Gjest justme20 Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Min kjære og jeg skal gifte oss 060908, :love: og vi har lenge lett etter drømmeplassen å ha festen, og vi fant den, med masse stress og bytting av brylupsdato, kunne vi endelig slappe av og være fornøyde. faktisk var det denne plassen som gjorde alt perfekt. og vi har snakket masse og denne plassen til venner, bekjente og familie. min kjære har også en bror, som har kjæreste, og i dag får jeg vite at de visst også skal gifte seg, TO mnd FØR oss, og de skal ha det på VÅR plass!! og ikke nok med det, men det var mi svigermor som foreslo det til dem. aner ikke hva jeg skal gjøre, de har aldri hat laner om å gifte seg før vi hadde det. hvordan skal jeg klare å takle dette? :gråte:
Afea Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Oj oj oj.. Dette var da et utrolig vanskelig dillemma. Kan ikke fatte at din kommende svigermor ville foreslå deres sted. Utrolig merkelig. Jeg synes du og forloveden din bør snakke med de. Forklare de at dette ikke er riktig av de og gjøre. Vil jo tro at en hver kommende brud vil forstå hvor merkelig det hadde vert om halve selskapet hadde vert i "nesten samme bryllup" to mnd før. Noen mennesker tenker seg ikke om, de vet ikke at de tråkker andre på tærne. Prøv å snakk med de, det er vel det eneste du kan gjøre som jeg kommer på. Lykke til
Gjest vimselot Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Hva er problemet egentlig? At de har valgt det samme lokalet som dere? Eller at de har valgt å gifte seg to mnd. før dere? Problemet med flere bryllup pleier å vedrøre mest de som må reise langt. Kan du ikke heller glede deg over at du skal være gjest i din brors brullyp...? Da slipper du sikkert litt taket på brude-nervene også, hva nå det måtte være (har aldri vært gift selv, men...har vært i bryllup ja...både som barn og som voksen) Forstår at du er 20, men jeg skal ikke angripe deg ang. alder, dvs. hva jeg mener om å gifte seg ung. Har sett mange eksempler på at det har gått bra, men det er mine tanter og onkler og snart hundre år siden... Men, kan du ikke senke skuldrene litt, puste dypt inn, og heller se det positive i denne situasjonen? Ingen festligheter/begivenheter er like. Er din svigersøster stygg mot deg? Nå har de valgt det samme lokalet, men det er vel av samme grunn som din grunn? Hold kortene litt tett ang. mat osv nå, hvis ikke dere er bestevenninner da. Tenk på din bror. Det er vel viktig at han får en fin dag? Sier vimselot, som har null peiling på bryllupsnerver osv. Lykke til, uansett ts.
Hønemora Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Forstår synspunkte ditt i og me dokke he "kava/kavet" for å få til dei lokala... Trur sjøl ej ha blitt snurten om mi syste hadde booka de lokale ette mej, og att på til skal ha de før mej... Sjøl om alle bryllup e forskjellige, so blir de på en måte de samme uansett når dei e so tett inntil kvarandre... 2 mnd e 60 daga, og då trur ej den "halva" som he vore der før, huska ting veldi godt frå de forje bryllupe... Bryllupsdagen vil enn gjerne skal være spesiell, ikkje berre for brudepare, men også for familia og dei andre gjestane... Hadde de vore mej, ville ej ha fortalt na korleirs ej føle de, og at ej synst de va litt kjiipt gjort... Og vil ikkje han bytte lokale, og ej fortsatt de følt de samme leis, so ha ej nok utsatt bryllupe i 1 år :D Lykke til vidare.. Skal sjå de alt ordna sej til slutt :D
Arkana Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Personlig ser jeg ikke problemet og synes det er litt tåpelig. Er det å gifte seg først og ha lokalet først viktigere enn at dere skal gifte dere? Blir deres bryllup noe mindre fint, blir dere mindre gift, elsker dere hverandre mindre fordi noen andre velger samme lokale to måneder før? Er det galt at de gifter seg? Er det galt at de er like forelsket i det lokalet som dere er? Har dere som satte datoen først enerett på absolutt alt dere har valgt til bryllupet? Nei, dette lukter veldig bridezilla for meg. Gled deg istedet over bryllupet ditt og over at svogeren din også har funnet den han vil gifte seg med. Dere kommer begge til å få strålende dager.
Gjest Kusine Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg skjønner at du er litt frustert, for som relativt nygift husker jeg godt at jeg hadde store ønsker for at alt skulle være perfekt. Min kusine og fetter var i samme situajon for et par år siden, en av dem skulle gifte seg året etter men på grunn av tante (deres mor) var alvorlig syk ville begge gifte seg fort slik at hun fikk det med seg. Der de bor er det kun et fint sted å ha fest. Jeg har sjelden vært i to mer forskjellige bryllup. Min fetter giftet seg i bunad, hadde bryllupskake med sjokolademousse, musikk fra en pc, min kusine hadde kjole og mannen kjole og hvitt, marsipankake, levende musikk.... Et var sommerbryllup som gikk i lysegrønt og lyseblått, min kusine var høstbryllup i varme orangetoner....og begge var fantastisk hyggelige. Samarbeid med din bror og kommende svigerinne og finn ut hva de skal ha, bestem dere sammen for å gjøre det annerledes. Min fetter og kusine har blitt bedre venner, min kuine sier hun har fårtt en ny god venninne og begge er kjempefornøyd. Disse var nå i en veldig spesiell situajon, men det viser at det går an. Og tante (som ble operert en uke etter siste bryllup og har fått masse cellegift, men nå er hun nesten frisk) er nok den aller lykkeligste snart bestemor til to.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg ser ikke problemet? Kan ikke skjønne at festen skal bli noe dårligere selv om mange har vært der før. Bryllup er uansett forskjellig, med ulikt opplegg, taler, sanger, toastmaster, pynt osv. Her vil vel halvparten av gjestene også være byttet ut? Å utsette bryllupet et år, som noen foreslår, høres helt vilt ut i mine øyne.
Helen Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg ser ikke problemet her. Hovedsaken er at dere blir gift og har et flott selskap, det spiller ingen rolle om broen din har hatt bryllupet sitt bare to mnd før dere på samme plass for alle bryllup er forskjellig. Min søster giftet seg ett år etter meg, de hadde bryllupet på samme sted som oss, men bryllupene våre ble totalt ulike for det.
Gjest Helen Parr Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 For å være ærlig ser jeg ikke det helt store problemet. Det er i hovedsak menneskene som gjør et bryllup, brudeparet og gjestene. Resten er staffasje, og dersom dere er fornøyd med lokalet, synes jeg det er smålig å ikke ønske at andre skal kunne bruke det også, familie eller ikke. Som Arkana sier, her lukter det bridezilla.
Gjest justme20 Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 jeg tror kanskje at jeg har skrevet litt sånn at det er lett og missforstå. det er kke min bror, men bror til forloveden min. og det som egentlig er tingen er litt det at min forlovede og han bror har vært veldig forskjellsbehandlet helt siden de var små. min forlovede er liskom "taperen", selv om bror han har gjort veldig masse dumme ting som min svigerforelder vet om, ting som min kjære aldri kunne funnet på å gjort. vi visste ikke at de skulle gifte seg en gang, , før vi fikk beskjed om at de hadde leid "vårt" lokale. det føles som om de på en måte har gjort det for å slå oss på målstreken på en måte.jeg synes kanskje at de kunne snakket med oss først liksom.... å så er det jo sant det afea sier, at gjestene vil føle at de har vært i det samme bryllupet to mnd i forkant. et bryllup skal jo være en dag som er helt spesiell for brudeparet. jeg ville nok ikke følt meg 100 prosent fornøyd på vår dag, visst det blir sånn at de gifter seg to mnd før. har vi bor er det utrolig masse flotte lokaler til å ha bryllup, men akkurat dette er et sted som vi har blitt veldig glad i, og vi har tilbringt mye tid der begge to. er et utrolig lott turområde rundt lokalene. min svoger og fruen har ikke vært der å sett en gang liksom. de har kanskje kjørt forbi en gang...
Gjest vimselot Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 Ts, du burde ta dette som et kompliment, de ble sikkert inspirert til å gifte seg, nettopp fordi du og din mann skal det? Dvs. da har de sikkert snakket om det samme, om de skal gifte seg, eller fortsette å være samboere. Har du ikke noe annet å tenke på? Ditt eget bryllup f.eks.? Virker som du har negative opplevelser fra før, men det vet jeg lite om, men i denne settingen, synes jeg du bør være takknemlig, av mange grunner. Du har en mann som elsker deg. Du er invitert i ett bryllup, som sikkert aldri ville forekommet, om ikke du hadde planlagt ditt eget? Kan du ikke være glad på vegne av dem? Eller er det andre grunner som står bak, uvennskap f.eks? Trenger ikke svare du, men skal det virkelig ødelegge ditt brullup og alt nå? Fordi hva? Hvorfor? Du høres veldig bitter ut... beklager, men... Nå har du fått mange svar, men du svarer ikke, så da er vel dette en tulletråd...
LilleSolstråle Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 Ts, du burde ta dette som et kompliment, de ble sikkert inspirert til å gifte seg, nettopp fordi du og din mann skal det? Dvs. da har de sikkert snakket om det samme, om de skal gifte seg, eller fortsette å være samboere. Har du ikke noe annet å tenke på? Ditt eget bryllup f.eks.? Virker som du har negative opplevelser fra før, men det vet jeg lite om, men i denne settingen, synes jeg du bør være takknemlig, av mange grunner. Du har en mann som elsker deg. Du er invitert i ett bryllup, som sikkert aldri ville forekommet, om ikke du hadde planlagt ditt eget? Kan du ikke være glad på vegne av dem? Eller er det andre grunner som står bak, uvennskap f.eks? Trenger ikke svare du, men skal det virkelig ødelegge ditt brullup og alt nå? Fordi hva? Hvorfor? Du høres veldig bitter ut... beklager, men... Nå har du fått mange svar, men du svarer ikke, så da er vel dette en tulletråd... TS har jo skrevet svar rett over ditt svar
Rosalie Skrevet 21. oktober 2007 #14 Skrevet 21. oktober 2007 Trådstarter: Skjerp deg. Du er i ferd med å utvikle deg ikke bare som bridezilla, men også en "stakkar"-mentalitet. Dere har lett etter et bra festlokale i nærmiljøet. Hva vet dere om at din forlovedes bror med forlovede ikke har gjort det samme? Og landet på det samme? Ofte vil det være få muligheter til bra lokaler, og da vil det være naturlig at mange velger de bra lokalene. Du synser fælt for å komme i en "det er så synd på meg, som har så slem svigermor og svoger"-situasjon nå. Hva vet du om "de kun hr kjørt forbi lokalet"? Og for øvrig syns jeg svogeren din med forlovede varsler i god tid om når de skal gifte seg. Det er fortsatt leeeenge til sommeren! Syns du det er så fælt at svogeren din gifter seg i dette lokalet to måneder før deg, så får du bytte til et av de andre lokalene som du syns er fine i nærheten, da, i stedet for å syte så jævlig!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 jeg ville nok ikke følt meg 100 prosent fornøyd på vår dag, visst det blir sånn at de gifter seg to mnd før. Da tror jeg kanskje dere skal droppe bryllupet. Om du ikke klarer å være fornøyd med å gifte deg med han du elsker, pga at svogeren din har giftet seg først, viter om umodenhet. Og jeg regner med at dere sikkert ikke skal ha samme pynt o.l og gjestene vet jo at det er to forskjellige bryllup. Tenk om noen av gjestene har vært der i bryllup før da. Da kan de jo tro at de fortsatt er i det bryllupet og ikke deres. Nei og nei...
Gjest Vinduskarmen Skrevet 21. oktober 2007 #16 Skrevet 21. oktober 2007 Se det positive i det! Dere får nå vært med på et "prøvebryllup" i deres lokale slik at dere kan se hvordan ting fungerer. Og så kan dere ta med dere alt i siste innspurt av deres egen planlegging slik at dere kan gjøre deres enda bedre
LilleSolstråle Skrevet 21. oktober 2007 #17 Skrevet 21. oktober 2007 TS: jeg tror det beste du kan gjøre nå,til tross for at det sikkert ikke er lett for dere,er å heve dere over hele situasjonen og bare planlegge den store dagen. Du kan jo la være å si noe til kommende svoger og dama om hva slags planer du har for dagen(pynt,blomster,kjole osv..). Bare hold den delen for dere selv,hvis dere føler at de er litt for "flinke" til å herme. Og tenk,du skal få gifte deg med mannen i ditt liv :rødme: ikke la noen ta fra deg gleden over det. For det er det ikke verdt!! Og selv om det er 2 måneder mellom brylupet,så vil det ikke føles for gjestene at de er i samme bryllup 2 ganger. Dere er jo forskjellige personer,og som sagt,planlegg bryllup som vanlig og KOS dere!! Drit i om de tar samme lokalet,for dagen vil være DERES uansett,og DET kan de ikke ta fra dere Lykke til
LilleSolstråle Skrevet 21. oktober 2007 #18 Skrevet 21. oktober 2007 Se det positive i det! Dere får nå vært med på et "prøvebryllup" i deres lokale slik at dere kan se hvordan ting fungerer. Og så kan dere ta med dere alt i siste innspurt av deres egen planlegging slik at dere kan gjøre deres enda bedre Smart
Julianne Skrevet 21. oktober 2007 #19 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg skjønner tankegangen din. Her ligger det tydeligvis mer bak enn akkurat dette brylluppet og dere føler at din svoger og svigermor (in spe) gjør dette for å "slå dere". Mulig dette er irrasjonelle tanker fra deres side, og mulig dere har rett - at det virkelig er en konkurranse her og at det er viktig for det andre paret å "slå dere" og å være bedre enn dere. Men du og din forlovede velger selv om dere vil bli med på dette racet. Dere velger selv om dere vil la dette ødelegge for dere. Mitt råd til deg er at dere tvinger dere til å fokusere på det som betyr noe: Deres store dag. Konsentrer dere om å lage deres eget drømmebryllup og la det andre paret stelle med sitt. Du kan jo også dra fordeler av at de er før dere, da kan du se hva som funker, og få ideèr til hva dere kan gjøre annerledes. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kanskje holdt kortene tett til brystet angående hva dere ellers tenker for deres bryllup (siden du ikke syns det er noe stas om brylluppene blir like, og siden du tydeligvis er redd for at de skal "stjele" dine ideèr). La de andre styre med sitt, og konsentrer dere om deres eget bryllup. Og til dere som syns det lukter bridezilla: Det er ikke noe morsomt å komme på fest i samme kjole som noen andre, og jeg skjønner godt at det på samme måte ikke er noe morsomt å få "snappet" drømmelokalet. Spesielt ikke siden forholdet mellom de to brudeparene allerede virker litt konkurransepreget og betent. At man ønsker seg et unikt bryllup er da ikke så sært? Og det er vel ikke så rart at man ikke ønsker at sitt bryllup skal sammenlignes med brorens to måneder før på samme sted? Jeg syns ikke du er en bridezilla på grunn av at du tenker på dette, for det virker som om dette føyer seg inn i rekken av ting som får dere til å føle dere mindre verdsatt i hans familie. Om det er reelt eller ikke så er det likefullt den subjektive følelsen dere sitter med. Lykke til med planleggingen av den store dagen, og hold fokus der det hører hjemme - da kan ingenting ødelegge for dere!
Gjest vimselot Skrevet 21. oktober 2007 #20 Skrevet 21. oktober 2007 Ok, men jeg og ts posta innlegget omtrent samtidig, dvs. med to minutters mellomrom... Hvorfor? Hvorfor skal et bryllup være en form for konkurranse der det gjelder å komme først over målstreken? Jeg har vært brudepike, som barn (ville nektet nå), og har vært i bryllyp, også i bryllup der bruden knullet med en "ons" på toalettet, var så høflig at jeg ikke fortalte det til mannen hennes, men de er skilt i dag... Så hva er problemet? Dere har funnet er lokale som dere er glade i, ja, jeg har også funnet perfekte lokaler, som jeg er litt betatt av (ikke i bryllups-sammenheng, men ...) Men det står da fritt opp til hver enkelt når og hvor. Og da de fikk tipset om det lokalet dere har valgt, så slapp de kaste bort mer energi på å lete mer. Ta det som et kompliment, ts. Det sier jo at du har god smak, for interiør osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå