Gjest Vinduskarmen Skrevet 20. oktober 2007 #1 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvordan kan man rense sølvtøy uten å kjøpe spesielle midler til det? Er det i det hele tatt mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 21. oktober 2007 #2 Del Skrevet 21. oktober 2007 Vet virkelig ikke, siden jeg ikke bruker sølv-bestikk, men ha cola og la de ligge litt der, det trur jeg fjerner problemet... Virker det ikke. Da håper jeg du får andre svar... Coca cola. Den er rå, og er kjent for slikt, det er rart at vi drikker det osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #3 Del Skrevet 21. oktober 2007 Legg aluminiumfolie og vanlig salt i oppvaskkommen og slipp sølvtøyet nedi. En kjemisk prosess fjerner lorten, og sølvtøyet blir gullreint. Bruk sølvpuss etterpå, fordi sølvet er så "tørt" at det vil begynne å oksidere igjen kort etter. Sølvpussen gjør for sølvtøyet det som skokrem gjør for sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knøl Skrevet 21. oktober 2007 #4 Del Skrevet 21. oktober 2007 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=63953 En tråd om emnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinduskarmen Skrevet 21. oktober 2007 #5 Del Skrevet 21. oktober 2007 Takk for svar! (Coca Cola er testet uten noe resultat ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 21. oktober 2007 #6 Del Skrevet 21. oktober 2007 Legg aluminiumfolie og vanlig salt i oppvaskkommen og slipp sølvtøyet nedi. En kjemisk prosess fjerner lorten, og sølvtøyet blir gullreint. Bruk sølvpuss etterpå, fordi sølvet er så "tørt" at det vil begynne å oksidere igjen kort etter. Sølvpussen gjør for sølvtøyet det som skokrem gjør for sko. Dette funker det. Blir ikke LIKE bra som å pusse for hånd, men det funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå