk og fysisk) men moren min sier det er for dyrt =/

Hvor mye koster det??

Vil ikke at dem skal lide, og jeg mener, å sitte i et bur hele livet? På mine tunge dager satt jeg inne en uke uten å gå ut, og da merket jeg hvor tung i hodet (psykisk) jeg ble.

Hva gjør jeg?? Vil IKKE avlive dem selv, og visst det blir den eneste utveien, så skal jeg heller betale med mine lommepenger, så de i det minste får en human avliving.

Men de plystrer jo. Og hopper opp og ned, og tar hodet sitt opp og ned.

Skulle ønske jeg kunne snakket med dem :gråte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nesten umulig å få voksne undulater tamme, spesielt siden de er 2. Jeg har bare en av gangen, og fått de når de er små. Da er de lette å lære opp, og ser på familien som flokken sin.

Dine har iallefall selskap av hverandre, og de liker sikkert å stå på et sted hvor det er liv og røre. Undulater elsker lyd!

Kan anbefale deg dette undulatforumet. Her kan du få mange gode råd og inspirasjon. Lykke til :)

Skrevet

Siden du spør - jeg synes fugler og andre dyr i bur er nærmest så langtfra optimalt som det kan bli. Personlig vil jeg kalle det dyreplageri. Det er ikke noe liv for dem, som du selv er inne på, når de ikke kan gjøre annet enn å spise, sitte og gjøre fra seg.

Det skal mer til enn fravær av lidelse for at dyr skal ha det bra.

Hvorvidt du skal avlive dem eller ikke må du nesten avgjøre selv, men jeg vil ihvertfall råde deg til ikke å skaffe deg nye burdyr/fugler etterpå.

Skrevet
Siden du spør - jeg synes fugler og andre dyr i bur er nærmest så langtfra optimalt som det kan bli. Personlig vil jeg kalle det dyreplageri. Det er ikke noe liv for dem, som du selv er inne på, når de ikke kan gjøre annet enn å spise, sitte og gjøre fra seg.

Det skal mer til enn fravær av lidelse for at dyr skal ha det bra.

Hvorvidt du skal avlive dem eller ikke må du nesten avgjøre selv, men jeg vil ihvertfall råde deg til ikke å skaffe deg nye burdyr/fugler etterpå.

Vel, akkurat det har jeg ikke tenkt til. Men er egentlig søstera min sin fugler, så vi har bare passet på dem siden hun har flyttet hit og dit, og da omtrent aldri er i huset der hvor hun bor.

Får vel bare avlive dem da. Siden dem ikke har det så godt.

Takk for svar.

Skrevet

Jeg synest ikke du skal avlive de, fiks større bur, gi dem lekesaker å holde på med, aktiviser dem. Ikke kjøp deg nye fugler :)

Det er ikke bra for ett menneskesinn å avlive friske dyr uten noen grunn, desuten kan de få et godt liv hos deg så lenge de lever.

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...