Gå til innhold

Kiwi-reklamen med småbarnsmødrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte bare le da jeg så den reklamen med småbarnsmødrene som sitter med hver sin baby og prater om avføring og andre søte ting, mens den ene barnløse der ser stadig mer desperat ut. Og de himmelfalne blikkene hun får når hun prøver å prate om noe som ikke har med ungene å gjøre. Som barnløs som jobber med masse småbarnsmødre kjente jeg meg så utrolig godt igjen. Men her om dagen i lunsjen snakket noen av mødrene om denne reklamen, og de syntes den var utrolig tåpelig :fnise:

Hvordan er det med dere småbarnsmødre, klarer dere å prate om andre ting enn barna deres? Jeg kjenner noen som klarer det, og andre som er helt sjanseløse. Hvis noen i den siste kategorien kommer til lunsjbordet idet vi prater om noe annet, så får de penset det over på babyprat på mindre enn et halvt minutt. Og gjerne med avføringsprat selv om vi spiser :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heldigvis venninner som klarer å snakke om andre ting enn barna deres også, dette gjelder vel i grunnen de fleste av dem. Men - jeg har følt meg som jenta i Kiwi-reklamen ved et par anledninger. Og da har det hendt at en av glansmødrene har påpekt "nei dere, nå får vi prøve å snakke om noe som interesserer Betsy også, hun haaaaar jo ikke baaaaaaaarn, hun!". Og deretter har det blitt stille som i grava rundt bordet.

:dåne:

Men - som den gode venninnen jeg forsøker å være, prøver jeg alltid å vise interesse for mine venninners barn, og jeg føler de viser litt oppriktig interesse for det som skjer i mitt liv også.

Skrevet

Joda, jeg kjenner igjen tendensen hos enkelte venninner. Selv har jeg nok aldri vært i nærheten av disse damene. Nærgående analyser av hvert minste utviklingstrinn ble forbeholdt de som var like interessert som meg selv - dvs barnas far og foreldrene mine ;)

Gjest StockDama
Skrevet

mennesker som _bare_ snakker om barna sine har jeg ingen interesse av å tilbringe tid med, så de holder jeg meg langt unna =D

Gjest Helen Parr
Skrevet

Dessverre har jeg sett noen eksemplarer av arten. Imidlertid er det ikke alltid begrenset til barneprat, selvom nybakte mødre ofte har litt korte sosiale antenner. Det er igrunn like ille enten det dreier seg om babyer, svangerskap, golf, fiske eller annet.

Selv nyter jeg øyeblikk sammen med barnløse - det gir meg en ypperlig anledning til å virkelig få tenke på noe annet.

Skrevet

Kjenner meg godt igjen (i hun uten barn). Og ja, jeg er i full stand til å snakke om annet enn barn nå som jeg selv er mor. Feks andres liv, fester, nyheter, reiser, jobbplaner, været, sladder og alt annet man prater om.

Skrevet

Ja, er en del av de der ute!

Jeg er selv overlykkelig de gangene jeg har mulighet til og være sammen med veninner som ikke har barn eller har større barn for da får vi prata om alt annet enn barn.

Har en på 6 mnd nå og blir da en del sammen med andre med babyer og da blir det en del babyprat og selv om jeg har baby selv, så blir det kjedelig i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...