Gå til innhold

utfordring til interiørspirer :)

Vilje

Anbefalte innlegg

Hurra, jeg skal flytte inn i min nye, men akk så lille leilighet snart.

Planlegger å kjøpe nesten alt nytt, og vil gjerne ha innspill til stuen. Leser dette forumet ofte, og vet at det er mange av dere som har virkelig god smak og kreative ideer. Give it a shot? :Nikke:

Ok .... Stua er liten, den er bare 15-16 kvm. Veggene lyse. Parkett i eik. To vinduer på en vegg, et vindu på neste vegg. Noe rektangulær i fasongen, brytes av to dører på hver sin side av ene langveggen, noe som gjør den veggen noe oppstykket da. PÅ den andre langveggen, er de to vinduene.

Min stil....jeg liker ikke stål-looken, synes den er litt kald. Jeg er glad i det lyse, lette. Og i jordfarger. Også liker jeg skinnsalonger da jeg har brent meg på en tøysalong uten avtagbare trekk og med hund og mye småbarn innom ble det noe uhygienisk etter hvert...

Jeg lurer på sofa....vil ikke en tre+2 bli litt stor? Har alltid ønsket meg skinnsofa, og vet IKEA har mye rimelige. Noen konkrete tips?

Det jeg ønsker, er en luftig, lys stue med innslag av jord/beige toner og kanskje noe mere farger i puter og sånn. Også har jeg alltid ønska meg spiseplass til mer enn to...tror dette det er mulig på en så liten stue? Trenger ikke kontorplass, tror jeg, da jeg har bærbar. Også ønsker jeg de små detaljene som gjør stuen min litt....spesiell....

Oppfordrer herved til gode ideer på alt fra plassbesparende møbelsammensetninger til gardinvalg/-skinner, fargevalg, dekorasjoner og sånn.......

my home is my shelter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som vanlig er det vanskelig å se for seg ting.

Men jeg synes at du skal ta deg en tur på IKEA hvis du vil utnytte plassen mest mulig.

Tegn opp stua og lag papp-møbler (målene står satort sett i IKEA-katalogen).

Hvis du synes at plassen er for liten til 3+2, så kjøp en 3-seter og et par stoler som kan flyttes ved behov eller som ikke er så ruvende. Billigere blir det også (om du ikke velger dyre stoler da).

Når det gjelder spiseplass, så er jeg overbavist om at du bør ha et bord med klaff eller ileggsplate. Ekstra stoler til spisestuen kan du jo ha i gangen, på kjøkkenet eller på soverommet og ta frem ved behov. Har du plass til et lite bord på kjøkkenet så velg samme stoler der. Da har du muligheten til å ta disse inn i stua når det er mange til bords.

Kommer ikke på noe mer i farta jeg. Men ta en titt på IKEA. De har fått inn en del om ikk er i stål den siste tiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

... og vil du gjerne ha spiseplass så finnes det bord som ser ut som en halv sirkel og som skal stå mot en vegg, men med firkanta klaffe som henger ned langs veggen... slik at når du får besøk så er det bare å dra bordet frem også har du spiseplass til i alle fall 4 - 5

IKEA selvfølgelig

:-)) anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...