Gå til innhold

Timelønn - ungdom

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tariff for ungdom under 18 år er 96,49 kr, så ja - jeg skjønner godt at 16-åringene syns de tjener dårlig.

Om du kan få særlig mer vet jeg ikke - du ligger allerede over tarifflønn for lønnstrinn 5.

EDIT: Jeg hadde 50 kr i timen da jeg jobbet i butikk som 15-åring for 15 år siden. Så da høres også 70 kr i dag lite ut.

http://butikksjef.com/Lonn.html

Nå går vi ikke etter tariff der vi jobber da. Så vet ikke om det har noe å si hva tariffen er da? Ingen er organisert heller. Men nå som jeg er assisterende butikksjef har jeg lyst til å forbedre kiosken etter beste evne. Forslag til hvordan jeg kan formidle dette til sjefen at de kanskje skulle hatt noe mer i lønn? 96,49kroner timen er mer enn hva de har på søndager (da har de 90kroner) Sjefen min er litt, old fashion... Men om jeg hadde en lov eller noe å slenge i ansiktet på han så må han jo gå med på hva jeg sier..

Skrevet

Min 15-åring tjente 80,- i timen da han jobbet i sommer.

Skrevet

Datttera mi jobbet i vinter i en privat barnehage, hun fikk da som 15 åring 95,- timen.

Gjest Snart 42
Skrevet

Jeg har ungdom fra ca. 15-18 år sporadisk i arbeid. I fjor var laveste timelønn kr. 90,- i år har de aldri under 100,- kr. timen.

Skrevet

jeg er 15 og har bare jobba i sommer men har 110 i times lønn. Har lørdags jobber nå da. Arbeidsgiveren har ikke peiling på hva som er vanlig lønn men jeg klager ikke. jobber innen for en byggvare kjede.

• 2 år senere...
Gjest hmmm?
Skrevet

hei jeg lurte på om det var noen som viste hvor mye tarifflønnen ligger på pr time som vikar i barnehage ps er 20 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...