Gå til innhold

hvordan takle dette?

Fremhevede innlegg

Gjest Helen Parr
Skrevet
har du giftet deg? Eller går du i bryllupstanker?

Har du ingen forståesle for at noen faktisk er det du definerer som "bridzillas"? Kan du ikke respektere det?

Jeg respekterer at du ikke bryr deg. Men jeg kan ikke forstå at du må kommentere hvor lite perspektiv man har, bare fordi man bryr seg om noe DU ikke ville brydd deg om.

Og nei - det kan jeg ikke forstå eller respektere: Hvorfor du legger deg borti hennes reaksjon.

Bare for å tydliggjøre, eller kall det understreke, min såkalte ironi: Selskapslokalet er ingen detalje.

Jeg har giftet meg, og bryllupet var nok det man kaller godt planlagt av en med både kontrollbehov og detaljfokus.

Selvfølgelig er det mange bridezillas! Ellers hadde det neppe vært et uttrykk. Og det er klart jeg respekterer det - man kan være akkurat det man ønsker for min del.

Når det er sagt er vi i et debattforum og trådstarter lurte på hvordan hun skulle "takle" det at brudgommens bror valgte samme lokale som dem og feire bryllup to måneder før. Da er det lov å svare at man synes man skulle forsøke å dra fokus vekk fra det som hun syntes var en så viktig ting, til noe annet. Hvis hun ikke ønsket noen råd om hvordan man skulle "takle" slikt, måtte hun ikke formulert seg slik hun gjorde.

Det er åtte år siden jeg giftet meg, og det var som sagt langt fra noe tilfeldig bryllup. Jeg er enig i at lokalet er en viktig del av et vellykket bryllup. Jeg mener likevel at det ikke er viktig at man ikke klarer å leve med at noen andre også synes det er et fint og flott lokale som man ønsker som ramme rundt en stor dag.

Sånn sett synes jeg det var trist at trådstarter til og med vurderte å utsette bryllupet et år på grunn av dette.

Det er selvsagt fritt frem å ta til seg råd og høre etter hva andre synes. Likevel synes jeg det av og til er greit å formidle at disse tingene som man bruker så mye krefter, tid og penger på, ikke nødvendigvis er det man husker i ettertid. Jeg har erfart det selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har giftet meg, og bryllupet var nok det man kaller godt planlagt av en med både kontrollbehov og detaljfokus.

Selvfølgelig er det mange bridezillas! Ellers hadde det neppe vært et uttrykk. Og det er klart jeg respekterer det - man kan være akkurat det man ønsker for min del.

Når det er sagt er vi i et debattforum og trådstarter lurte på hvordan hun skulle "takle" det at brudgommens bror valgte samme lokale som dem og feire bryllup to måneder før. Da er det lov å svare at man synes man skulle forsøke å dra fokus vekk fra det som hun syntes var en så viktig ting, til noe annet. Hvis hun ikke ønsket noen råd om hvordan man skulle "takle" slikt, måtte hun ikke formulert seg slik hun gjorde.

Det er åtte år siden jeg giftet meg, og det var som sagt langt fra noe tilfeldig bryllup. Jeg er enig i at lokalet er en viktig del av et vellykket bryllup. Jeg mener likevel at det ikke er viktig at man ikke klarer å leve med at noen andre også synes det er et fint og flott lokale som man ønsker som ramme rundt en stor dag.

Sånn sett synes jeg det var trist at trådstarter til og med vurderte å utsette bryllupet et år på grunn av dette.

Det er selvsagt fritt frem å ta til seg råd og høre etter hva andre synes. Likevel synes jeg det av og til er greit å formidle at disse tingene som man bruker så mye krefter, tid og penger på, ikke nødvendigvis er det man husker i ettertid. Jeg har erfart det selv.

Da lurer jeg på hvordan DU hadde reagert i samme situasjon, gjeldene ditt eget bryllup? Som var vel planlagt. Med den informasjonen du gir ang deg selv synes jeg det blir enda mer utrolig fra din side å gjøre "problemet" mindre enn det er. Jeg oppfatter det som Bedrevitende, på mange plan.

Dessuten. TS sier aldri at hun "ikke kan klare å leve med at noen andre også synes det er et fint og flott lokale ... "

Hun vil bare ikke at stemningen og settingen blir nesten den samme - og som en gereralprøve på sitt eget. Eller som nr 2 i rekka....

Har ikke problemer å forstå dette jeg. Skjønner ærligtalt ikke hvorfor du har problemer med det.

men, nå er vel denne saken ferdig diskutert, eller?

Gjest Helen Parr
Skrevet (endret)
Da lurer jeg på hvordan DU hadde reagert i samme situasjon, gjeldene ditt eget bryllup? Som var vel planlagt. Med den informasjonen du gir ang deg selv synes jeg det blir enda mer utrolig fra din side å gjøre "problemet" mindre enn det er. Jeg oppfatter det som Bedrevitende, på mange plan.

Siden du spør.

Kanskje jeg hadde syntes det var dumt, kanskje ikke?

Kanskje noen hadde prøvd å fortelle meg at det ikke hadde betydd så mye til syvende og sist. Og kanskje det hadde ført til at jeg hadde tenkt annerledes? Jeg håper det.

Om alle råd her inne som forfektet det motsatte av trådstarters syn hadde blitt stemplet som bedrevitende, ville det vært mange av oss - og ikke bare her inne på bryllupsforumet.

Når sant skal sies har jeg ikke noe "problem" med at ts synes dette er dumt. Ærlig talt var det bare et forsøk på å bidra med noe i en tråd, hun ba jo om råd!

Edit: sent oppdaget skrivefeil

Endret av Helen Parr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...