Gå til innhold

Dagsrevyen har utspilt sin rolle

Anbefalte innlegg

Gjest Djevelens advokat
Skrevet

Det er utrolig hvor mange mennesker som fremdeles er slaver av Dagsrevyen. "Nå må vi slutte med det vi holder på med og benke oss foran tv'en, for klokken 19:00 er det Dagsrevyen som gjelder". Men nå for tiden kan man få servert nyheter når det passer en selv, så har ikke egentlig Dagsrevyen utspilt sin rolle? Greit nok å se på det en gang i blant, men noen legger jo nærmest opp livene sine etter dette ganske gammeldagse tv-programmet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro meg, mine besteforeldre leser ikke nyheter på nett. De kan såvidt bruke Tekst-TV. Så selv om mange under 40 ikke bryr seg om å se på Dagsrevyen, er det mange der ute som ikke benytter seg av nye muligheter. Og når Dagsrevyen starter kl. 19, så er det da man innstiller seg på å se på det.

Gjest puselabb
Skrevet (endret)

Hva så om det er gammeldags? Synes det er flott at vi ikke kutter ut alt det "gamle", bare fordi det kommer andre alternativer. Jeg ser ikke annet enn positivt i å ha flere valgmuligheter. Har det falt deg inn at de som ser på det antagelig ikke føler seg som slaver? Det kan tenkes at de liker denne faste tiden og at de egentlig ikke "legger opp" livet sitt rundt Dagsrevyen.

Endret av puselabb
Skrevet

Foreldrene mine leser nyheter på nettet, tekst-tv og leser flere aviser daglig, men de ser allikevel på Dagsrevyen hver bidige kveld. Det er vel ikke strengt tatt nødvendig å få det med seg hver kveld, men hvis de liker det så...

Skrevet

Så lenge NRK-nyhetene er så populære som de fortsatt er i dag, skjønner jeg ikke hvordan du kan si at de har utspilt sin rolle. Det er jo rett og slett feil. Du kan ikke synse om slik, du må rett og slett konsultere seertallene.

Dagsrevyen er dessuten en av de aller beste dypdekildene til nyheter vi har i dag. Jeg er enig i at for eksempel TV2-nyhetene ikke er like vesentlig i dagens nyhetsbilde, siden de er betydelig mer lettbente, men mennesker har veldig forskjellige preferanser.

TV-nyheter er dessuten en kjapp og oppdatert måte å få et overblikk på for de som ikke leser nettaviser eller de rett og slett ikke liker å lese. Dessuten er det en voldsom forskjell på å se og høre at for eksempel politikere uttaler seg og det å lese det referert senere. I det hele tatt er fortsatt TV-nyheter det aller mest visuelle vi har, både når det kommer til nevnte intervjuobjekter, å "være der det skjer" og den nærheten en nyhetsoppleser som snakker til deg gir. Skal ikke kimse av slike ting, vettu. ;)

Hvorfor er det egentlig et problem for deg at folk vil se på TV et fast tidspunkt hver dag? Ingen som vil være med å leke klokka sju? :(

Skrevet (endret)

Veldig uenig med deg. Synes nemlig at Dagsrevyen er et meget godt program og et alternativ til TV2 som jeg personlig er veldig glad for. Selv om jeg er ung og bruker mye internett, så synes jeg ikke nyhetene blir de samme bare ved å lese dem. Jeg er glad i nyheter og ser dem gjerne på tv, i tillegg til at jeg gjerne leser nyheter i aviser og på nett. Synes ikke det er gammeldags, men en fin måte å få med seg aktuelle nyheter, hvor man får kanskje et bedre innblikk i hva som menes.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...