Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi møtes er det i en tåke av uforsiktighet, uforutsigbarhet og lyst. Så skjønner jeg at du er alt jeg har ønsket meg. Samtalene, latteren og de samme drømmene for fremtiden. Du er utenom standarden, deilig kontroversiell og langt utenfor alle rammer for seksuell blygsel og politisk korrekt humor. Dessuten har du en selvtillit av en annen verden. Om jeg faller? Ja jeg faller for deg. Jeg faller så fullstendig for alt ved deg. Her er mannen jeg skal danse med, snakke med, eldes med og elske. For all fremtid. Å for en fremtid!

Motstanden: Du er ung. Jeg er for gammel. Vi drikker. Vi mangler penger. Lenge. Gjennom motstanden ser vi hverandre: Vi jobber mot den med alt vi har. Vi ser fremover. Dette greier vi. Alder er et tall. Fiskegratengen er billig på Rimi. Ølen også…

Vi har det så bra! Vi har det så bra så lenge. Jeg står mot dem som sier at du er for ung, at du mangler ambisjoner. Du endrer dette ved å få deg en god jobb med en god lønn. De sier ikke lenger noe. Du er ikke lenger arbeidsløs, ikke lenger en slask. Jeg har hatt rett hele tiden. Du er kanskje noe å satse på likevel? Jeg ser det selv…

Ung og umoden? Man utvikler seg. Man skjønner med tiden at man må betale sine regninger, lage mat, vaske sine klær. Den type ting. Man skjønner det. Jeg skjønner det, og jeg har tro på deg.

Man ønsker seg en familie. En gang…

Motstanden: Vi mangler penger. Men fremtiden – den er alltid lys! Bare litt til nå!

Min motstand: Hele livet mitt treffer meg som en vegg. Gamle venner snur seg mot meg. Det er altoppslukende, grusomt, ikke til å leve med. Men jeg lever. Jeg lever! Jeg lever alene. Du er her, men du er ikke her. Jeg elsker deg fortsatt, men du er ikke her. Du ser meg ikke.

Så opphører motstanden langsomt. Vi har penger. Noen penger. Målet nærmer seg. Jeg eldes.

Ved et skogstjern, i mørket, sier jeg til deg: Jeg elsker deg. Jeg eldes. Du svarer ikke. Jeg sier: Jeg vil ha deg. DEG! Du sier ingenting. Senere tar du meg, du kommer i meg. Med en overraskende letthet. Vil du virkelig at det skal være slik? Jeg ser fremtiden min. Sammen med deg. Jeg ser fremtiden og tenker: Ja! Det var slik det skulle være! Du har gitt meg tryggheten. Det er oss to. Det er slik det skal være, slik det alltid har skullet være. Jeg elsker deg!

Det blir høst for tredje gang. Du forsvinner. Ikke fysisk, men mentalt. Du lover. Du innfrir ikke. Du er borte, og jeg er alene. Alene sammen. Dette er min frykt. Jeg er for gammel. Du er for ung. Alder er bare et tall, men du er fortsatt for ung. Eller så er det kanskje jeg som er for gammel.

Jeg har aldri vært sterk, men jeg er det nå. Fordi jeg må.

Det som kommer nå har kommet langsomt. Jeg har sett det komme – uvær som trekker opp. Du lyver aldri. Men du sier alltid unnskyld. Etterpå…

Takk for alt du var for meg. Begynnelsen er slutten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tankevekkende, fint, og trist.

Jeg var nær ved å stupe uti samme situasjon.

Men et lite innspill, slutten kan komme uansett alder....det har vel mer med andre ting å gjøre. Og når ting begynner å gå lettere, er mange slitne av å kjempe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...