Supraspinatus Skrevet 21. oktober 2007 #21 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg pleier aldri å bli dårlig på noe som helst vis når jeg flyr, men én gang jeg var sørpe forkjølet trodde jeg nesten jeg kom til å dø under landingen. Det gjorde så vondt i hodet at jeg ikke klarte å snakke eller røre meg, og da vi omsider sto stille på bakken var jeg så skjelven at de jeg var sammen med måtte slepe meg ut av flyet. Sinnssykt ubehagelig opplevelse, og jeg var så tett i ørene hele resten av dagen at jeg nesten var døv. Jeg har vært forkjølet på flytur senere også, men heldigvis aldri blitt så dårlig igjen. Nesedråper rett før innflygingen begynner er redningen. Det var det samme for meg, bare at jeg ikke var døv etterpå siden det var bihulene det presset i. Det flylegen sa til meg var at man burde ta nesespray/dråper 30minutter flyturen. Nesespray virker jo i flere timer, og du skal fly relativt langt/lenge før virkningen går ut.
Aurela Skrevet 21. oktober 2007 #22 Skrevet 21. oktober 2007 ok så ikke intense smerter i øra og sånt...? håper det går bra da Husker jeg satt ved siden av en venninne som begynte å gråte da vi tok av pga trykket og totalt tett nese.. Hvis du skal ut å fly, så er NESESPRAY en engel vil jeg tro..
Gjest Taxi Skrevet 21. oktober 2007 #23 Skrevet 21. oktober 2007 jeg fløy... Jeg dytta nesesprayen så langt opp i nesa mi at det føltes som jeg spylte baksiden av øya mine. Det var utrolig vondt når vi landa, fikk litt panikk en stund fordi det seriøst føltes som noe gikk i stykker inni det venstre øret mitt. Men nå er jeg klar for å føde barn føler jeg:) takker ellers for tips i denne tråden.
Gjest julie Skrevet 23. februar 2011 #24 Skrevet 23. februar 2011 Shit, så mye dårlige kommentarer det er her!!! Fly aldri med tette bihuler, det kan sprenge trommehinnene og i senere tid kan dette føre til hørselskader. Og dessuten, flyvertinner kan dessverre ikke ordne med det meste, og særlig ikke ditt idiotiske valg om å fly hvis du er syk.
Gjest Katrine Skrevet 23. februar 2012 #25 Skrevet 23. februar 2012 Jeg har tatt fly når jeg har vært forkjølet før, og da var bihulene mine tette, og satt i en halvtime og trodde hodet mitt skulle eksplodere. Var glad for at jeg var på bakken igjen etterpå, men jeg hørte lite dagene i etterkant. Det er stort sett ved takeoff og landing man merker trykket, men det kommer an på størrelsen på øre kanelene og bihulene om man merker mye til det eller ikke. Jeg har samme problem som moren min, jeg merker alltid trykket, og jeg sa til meg selv at jeg ikke skulle bli forkjølet igjen før en reise. Nå er jeg forkjølet, og skal til Gran Canaria om to dager. Jeg bruker nesespray, men det er ikke alltid bra nok, så jeg skal ta en tur til legen og spørre i morgen. Det er vanligvis smerter man kjenner når man er tett, men det er tilfeller hvor man skader trommehinne og bihuler veldig..
Gjest travelrat Skrevet 31. mai 2013 #26 Skrevet 31. mai 2013 Vi snakker ikke om en bitteliten smerte her, de som mener det utfordrer jeg til å fly med influensa. Jeg flyr endel med jobben - 50 flygninger i året. Er jeg frisk merker jeg absolutt ingenting verken opp eller ned. Er jeg derimot tett i nesa (enten av forkjølelse eller influensa) gjør det veldig vondt på vei ned!! Jeg har også høy smerteterskel (kartlagt etter 30år). Bihulene blir tette derfor blir det kraftig trykk i hodet (føles ut som det skal eksplodere), og veldig ubehaglig smerte i øra. Massere øra på vei ned hjelper litt ellers så hadde det vært uutholdelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå