Bridget Skrevet 7. april 2003 #1 Skrevet 7. april 2003 Vel, så lenge var Eva i paradis.... Var kjempelykkelig over at jeg hadde blitt forelska igjen (noe jeg ikke trodde skulle skje) og valgte å satse på å bli sammen med denne fyren. Han er snill, jeg stortrives sammen med han og vi har i tillegg fantastisk sex - hva mer kan man be om? Jo, at avtaler overholdes! Gang på gang sier han at han skal ringe meg i morgen - uten at det skjer. Gjentatte ganger skal han komme nedom, skal bare dusje først, men kommer først tuslende 3-4 timer senere fordi han traff en kompis på veien. Greit nok at man glemme å ringe av og til, men ikke så ofte som dette. OK at han tar en kaffe med en kompis han treffer på veien, men da går det jo an å ringe/sende en SMS om at han blir sen? Hvorfor gjør han dette? Vil han ikke se meg mer? Er jeg så lite verdt at jeg kun er kjekk å ha for å stikke innom når han ikke har noe bedre å finne på, eller hva? Bør vel ta opp dette neste gang han kan avse litt tid til meg. Kanskje blir det slutten og det blir vondt som bare det! Men jeg har det vondt når det er slik som dette og det blir bare verre om jeg venter.... Åhh, som jeg gruer meg!!!!
Sisilie Skrevet 7. april 2003 #2 Skrevet 7. april 2003 -Det er en måte menn bruker for å få kontrollen på, tro meg, har vært der jeg også.!!!- Men fryktelig irriterende for deg, sjølsagt, og jeg syns ikke det er for mye forlangt å gjøre ham oppmerksom på det faktum at han ikke holdt avtalen og at du lurte på hvor han ble av.......ikke la ham slippe unna,selv om du er aldri så forelsket. I det hele tatt, menn som ikke holder avtaler, grrrrrrrrrr........
Atmi Skrevet 7. april 2003 #3 Skrevet 7. april 2003 Overse ham og ikke ta kontakt. Neste gang han bryter en avtale så er du bare ikke tilgjengelig når han kommer 4 timer senere. Det er jo bare å si at du ikke trodde han kom osv. Hvis han ikke ringer som avtalt, men ringer dagen etter eller uka etter, så ikke ha tid. Si du er opptatt eller på vei ut døren. På den måten må han holde avtaler eller så får han ikke kontakt.
Gjest Mel Skrevet 7. april 2003 #4 Skrevet 7. april 2003 Bridget. Dette er faktisk et litt interessant tema. Og veldig viktig! Jeg har lyst til å trekke frem et eksempel om en venninne av meg. Hun og kjæresten hennes tenker veldig forskjellig. De tenker rett og slett ikke likt på ting - hun tillater hverken seg selv eller ham å f.eks. gi andre en klem, mens han er veldig "nær". Deres redning er at de er flinke til å snakke sammen, og til å forstå at andre faktisk tenker annerledes! Det er alltid fascinerende når du møter et menneske som tenker helt motsatt av din egen tenkemåte - men de finnes. Jeg tror kanskje dette gjelder den nye kjæresten din. Poenget med mitt eksempel ovenfor, er nemlig at han er nettopp som din kjæreste. Han sier han kommer kl. 20, og slentrer ikke inn døra før nærmere 23. Ikke fordi han ikke ønsker å møte henne (han elsker virkelig denne jenta), men fordi han kom på noe å gjøre, ble ikke ferdig med PC-spillet (han er voksen ), en kamerat kom på besøk osv. ... Hun ble selvsagt sprø av dette, siden hun er punktlig selv, og tok det akkurat som deg. De har nå snakket sammen, og forstår hverandre bedre - han forstår at han må si ifra, og hun vet at han ikke mener noe vondt om han er litt slækk med tiden. Derfor er mitt råd til deg nå, at du forteller ham hva du tror når han oppfører seg slik - så tror jeg du vil få de fleste svarene av reaksjonen hans. Lykke til.
starie Skrevet 7. april 2003 #5 Skrevet 7. april 2003 Kjæresten min var også slik en periode, men etter en prat har han skjerpet seg. Forklar han på en fin måte at du ikke orker å ha det slik, og at han får ta konsekvensene av det om det fortsetter.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #6 Skrevet 7. april 2003 Jeg er kanskje brutal, men kutt han ut. Har selv vært i et slikt forhold i mange år, det endte med brudd. Jeg orket ikke mer. Jeg ble veldig nevrotisk ang. avtaler, følte at jeg ikke kunne stole på min neste kjæreste, slik at han hele tiden måtte passe på å være ekstra omtenksom og gi beskjed om han ble forsinket osv.. Det tok meg lang tid å lære å stole på han. Når kjæresten din ikke holder avtaler, gjentatte ganger, viser han at han ikke respekterer deg. Han vil neppe forandre seg. Han sier han skal ringe dagen etter, du må altså vente hele dagen uten at han gjør det. Han kaster bort og bruker tida di, og tid er noe av det mest dyrebare vi har. Du er liksom ikke så viktig, har sikkert ikke noe bedre å finne på osv. Kanskje han vet at du skal være hjemme bare, men å vente på f.eks en telefon som aldri kommer fra kjæresten, gjør at du ikke får konsentrert deg om andre ting, dess flere avtaler han bryter. Etterhvert kan du føle at du ikke greier å få gjort dine ting, for du må hele tiden tenke på om han kommer, om han ringer osv. Og det blir ikke lettere å bryte etter som tida går, man mister på en måte selvtilliten når man blir tråkka på på den måten (for det er det man blir.). Man er liksom ikke så viktig, og når man finner seg i sånt, er det akkurat det man sier til seg selv. Det kan godt være at han er slik mot andre også (sånn var min), men det hjalp ikke meg. Og det vil ikke hjelpe deg. Vet jo ikke hvor lenge dette har pågått, du får prate med han, og se hva som skjer framover, dersom du ikke er dritt lei alt nå. (Jeg hadde tenkt å bryte med min eks da jeg oppdaget omfanget av avtalebruddene, men så mistet jeg en som sto meg nær i en ulykke, og da greide jeg ikke et brudd med han jeg var glad i. I stedet flyttet vi sammen. Og ting ble ikke bedre, bare verre. (Jeg forsøkte etter en tid å la være å holde avtaler selv, det ble bare enda verre fra hans side, det eneste som skjedde var at jeg brøt mine egne prinsipper.) Og, det kan også være at han har et skjult rusproblem når han vingler slik, noe som ikke gjør saken bedre. Lykke til i alle fall, uansett hva du gjør.
Atmi Skrevet 7. april 2003 #7 Skrevet 7. april 2003 Jeg tror og det. Slike ting er bare såååååååååååå typisk for oss damer og oppleve. Vi må lære og sette grenser med en gang. Mener ikke at vi skal være vemmelige og utrivelige. Men har man en avtale som ikke blir holdt så er jo det temmelig dårlig, spesielt i et nytt forhold. Da tror jeg det er viktig at vi da bare avskriver denne personen, så er neste trekk opp til ham. Jeg mener det og
Bridget Skrevet 8. april 2003 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2003 Takk for mange fine svar! Fikk omsider sove i kveld, men våkna nå av mareritt, noe jeg aldri pleier å ha... Har bestemt meg for at jeg må prate med han - prøve rolig og saklig å fortelle hvordan jeg opplever situasjonen og så se an reaksjonen hans på det jeg sier. Vettskremt for at det blir The End, men jeg kan ikke ha det slik som dette. Jeg er skilt og dette begynner å minne alt for mye om eksen som heller ikke eide respekt for min tid - av de 10 årene vi var gift brukte jeg ca 8 kun til å vente på han, og det vil jeg ikke være med på en gang til. Skulle helst fått det overstått med det samme, men jeg tviler sterkt på at jeg ser han før i overmorgen. Håper kjempehardt at det er som Mel sier - at han bare er sånn og at vi sammen kan finne en løsning begge kan leve med. Jeg gruer meg bare så aldeles forferdelig!!! :cry: Life sucks and then you die...
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #9 Skrevet 8. april 2003 Hm. At han bare er sånn, sier du at du håper. Hvis det er tilfellet, blir du sittende å vente slik du har gjort før og slik det er begynt igjen. Min eks hadde ikke mobil (det var før den tida) men jeg tviler på at det hadde hjulpet, han ville vel ikke ringt. (Han hadde i løpet av alle avtalebruddene, tilgang til å ringe om han ville...) Trodde at det er ganske overordnet at "anstendige" mennesker holder avtaler, eller avlyser dersom noe kommer i veien. Om det er noe som ligger i personligheten deres, en slags brist, er det ikke særlig å leve med. Det viser ikke særlig empati, ikke særlig respekt heller. Men ta en prat med han, kanskje han er uerfaren (hm...), har fått dårlig oppdragelse, og ikke aner hva han driver med. Men dersom han har fått dårlig oppdragelse, så husk å ikke unnskylde dette. Det er ikke noe DU skal måtte bøte for, og dra med deg i livet ditt. Du bør ikke innlemme deg i en slik familie om det er tilfellet. Kanskje det er tungt å bryte nå, men det blir ikke lettere. Men se hva han sier (lover sikkert gull og grønne skoger da, og har tusen unnskyldinger... ) og se først og fremst hva han GJØR. Unner ingen av mine medsøstre (eller brødre) å havne i den fella der... for det er et fengsel du blir sittende i til slutt, et vente-helvete.
Gjest Mere Te Skrevet 8. april 2003 #10 Skrevet 8. april 2003 Jeg syns Mel sier mye fornuftig her. Kanskje han ikke har noen skjult agenda med denne irriterende oppførsel, kanskje han ikke er klar over at det er et problem for deg? Kanskje det slett ikke er del av et psykotisk maktspill (erfaring har lært meg at slike spill er det for det meste vi jenter som driver med. Gutter og menn surrer rundt i sin egen verden - litt mer blottet for intriger og lure påfunn) Så mitt råd blir som følger: Snakk med ham!! Slutt å analysere, det blir du bare gal av (og ikke noe klokere)!
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #11 Skrevet 8. april 2003 Det trenger jo ikke være en skjult agenda, men like irriterende og respektløst er det uansett Eller er det slik at mennene deres ikke holder avtaler støtt som det er, og heller ikke sier i fra om at det er blitt forandringer, og at det er greit for dere?? :evil:
Gjest sexysadie Skrevet 8. april 2003 #12 Skrevet 8. april 2003 Tydelig at han ikke respekterer deg... Begynn likens!!
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #13 Skrevet 9. april 2003 :oops: Ja, du er nok lite verdt for han, slik du selv antyder, men du er nok kjekk å ha..for andre ting......INNSE det! Det er dette du får. :oops:
myagi Skrevet 9. april 2003 #14 Skrevet 9. april 2003 Jeg synes også at dette vitner om mangel på respekt desverre. Greit nok at det går an å prate om det,men hvor mange ganger skal du være nødt til å ta den praten? Finn deg en som behandler deg som den dronningen du er! Ikke nøy deg med mindre!
Gjest Mel Skrevet 9. april 2003 #15 Skrevet 9. april 2003 Sorry, men jeg synes mange jenter svever rundt på en liten rosa sky. Ja, noen mennesker behandler oss respektløst. Det tolereres ikke. Men, det som er viktig å huske på her, er at alle faktisk ikke er som oss selv. Det handler om empati. Det er ingen her som har snakket om å gi mannen 20 sjanser. Det er snakk om å nettopp finne ut om dette skjer fordi han gir blaffen i Bridget - eller om det er kommunikasjonsproblemer. Hvorfor dømme ham nord og ned uten å ha gitt ham en sjanse til å forklare seg? Hadde noen gjort det med meg, hadde jeg blitt skikkelig grinete. Hva med deg Bridget... Har du fått noe fremgang?
Bridget Skrevet 9. april 2003 Forfatter #17 Skrevet 9. april 2003 Hei igjen! Sendte han melding i går og sa jeg ville se han - om han hadde mulighet til å komme innom etter jobb. Fikk svar at han jobba sent og ikke var ferdig før på natta om vi heller kunne snakkes i morgen. Meldte tilbake at i morgen passa dårlig og at jeg ville snakke med han fort. Så han ringte når han var ferdig i 2-tida og tok taxi hit. Jeg fortalte hvordan jeg opplever det når han ikke holder avtaler - at jeg blir sint, lei meg og føler at hverken jeg eller tida mi er noe verdt når han behandler meg slik og at jeg mener det blir feil: Jeg er verdt mye mer og jeg kan ikke ha det slik. Han svarte at han var veldig lei seg for at han hadde gjort meg vondt, at det overhodet ikke var mangel av respekt, at jeg fortjener mye bedre og at han håper han får en sjanse til om han skjerper seg. Og det får han. - Jeg tror han kommer til å skjerpe seg.
Kristian (71) Skrevet 9. april 2003 #18 Skrevet 9. april 2003 Håper det ordner seg for deg Bridget :D
Bridget Skrevet 9. april 2003 Forfatter #19 Skrevet 9. april 2003 Takk for det Kristian :-) Jeg tror det ordner seg, sånn bortsett fra at han kan være litt treg så er han en kjempegutt! :D Hvordan er det med deg da? Tyder den nye avataren på endringer i livet, eller er det bare ønsketenking?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå